۱۳۹۶ اسفند ۱۹, شنبه

استیضاح سه وزیر روحانی - وزرای کار، کشاورزی و راه و شهرسازی در هفته جاری استیضاح می شوند


مجلس ارتجاع امروز 19اسفند از استیضاح سه وزیر روحانی در این هفته خبر داد.

اکبر رنجبرزاده از اعضای هیأت‌رئیسه مجلس ارتجاع خبر داد ربیعی وزیر کار،‌ آخوندی وزیر راه و حجتی وزیر کشاورزی روزهای  سه‌شنبه و چهارشنبه  (۲۲و ۲۳اسفند ماه) در مجلس استیضاح خواهند شد.

عضو هیأت‌رئیسه مجلس آخوندی  گفت روحانی یک ساعت وقت برای دفاع از وزیرانش خواهد داشت.


علت استیضاح سه وزیر روحانی
استیضاح سه وزیر روحانی در ارتباط مستقیم با اوج‌‌گیری  حرکتهای اعتراضی کشاورزان و کارگران و افزایش نارضایتی‌های اجتماعی است. استیضاح حجتی وزیر کشاورزی در حالی صورت می‌گیرد که خیزش کشاورزان شرق اصفهان از جمله در ورزنه و اژیه و سایر نقاط  که از روز ۲۷بهمن شروع شده  هم‌چنان ادامه دارد و به درگیریهای متعددی بین کشاورزان و نیروهای سرکوبگر رژیم منجر شده و دامنه آن تا شهر اصفهان هم کشیده شده است.کشاورزان در این تجمهای اعتراضی شعار می‌دهند: روحانی دروغگو زاینده رود من کو؟‌ آب زاینده رود حق مسلم ماست، می‌جنگیم می‌میریم حقمان را می‌گیریم.

خشک شدن زاینده رود بر اثر سیاستهای رژیم از ۱۷سال پیش زندگی کشاورزان این منطقه را تحت‌الشعاع قرار داده و وضعیت آنها روز به روز وخیم‌تر شده است.

استیضاح ربیعی وزیر کار نیز در شرایطی است که سراسر کشور طی هفته‌های اخیر شاهد اعتصابات و اعتراضات کارگری بوده است؛ از جمله اعتصاب کارگران گروه ملی فولاد اهواز، اعتصاب کارگران  نیشکر هفت‌تپه، اعتصاب کارگران راه‌آهن اصفهان، اعتصاب کارگران راه‌آهن در سلماس، اعتصاب کارگران راه‌آهن در شاهرود، سمنان و دامغان و.... این کارگران به پرداخت نشدن حقوق و حق بیمه و وضعیت وخیم معیشت خود و خانواده‌هایشان اعتراض دارند.

غرق شدن سانچی، سقوط هواپیمای تهران – یاسوج و زلزله کرمانشاه و ارتباطشان با استیضاح سه وزیر روحانی
شایان ذکر است که وزارت کار رژیم سهامدار اصلی «شرکت ملی نفتکش» است. نفتکش سانچی که در دی ماه گذشته در دریا غرق شد متعلق به   این شرکت است. وزارت کار همچنین سهامدار اصلی شرکت هواپیمایی آسمان است که یک هواپیمای آن روز ۲۹بهمن گذشته در حوالی یاسوج سقوط  کرد و منجر به کشته شدن تمامی ۶۶سرنشین آن شد.

در طرح استیضاح سه وزیر روحانی که توسط مجلس تهیه شده علت استیضاح وزیر راه نیز سانحه هوایی اخیر، مسدود شدن جاده‌های کشور در زمستان امسال به‌دلیل بارش برف و برخی سیاستهای این وزارتخانه در ترمیم بافتهای فرسوده شهری عنوان شده است. در زلزله کرمانشاه ایادی رژیم اعتراف کردند علت اصلی تلفات فاجعه‌بار زلزله کرمانشاه بافتهای فرسوده شهری بود.

این اولین بار در دور دوم ریاست روحانی است که وزیران دولت او برای اسیتضاح به مجلس کشیده می‌شوند.