۱۳۹۷ مهر ۹, دوشنبه

ولایتی: از یمنی‌ها یاد بگیریم که لنگ می‌پوشند و نان خشک می‌خورند


علی اکبر ولایتی مشاور خامنه ای

علی اکبر ولایتی مشاور خامنه ای
ولایتی مشاور خامنه‌ای با اشاره به شرایط بحرانی و چشم‌انداز تیره و تار رژیم آخوندی گفت: باید از یمنی‌ها مقاومت یاد بگیریم. که به جای لباس لنگ می‌پوشند و نان خشک می‌خورند.


مشاور خامنه‌ای که به‌ مناسبت سالگرد جنگ ضدمیهنی برای بسیجی‌ها و پاسداران در دانشگاه آزاد سخنرانی می‌کرد در ادامه اظهارات وحشت‌آلود خود، افزود: امروز با وضع بی‌سر و سامانی مواجهیم که از قرن ۲۰تا کنون بی‌سابقه است. در شرایط فعلی دنیا که غیرقابل پیش‌بینی به‌نظر می‌آید، چاره این است که به فکر خود باشیم و به هیچ‌کس و هیچ کشوری اطمینان نکنیم مگر این‌که از همکاری و همراهی آن اطمینان قطعی داشته باشیم.

ولایتی در دفاع از سیاست صدور ارتجاع و جنگ‌افروزی رژیم آخوندی گفت: «می‌گویند ایران در عراق چکار دارد؟ برخی می‌گویند خودمان احتیاج داریم چرا باید به کشوری مثل لبنان کمک کنیم؟ باید گفت که جوانان لبنان جانشان را در دست گرفتند تا از ما و امنیت ما در منطقه دفاع کنند.»

ولایتی در رابطه با تنگنایی که رژیم آخوندی بعد از شروع تحریمهای آمریکا به آن روبه‌رو است گفت: «تجربه نشان داده است که هر وقت یک قدم عقب بنشینید، باید صد قدم عقب بروید.»
لازم به یادآوری است که روزنامه ابتکار از باند روحانی حرفهای ولایتی را که گفته بود ایستادگی را از یمنیها بیاموزید که لنگ می‌پوشند و نان خشک می‌خورند به سخره گرفته و تیتر زده:« عالیجنابان چند شغله و اشکنه خوران لنگ پوش، چرا توصیه به امساک از سوی چهره‌های سیاسی اثر گذاری لازم را ندارد؟».

در رابطه با ولایتی بیشتر بخوانید:

سرکردگان نظام در گردهمایی نمایندگان رژیم در خارج و دستورات آنها برای مقابله با مقاومت و چگونگی برخورد با فضاحت تروریستی رژیم

بخشی از اطلاعیه کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت ایران:

بنا‌ به گزارشهای رسیده از درون رژیم، بخش عمده گردهمایی سالانه سفیران و نمایندگان رژیم آخوندی در کشورهای خارجی که در هفته اول مرداد در تهران برگزار شد به توجیه آنان درباره دیپلمات تروریست دستگیر شده در آلمان و نحوه رویارویی با مقاومت ایران در سطح بین‌المللی و روحیه دادن به دیپلماتهای وارفته و جلوگیری از ریزش آنها اختصاص داشت.

در گردهمایی امسال این نمایندگیها علاوه بر خامنه‌ای، روحانی، جهانگیری و ظریف، که به‌طور معمول، همه ساله با آنها دیدار می‌کردند، پاسدار سلیمانی سرکرده نیروی قدس، محمود علوی وزیر اطلاعات، رحمانی فضلی وزیر کشور، علی لاریجانی رئیس مجلس، صادق لاریجانی رئیس قضاییه، علی‌اکبر ولایتی مشاور خامنه‌ای، امیر حاتمی وزیر دفاع، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و شمار دیگری از سرکردگان رژیم شرکت و سخنرانی کردند.

یکی از اهداف این جلسات همآهنگی بین وزارت‌خارجه، وزارت اطلاعات، نیروی قدس و دستگاههای صدور افراطی‌گری در کارزار شیطان‌سازی، جاسوسی و زمینه‌سازی برای اقدامات تروریستی علیه مجاهدین و مقاومت ایران بود.

