۱۳۹۶ اسفند ۱۶, چهارشنبه

مهم‌ترین عنوانهای روزنامه‌های حکومتی در روز چهارشنبه شانزدهم اسفند ماه

در روزنامه‌های حکومتی امروز چهارشنبه شانزدهم اسفند، مهم‌ترین عنوانهای مشترک به دعواهای باندی در عرصه‌ای مختلف داخلی و بین‌المللی اختصاص یافته است.

آرمان: جهانگیری: سکوتم با توصیه بود

آرمان: مجلس دولت را پاسخگو نکرد

آفتاب یزد:‌اسحاق جهانگیری دیروز گفت ممکن است موتورش را روشن کند، موتور را روشن کن!

ابرار: طرح استیضاح آخوندی و ربیعی سه‌شنبه در مجلس

ابرار:‌ یک نماینده:  حضور بیش از ۲۰۰مدیر دو تابعیتی در مدیریت اجرایی


ابرار اقتصادی:‌وزیر راه هیچ قدمی برای مسکن بر نداشته است: آخوندی به تنهایی اقتصاد را به نابودی کشاند

اعتماد: عطریانفر در دفاع از جهانگیری: دولت حق دارد سکوتش را بشکند

ایران:‌ نوبخت، سخنگوی دولت: برخی در داخل حرف‌های ترامپ را تکرار می‌کنند

رسالت:‌ معاون اول قوه قضاییه:‌ اطلاعات مدیران دو تابعیتی را به قوه قضاییه نمی‌دهند

جمهوری اسلامی: انتقاد شدید جهانگیری از حامیان رئیس دولت نهم و دهم:‌وقتی نگذاشتید به اقدامات او جواب داده شود حالا باید جواب بدهید

جوان: نوبخت: اوضاع خوب است انتقاد نکنید

سیاست روز: نمایش اشیایی به یغما رفته با تلاش برای احیای برجام؛ قیمت حضور ماکرون در ایران

شرق: سه وزیر زیر تیغ

شهروند: جهانگیری: مرا توصیه به سکوت کردند

قدس: احتمال پیاده شدن ۲وزیر از قطار دولت

کیهان: آقای جهانگیری! روح برجام باک هواپیمای ظریف را هم پر نکرد!

کیهان: سخنگوی دولت به جای اهانت جزئیات 950هزار شغل را اعلام کند

کائنات:‌نوبخت: سیاه‌نمایی علیه دولت، سیاه‌نمایی علیه نظام است



بحرانهای اقتصادی – اجتماعی مضمون مشترک بسیاری از عنوانها روزنامه‌های حکومتی در روز چهارشنبه است:‌

آرمان:‌۵۰۰استاد دانشگاه آزاد در آستانة‌ تعدیل

آرمان: یارانه سه دهک بالای درآمدی حذف می‌شود

تجارت: «عدالت» گمشده اقتصاد ایران

عصر رسانه: افزایش نقدینگی به 1400هزار میلیارد تومان

عصر ایرانیان: آمار دهی به سبک رئیس کل: سیف: در سال 95 بالاترین رشد اقتصادی جهان را داشتیم

فرهیختگان: 13روز به پایان سال مانده 40میلیون کارگر و خانواده‌هایشان منتظر تصمیم دولت هستند، چرا ملاک دستمزد کارگر نباید تورم باشد؟

کسب و کار: بلاتکلیفی دستمزد 97 کارگران

جهان صنعت: جلسه دستمزد 97 باز هم لغو شد



در روزنامه‌های باند ولی‌فقیه ارتجاع موضوع اصلی تمرکز بر طرح بی‌کفایتی روحانی و خلع وی است:

کائنات:  احمد سالک کاشانی در مجلس خطاب به رئیس‌جمهور گفت:‌ اگر روندی که در شرایط کنونی در پیش گرفته‌اید را تداوم بخشید ما را به این نتیجه می‌رسانید که پای استیضاح بایستیم و بر اساس اصل 89و 99 قانون اساسی عدم کفایت سیاسی شما را رقم بزنیم

کیهان: راز فریاد و ناسزاگویی!(

هر چند دولتمردان و به‌ویژه شخص رئیس‌جمهور همیشه با لحن نا‌مناسب و الفاظ ‌ناپسند سخن گفته بودند، اما شدت هیجان آنها در این روزها بیش‌از‌پیش شده و رگبار کلمات تقریباً به مرز کنترل نشدگی رسیده است!... قطعاً مردم با این کارنامه‌، این دولت را فاقد توان مدیریتی و سیاسی برای تصدی مسئولیت اجرایی می‌دانند و این چیزی نیست که دولت از آن بی‌خبر باشد.

