۱۳۹۶ اسفند ۲۳, چهارشنبه

استمرار جنایات جنگی رژیم بشار اسد باحمایت تمام‌عیار آخوندهای ضدبشر در غوطة شرقی


جنايات جنگي رژيم اسد با حمايت تمام‌عيار حكومت آخوندي عليه مردم تحت محاصرة غوطة شرقي با شدت تمام ادامه دارد و وضعيت فاجعه‌باري را براي مردم اين منطقه به وجود آورده است.


شوراي محلي دوما بزرگترين شهر غوطة شرقي اعلام كرد كه پناهگاه‌هاي زيرزميني ديگر جايي براي مردم ندارد و هزاران نفر در خيابان‌هاي شهر استراحت مي‌كنند… حداقل هفتاد نفر در پارك اين شهر دفن شده‌اند؛ چرا كه حملات هوايي امكان رسيدن به گورستان در حومة شهر را نمي‌دهد.

مردم غوطه مي‌گويند كه كشته‌شدگان خود را در گورهاي جمعي دفن مي‌كنند.

سي.ان.ان. گزارش داد كه حملات رژيم اسد و متحدانش به غوطة شرقي، منطقة تحت كنترل اپوزيسيون را به سه بخش جدا تقسيم كرده است.

جلسة شوراي امنيت ملل متحد دربارة سوريه روز دوشنبه به درخواست فرانسه و انگلستان برگزار شد.

فرانسوا اولاند رئيس‌جمهور پيشين فرانسه با انتقاد از جنايات جنگي و كشتار مردم بي‌گناه در سوريه خواستار ايجاد مناطق پرواز ممنوع براي حفاظت از بيگناهان شد.

اولاند در اين مصاحبه گفت: من نسبت به وضعيت وخيم انساني در غوطه احساس مسئوليت مي‌كنم. هر چند من آن خط قرمز معروف را ترسيم نكرده بودم؛ بلكه اين باراك اوباما بود كه آن‌را در ارتباط با استفاده از تسليحات شيميايي تعيين كرد. ولي در اوت ۲۰۱۳ آمريكا بعد از بمباران شيميايي غوطة شرقي، به جاي حملات هوايي، مذاكره را ترجيح داد تا ذخاير شيميايي رژيم اسد نابود شود و ما از آنها پيروي كرديم. ولي بشار اسد (پس از آن)، همان تسليحات شيميايي را حفظ كرد و در استفاده از آن ترديدي به خود راه نمي‌دهد…

امانوئل ماكرون رئيس‌جمهور فرانسه بار ديگر نسبت به حملات شيميايي به رژيم اسد هشدار داد.

به گزارش رويتر، ماكرون اعلام كرد، فرانسه آماده است تا حملات هدفمندي را عليه هر تأسيساتي كه در سوريه براي به‌كارگيري تسليحات شيميايي استفاده شود و منجر به كشته‌شدن غير نظاميان شود، انجام بدهد.