۱۳۹۶ اسفند ۱۰, پنجشنبه

قطعنامه آتش‌بس در سوریه، آغاز شکست استراتژی ارتزاق از جنایت علیه مردم سوریه


سوریه خرمنگاه کش‌دار جنایت از سوی نظام ولایت فقیه تحت پوش ریاکارانه و دجالگرانهٴ «دفاع از حرم» شده است. محملی که هیچ ارزش و اهمیتی برای خود ملایان ندارد و هر چه هست، سنگربندی در خارج ایران برای مقابله با سرنگونی توسط مردم در داخل ایران است.

این روزها حکومت بشار اسد مدار جدیدی از جنایت علیه بشریت را با پشتیبانی تمام‌عیار رژیم ملایان علیه مردم سوریه و مخالفان حکومت رقم می‌زند. رگبار بمباران‌ بی‌گناهان و بی‌پناهان سوری، زندگی و خانه‌مان ساکنان غوطه شرقی را شخم می‌زند. تصاویر پیاپی قتل‌عام‌ها وجدان جهانی را آزرده است.

  رسانه‌های بین‌المللی لبالب از خبرها و تصاویر جنایت در غوطه شرقی سوریه گشته است. صحنه‌های جانگداز قربانی شدن خانواده‌ها و کودکان سوری، فضای صفحات مجازی را پر کرده‌اند. این قربانیان همان کسانی هستند که نمایندگان مجلس آخوندی و رسانه‌های حکومتی، آنها را «لوث وجود تروریست‌ها» توصیف می‌کنند.

          قطعنامه آتشبس در سوریه ـ  قتل‌عام کودکان سوری با حمایت رژیم ایران

رژیم آخوندی در هفته گذشته تلاش کرد نسبت به حجم جنایات در غوطه شرقی، در سایه و سر به زیر راه برود تا نمایندگانش بتوانند اروپا را بر سر برجام به ایستادن مقابل آمریکا بکشانند. از طرفی اما حجم جنایت و گسترش گزارشات آن در سطح جهان باعث شد که شورای امنیت تشکیل جلسه داده و قطعنامه آتش‌بس ۳۰روزه را صادر کند. آنچه این قطعنامه را نسبت به باقی قطعنامه‌های مربوط به بحران سوریه حائز اهمیت می‌کند، موافقت روسیه و رأی مثبت به آن است. از این رو، این قطعنامه شاخص یک مرحله از اتحاد یا تصادم منافع کشور‌های دخیل در سوریه است. اما از آنجا که حتا یک رأی منفی به این قطعنامه داده نشده است، واضح است که بازنده اصلی آن، رژیم آخوندی می‌باشد. این شکست مرحله‌ای را با وجود امضای روسیه در پای قطعنامه، باید باخت بزرگ در یک استراتژی و اتحاد با روسیه دانست. مواضع برخی رسانه‌های حکومتی و مجلس‌نشنیان آخوندی شاهد این تحول مهم است و آن را «شکست محور مقاومت و نیروهای متحد» توصیف می‌کنند:

خبرگزاری حکومتی ایرنا، ۷اسفند96: «تصویب قطعنامه‌یی جدید در شورای امنیت سازمان ملل‌متحد در مورد آتش‌بس در سوریه، به باور برخی یک شکست برای محور مقاومت و نیروهای متحد به‌شمار می‌رود».