سفر ولایتی به مسکو بر مشکلات نظام افزود:
پاسدار سعدالله زارعی، از مهره‌های خامنه‌ای سفر ولایتی به مسکو در آستانه مذاکرات ترامپ و پوتین، را ناشی از بن‌بست و سرخوردگی در رابطه با کشورهای اروپایی دانست و به خبرگزاری سپاه پاسداران گفت: سفر ولایتی به مسکو راهبردی بود و به موازات به بن‌بست رسیدن روابط تجاری با کشورهای هم‌پیمان آمریکا و نیز در حالی که به‌طور آشکار از بسته پیشنهادی اروپا سرخورده شده‌ایم، بیان‌کننده راه تازه‌یی پیش روی ما بود.
ادعای خنده‌دار ۵۰میلیارد سرمایه‌گذاری روسیه در ایران
روزنامه حکومتی جمهوری با به تمسخر گرفتن ادعاهای ولایتی از دستاوردهای سفرش به روسیه، از جمله سرمایه‌گذاری ۵۰میلیارد دلاری روسیه در ایران نوشت: (این ادعا) موجب تعجب ناظران سیاسی و اقتصادی شد و نهایتاً هم روس‌ها ضمن تکذیب چنین توافقی از برنامه نفت در برابر کالا سخن گفتند! و در بعد سیاسی هم موضوع فشار پوتین برای خروج جمهوری اسلامی از سوریه را در دیدارش با ترامپ پیش‌بینی نمودند.

مذاکرات غیرمستقیم فرستاده خامنه‌ای و اسراییل در مسکو، گزارش میدل ایست مانیتور
همزمانی سفر ولایتی مشاور خامنه‌ای با نتانیاهو نخست‌وزیر اسراییل به مسکو تحلیلها و تفسیرهای مختلفی را به‌دنبال داشته است. بسیاری از ناظران می‌گویند موضوع این سفر اساساً مسأله سوریه و حضور نظامیان رژیم در آنجا بوده است. پوتین به این وسیله می‌خواسته است به رژیم ایران تفهیم کند که نباید تهدیدی برای اسراییل باشد و چه بسا باید نیروهایش را از سوریه بیرون بکشد.

سایت میدل ایست مانیتور ۱۴ژوئیه۲۰۱۸ـ ۲۳تیر۹۷
یک روزنامه کویتی روز جمعه اعلام کرد مذاکرت غیرمستقیم در مسکو میان ایران و اسراییل در تلاش برای یافتن راه‌حل‌هایی برای تعدادی از موضوعات منطقه‌یی و اساساً برنامه اتمی و حضور ایران در سوریه انجام شده است.
الجریده کویت نوشت بازدید مقام ارشد ایرانی علی‌اکبر ولایتی و نخست‌وزیر اسراییل از مسکو به‌طور همزمان تصادفی نیست. این دیدار توسط روسیه ترتیب داده شده بود تا که مذاکرات غیرمستقیم انجام شود.

روسیه خواستهای اسراییل را به رژیم ایران منتقل کرد
یک دیپلمات ناشناس گفت: «روسیه خواستهای اسراییل را به تهران منتقل کرد و از (دولت ایران) خواست که نماینده‌ای را با اختیارات کامل برای رسیدن به راه‌حلی برای موضوع ایرن و سوریه بفرستد».
گفته می‌شود ولایتی به تمامی خواسته‌های اسراییل در ملاقات خود با ولادیمیر پوتین روز پنجشنبه پاسخ داده و شرایط ایران را برای پذیرش خواستهای آمریکا در رابطه با برنامه اتمی ایران پیشنهاد داده است. او ظاهراً از پوتین خواسته است که شرایط او را در ملاقات رئیس‌جمهور روسیه با دونالد ترامپ که برای ۱۶ژوئیه پیش‌بینی شده مطرح کند.

این دیپلمات افزوده است که ایران در صورت نرم شدن مواضع آمریکا موضع خود علیه اسراییل را ملایم می‌کند.

ولایتی روز چهارشنبه به مسکو رسید و پیامی از خامنه‌ای به پوتین رساند و روابط دو طرف و نیز موضوعات منطقه‌یی و بین‌المللی را با مقامات ارشد روسیه مورد بحث قرار داد».

مطالب مرتبط
روسیه: تکذیب اظهارات ولایتی در مورد سرمایه‌گذاری
مذاکرات غیرمستقیم فرستاده خامنه‌ای و اسراییل در مسکو، گزارش میدل ایست مانیتور
نتیجه سفر ولایتی؟