۱۳۹۶ اسفند ۱۲, شنبه

مصاحبه با موسی افشار در باره ترورهای رژیم در خارج


تلویزیون اسکای نیوز(عربی) ۱۲/۱۲/۹۶ : « خبرنگارمان در اربیل خبر داد که یکی از کادرهای حزب دمکرات کردستان ایران که در انفجاری زخمی شده بود درگذشته است. نماینده حزب در کردستان عراق انگشت اتهام را به سمت اطلاعات ایران نشانه رفت که پشت این ترور بوده است. این حادثه منعکس کننده مشی رژیم در ترور مخالفینش در خارج می باشد..


مجری: زنجیره ترورهای اعضای اپوزیسیون توسط رژیم ایران ادامه دارد که اینبار در کردستان عراق انجام شده است .اینبار با چه ابعادی ازسر گرفته شده است؟
موسی افشار عضو کمیسیون خارجه شورای ملی مقاومت ایران:‌این جنایت محکوم است و حادثه ای تاسف انگیز است ولی این اولین جنایت رژیم ایران طی چهاردهه گذشته نیست همانطوریکه در گزارش شما آمده بود این رفتار رژیم ایران با مخالفینش است که زنجیره ای از ترور است. دادگاههای آلمان و سویس و برخی کشورهای دیگر در باره این زنجیره حکم داده اند و دست داشتن علی خامنه ای رهبر رژیم ایران و رئیس جمهورش و دو وزیر اطلاعات و خارجه در این جنایت ها را ثبت کرده اند.مسئولین مقاومت ایران نیز مشموم این زنجیره ترور بوده اند. شهید دکتر کاظم رجوی در وین و محمد حسین نقدی در رم و مجاهد شهید زهرا رجبی در استانبول و رهبران کرد ایرانی که گفتید در وین و برلین و شخصیت های دیگر شامل شده است
مجری: شما در باره ترور در کشورهای غربی نام بردید پس حاکمیت این کشورها چه می شود؟
موسی افشار:‌ما طی پروسه گذشته و طی چهار دهه گذشته که به احکام دادگاههای اروپایی اشاره کردم که این جنایت ها را محکوم کرده اند ولی متاسفانه سیاست چشم پوشی و مماشات که طی این پروسه با آن مواجه بودیم باعث شد که این احکام صادر شده اجرا نشود ولی الان وضعیت فرق کرده است که ناشی از قیام در ایران است که برای رژیم بمثابه یک زلزله عمل کرده است و این عکس العمل هایی که می بینیم و این ترورها و همانطوریکه به محمود علوی وزیر اطلاعات رژیم اشاره کردید تنها در 2014نبوده است و حتی در16ژانویه امسال گفت که سربازان مجهول امام زمان که اصطلاح عناصر ترور رژیم است و همچنین حسین تائب فرمانده اطلاعات نیروهای سپاه گفتند که دست به ترور خواهند زد زیرا که قیام رعشه بر کل این رژیم انداخته و این قیام در ایران ادامه دارد و رژیم با این ترورها عکس العمل نشان می دهد
مجری: هدف قرار دادن نیروهای اپوزیسیون در خارج بخصوص که این فرد که هدف قرار گرفته است جناح سیاسی بوده است و نه نظامی ولی این استراتژی رژیم به چه میزان بر روی سرکوب داخل تاثیر خواهد داشت با توجه به ظلمی که مردم ایران با آن مواجه هستند؟
موسی افشار:آنچه که بعد از 27دسامبر رخ داد این بود که ملت ایران قیام کردند و این قیام ادامه دارد رژیم برای مقابله با این قیام می کشد، تا بحال بیش از 50نفر در خیابانها کشته است و حدود15 نفر زیر شکنجه کشته است ولی مدعی است که خودکشی کرده اند ولی رژیم برای اینکه پیامش را برساند وبرای اینکه نیروهای سرکوب را نگه دارد و اینکه بتوانند با تظاهرات مقابله کنند می خواهد قدت نمایی کند و بگوید که می تواند اپوزیسیون را بکوبد و به این اسلوب روی آورده است ولی وضعیت این ترورها نسبت به قبل فرق می کند و اینبار ناشی از ضعف رژیم می باشدچونکه بدلیل قیام رعشه برجانش افتاده است لذا جامعه جهانی و کشورهای منطقه از همه شان خواسته می شود که قاطعانه در مقابل اینها بایستند و خواستار محاکمه این جنایت کاران بشوند.».