راز همه فریادها و فحاشی‌ها همین است! آنها می‌بینند که در اثر سیاستهای غلطشان، رأی دهندگان هم به صف منتقدان و مخالفان پیوسته و ادعاها و اعداد و ارقام ساختگی را زیر سؤال می‌برند.

وطن امروز: دومینوی ترس و امید:‌ دادن وعده‌‌های وسوسه‌انگیز متعدد از سوی شخص رئیس‌جمهور و باقی دولتمردان او در برهه‌‌های حساس و عملی نشدن غالب آنها از یک‌سو مسأله وفای به عهد را از شناسنامه اجتماعی دولت پاک کرده و از سوی دیگر اتخاذ سخنانی متضاد و متناقض، اعتبار وجود برنامه و نقشه راهی ثابت از جانب دولتمردان را با شک و تردید مواجه کرده است... صلاح ملک و مملکت آن است که به نام امید بیش از این ناامیدی را فربه نکرد.



در روزنامه‌های حکومتی ابراز وحشت جهانگیری معاون حسن روحانی از قیام مردم انعکاس یافته است:

ایران: جهانگیری:  آنچه ما را نگران می‌کند نفرت، خشم و کینه مردم نسبت به مسئولان و نظام است؛ بنابراین نباید اجازه دهیم اعتراض مردم به نفرت و خشم تبدیل شود.

روزنامه‌های حکومتی در مورد سفر لودریان کلی گویی کرده‌اند و باز از مقاومت ایران به سوز و گداز پرداخته اند:

جوان: منابع غربی: لودریان در تهران به در بسته خورد

آرمان:‌لودریان: بهگفتگو با ایران ادامه می‌دهیم: وزیر امور خارجه فرانسه در پاسخ به این سؤال که آیا از ایران مأیوس بازگشته، گفت: «نه، من برای صحبت کردم رفتم و می‌خواستم نگرانی‌ها و مواضع فرانسه را منتقل کنم. فکر می‌کنم از این منظر، بحثهایی مثمرثمر داشتیم و هر یک دیدگاه خود را مطرح کرد و تصمیم گرفتیم باز هم دیدار داشته باشیم... گفت‌ و گوهایی طولانی داشتیم و پنج ساعت بحثهایی عمیق انجام دادیم. این بحثها صریح بود. این دیدار، به‌خصوص به‌دلیل فضای ملتهب منطقه، حائز اهمیت بود.» وی با بیان این‌که بحران سوریه یکی از موضوعات مورد بحث در این گفت‌ و گوها بوده، گفت این بحران می‌تواند به بروز یک فاجعه انسانی بدل شود... او در پاسخ به سوالی درباره «هژمونی ایران در منطقه» و این‌که پاسخ ایران چه بوده، گفت: «بگذارید به شما بگویم که کار زیادی مانده که باید انجام شود. ما بحثهایی محکم و بسیار آزاد داشتیم

جمهوری اسلامی: واقعیت این است که پرونده فرانسه در رفتار سیاسی با ایران حتی از پرونده آمریکا هم سیاه‌تر است. فرانسه با سرمایه‌گذاری بدفرجام بر روی (مجاهدین) درصدد براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود. فرانسه سران (مجاهدین) را در فرودگاه نظامی «بورژه» مورد استقبال قرار داد و بیشترین تدارکات و حمایت‌های ممکن را برای موفقیت همین ‌ها در براندازی جمهوری اسلامی به کار گرفت... قرار نیست همه سیاهکاریهای پاریس علیه جمهوری اسلامی ایران را فهرست و مرور کنیم ولی رئیس دیپلوماسی فرانسه ایکاش با آگاهی از فهرست کامل آنها، به خود جرأت نمی‌داد در مواجه با ایران از زبان تهدید و رفتار تهاجمی استفاده کند و پرونده پاریس را یکبار دیگر بگشاید.



