۱۳۹۶ اسفند ۱۱, جمعه

نه سال گذشت و من همچنان در زندانم؛ نامه سخی ریگی وبلاگ نویس بلوچ از زندان




سایت هرانا ۸/۱۲/۹۶ : « سخی ریگی فعال سیاسی، وبلاگ‌نویس بلوچ و زندانی تبعیدی به زندان اهواز در نهمین سال حبس خود برای نخستین بار، طی ۹ سال اخیر در نامه‌ای به تشریح وضعیت خود پرداخته است، وی در سال ۸۸ با اتهاماتی از جمله نشر اکاذیب و اقدام علیه امنیت ملی محکوم به ۲۰ سال حبس شد.




این حکم یکی از سنگین‌ترین احکام حبس برای وبلاگ‌نویسان در ایران بود... سخی ریگی در وبلاگی در قالب نوشتن اخبار و مقاله پیگیر مسائل بلوچستان بود و در زمینه اطلاع رسانی از وضعیت زندانیان بلوچ فعالیت می‌کرد. آقای ریگی، فعال سیاسی، وبلاگ‌نویس بلوچ و زندانی تبعیدی به زندان اهواز در نهمین سال ۹ سال حبس خود در نامه‌ای به تشریح وضعیت خود پرداخته است. این نامه، نخستین نامه وی طی ۹ سال حبس است که منتشر می‌شود: ... ۹ سال است که نیاز به فریاد دارم اما زندان خیلی شلوغ است و من خجالتی‌تر از آن هستم که جلوی جمع فریاد بزنم، چاره‌ای جز نوشتن نداشتم، نوشتم و دلم میخواهد خوانده شود. ».