۱۳۹۷ فروردین ۱, چهارشنبه

نماینده شورای ملی مقاومت ایران ـ تظاهرات بخشی از کار روزمره ایرانیان شده است



روزنامه البشایر - مصر ۲۸/۱۲/۹۶ : « سونا صمصامی نماینده شورای ملی مقاومت ایران (پارلمان در تبعید) در واشنگتن گفت که اعتراضات، هر روز در ایران برگذار می‌شود.صمصامی در مصاحبه‌یی که با وی انجام شد به وضعیت اسفبار اقتصاد ایران اشاره كرد.



آیا انتظار موج جدیدی از اعتراضات را در 21مارس ”نوروز“دارید؟ اعتراضات پیش میرود و روزانه انجام می‌شود شاید ابعاد اعتراضات با قیام اخیر متفاوت باشد اما ادامه این اعتراضات نشاندهنده ناتوانی رژیم در سرکوب این اعتراضات و حتی مهار موج این اعتراضات است. به عنوان مثال تنها در چند روز گذشته اهالی منطقه ورزنه در شرق اصفهان اعتراضات بزرگی را علیه رژیم سازمان دادند. و علاوه بر آن علیرغم اینكه نیروهای سركوبگر رژیم در آمادگی كامل بودند در روزهای گذشته شبکه سازمان مجاهدین خلق در ایران، شهروندان بطور فعال تشویق کرد که روز سه‌شنبه پایانی سال (چهارشنبه سوری) را جشن بگیرند كما اینكه روی دیوارهای تهران و بسیاری از شهرها شعارهای ”مرگ بر خامنه‌ای“ و ”درود بر رجوی“ دیده شد.
وضعیت اقتصاد ایران چگونه است؟
وضعیت اقتصاد ایران هر روز خرابتر می‌شود همچنین بهای پول ایران ”ریال“ به 48000 ریال در برابر یک دلار یعنی پایین ترین سطح خود در برابر دلار رسیده است و بیشتر صنایع یا مطلقا کار نمی‌کنند یا بخشی از آنها کار می‌کند.
هزاران هزار کارگر هستند که ماههاست حقوق نگرفته‌اند و در نتیجه در صنایع مختلف كشور، تحصنها و اعتراضاتی در سراسر كشور سازمان داده می‌شود. منابع کشور یا برای جنگ افروزی در خارج از ایران یا برای سرکوب هزینه می‌شود و باقیمانده آن به حساب مقامات رژیم ریخته می‌شود.
درباره تصمیم ترامپ درمورد توافق هسته‌یی چه انتظاری دارید؟
ما به عنوان جنبشی که برای نخستین بار برنامه اتمی سری رژیم را افشا کرده است بارها و بارها موضع روشنی را اعلام كردیم. این برنامه برضد منافع مردم ایران است. آخوندها به عنوان بخشی از استراتژی بقای خود به آن نیاز دارند. آنان بر اثر فشارهای سخت بین‌المللی و هراس (از شكل گیری) قیام در ایران، تنها یک گام عقب نشینی کردند. ما معتقدیم که نباید به آخوندها اجازه غنی‌سازی داده شود و بایستی همه سایتهایشان برای بازرسی گشوده شود و هر تلاشی که رژیم برای مانع تراشی انجام بدهد نشانگر نیات پلید و تبهکارانه آن است.
آیا معتقدید که این آغاز پایان رژیم ایران است؟
این پیام قیام اخیر در ایران بود. علی خامنه‌ای رهبر این رژیم به خاطر بن بست رژیمش مجبور به پوزش از مردم شد. این ستمگران وقتی كه خیلی دیر شده و خود را بر لبه پرتگاه سرنگونی به دست مردم می‌بینند به این نقطه رسیده اند.
آیا معتقدید که این رژیم سرنگون خواهد شد؟
مقاومت فزاینده‌یی وجود دارد که از سوی سازمان مجاهدین خلق ایران سازمان داده می‌‌شود. استراتژی این مقاومت بر روی پایه کانونهای شورشی در سراسر کشور تكیه دارد. خامنه‌ای و مقامات بلندپایه رژیم آشکارا اعتراف کرده‌اند که سازمان مجاهدین خلق ایران مسئول سازمان دادن قیام ژانویه بوده است.
مهمترین شاخصهایی که به خاطر آنها رژیم سرنگون می‌شود، چیست؟
مهمترین شاخص، مردم ایران و اراده آنان برای سرنگونی رژیم است. همچنانکه خامنه‌ای هم اعتراف کرده برخلاف سال 2009 این قیام از سوی سازمان مجاهدین خلق ایران سازمان داده شده همچنین چیزی که در میان شعارها روشن است این است که شهروندان خواهان تغییر رژیم و برپایی جمهوری واقعی و جدایی دین از دولت هستند. و بالطبع از شاخصهای اصلی که منجر به قیام شد شرایط اقتصادی خراب و فقر و فساد و بیکاری و سرکوب هست. این مشکلات هنوز وجود دارند و این رژیم قادر به حل آنها نیست. و طبعا برخلاف قیام سال 2009 لازم نیست جامعه جهانی ساکت بماند و بایستی حمایت خود را از اهداف مردم ایران که خواستار دمکراسی و احترام به حقوق بشر است اعلام بکند