در روزنامه‌های حکومتی چهارشنبه پیشاپیش به شکست طرح نمایشی مجلس ارتجاع برای اعاده اموال اذعان شده است:

اقتصاد پویا: عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی: وقتی نمی‌توانیم لیست دارایی‌ها را بگیریم آیا می‌توانیم اموال مسئولان را پس بگیریم؟

آرمان: عضو کمیسیون امنیت مجلس گفت: شمار امضاکنندگان طرح اعاده اموال نامشروع به ۱۶۰نفر رسید.حشمت‌ا... فلاحت‌پیشه با بیان این‌که طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان را امضا کرده‌ام، اظهار کرد: این طرح یک طرح خوب است، اما با این حال نگرانیم. وی در پاسخ به این پرسش که نگران چه‌چیزی هستید؟، تصریح کرد: معمولاً در کشور از این قبیل طرح‌ها و کارها زیاد مطرح می‌شود اما در نهایت عملیاتی نمی‌شود و متأسفانه اثر عکس دارد. وی با یادآوری این‌که پس از پیروزی انقلاب اسلامی طرح‌هایی برای مقابله با فساد مطرح شده اما در عمل شاهد بوده‌ایم که اقدام آن‌چنانی صورت نگرفته است... اعاده اموال نامشروع مسئولان عمل می‌خواهد، چنان‌چه عملی شکل نگرفته و رقمی به خزانه بازنگردد، اعتماد مردم جلب نمی‌شود.



در روزنامه‌های باند خامنه‌ای کنترل شدگی خبرهای مربوط به سفر لودریان به ایران و چشمک و چراغ های مذاکره جویانه نکاتی آمده است:

وطن امروز: کنایه‌های توئیتری ظریف به اروپا پس از دیدار با لودریان

فعلا برای قضاوت درباره آنچه در جریان سفر ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه به تهران گذشت، زود است.

بر اساس گزارشهای رسمی وزارت امور خارجه ایران، شورای‌عالی امنیت ملی و نهاد ریاست‌جمهوری، مقامات ایرانی در دیدار وزیر خارجه فرانسه مواضع صریحی درباره ضرورت ایستادگی اروپا مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا در موضوع برجام اتخاذ کرده‌اند. مقامات ایرانی همچنین بر حفظ برنامه دفاع موشکی خود تأکید کردند و همین‌طور درباره مذاکرات منطقه‌یی درباره کشورهای یمن و سوریه هم گفته‌اند مانند چند سال اخیر حاضر به مذاکره و استقرار صلح در این کشورها هستند اما حاضر به پذیرش این‌که این مذاکرات تابعی از شرط ترامپ برای حفظ برجام باشد، نخواهند شد. اینها مطالبی است که از مواضع رسمی درباره دیدارهای لودریان در تهران منتشر شده است... توئیت سوم ظریف هم درباره مسائل منطقه‌یی بود. او در این توئیت نوشت: «ایران از ابتدا راه‌حل‌های سیاسی در رابطه با سوریه و یمن پیشنهاد داد و همیشه آماده بوده تا برای صلح در منطقه کاری کند اما با شرکای جدی که اهداف واقع‌گرایانه مشترکی داشته باشند، نه آنها که درگیر جادو جمبل ترحم‌برانگیز باشند».



در روزنامه‌های حکومتی گوشه‌هایی از خبرهای تنگ‌تر شدن حلقه انزوای رژیم دیده می‌شود

ابرار: مایک پنس: اگر توافق هسته‌یی اصلاح نشود از آن خارج خواهیم شد

ابرار:‌ ملک سلمان: لندن حامی نگرانی ما درباره ایران است

وطن امروز: «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا بامداد سه‌شنبه باز هم ایران را تهدید کرد اگر برجام طی ماه‌های آینده اصلاح نشود، واشینگتن به سرعت از آن خارج خواهد شد.

وی در ادامه تأکید کرد: «اجازه نمی‌دهیم شکست داعش به پیروزی برای ایران تبدیل شود... ایران امیدوار است بتواند امپراتوری قدرتمند فارس‌ها را مجدداً احیا کند... ایران می‌خواهد گذرگاه نفوذی از عراق و سوریه به لبنان ایجاد کند تا راهی غیرقابل شکست برای صدور ارتش ایدئولوژیک خود داشته باشد».