۱۳۹۶ اسفند ۲۳, چهارشنبه

خبرفوری: ترامپ قبل از رفتن به کالیفرنیا:





ترامپ : با رکس تیلرسون اختلافاتی داشتیم من فکر می کردم توافق اتمی وحشتناک است ولی او احساس متفاوتی داشت
تلویزیون سی ان ان ۲۲/۱۲/۹۶ : « خبرفوری:  ترامپ قبل از رفتن به کالیفرنیا:
من اکنون با مایک پمپئو مدتی است که کار می کنم دارای انرژی خارق العاده ایست وبسیار هوشمند است ما همواره هم نظربوده ایم.






روابطمان بسیار خوب است و او کسی است که من برای وزارت خارجه نیاز دارم. برای رکس تیلرسون آرزوی سلامتی دارم.
جینا( جینا هسپل نفرجایگزین پمپئو) که او را بخوبی می شناسم و با او بسیار از نزدیک کار کرده ام او اولین مدیر زن سیا خواهد بود اوفرد بسیار ممتازیست و او را مدتهاست بخوبی می شناسم. من طی این سال گذشته این افراد را بخوبی شناخته ام. من به واقع به نقطه ای که به دولت و سایر چیزهایی که می خواستم، نزدیک میشوم . فکر می کنم مایک پمپئو یک وزیرخارجه به واقع فوق العاده خواهد بود من به او اطمینان کامل دارم. تا جایی که به رکس تیلرسون بر می گردد من از تعهد او در خدمت به کشور بسیار تشکر میکنم و برای او آرزوی سلامتی دارم او مرد خوبیست .
‌آقای رئیس جمهور شما به رکس تیلرسون چه گفتید؟
ترامپ: رکس و من مدتهاست که در این مورد صحبت کرده ایم ما عملاً باهم کاملاً بخوبی سر می کردیم اما برسر موضوعاتی هم اختلاف داشتیم. زمانی که شما به توافق اتمی ایران نگاه می کنید که من فکر می کنم وحشتناک است، حدس میزنم او فکر می کرد خوب است! من می خواستم آنرا برهم بزیم یا کاری کنم ولی او احساس متفاوتی داشت. بنابر این ما به واقع مشابه هم فکر نمی کردیم با مایک پمپئو ما پروسه همفکری مشابه داشته ایم فکر می کنم بخوبی باهم کار خواهیم کرد. رکس مرد بسیار خوبیست من او را بسیار دوست دارم من به واقع از تعهد او برای خدمت به کشور تشکر می کنم من مدتی است که با رکس برسر این موضوع صحبت کرده ام. ... ».