۱۳۹۶ اسفند ۱۴, دوشنبه

چهارشنبه سوری ـ قیامی دیگر علیه «شاه سلطان ولایت»


رژیم ضد‌مردمی ولایت‌فقیه، از همان ابتدای تحکیم پایه‌های قدرت خود، درصدد مقابله با سنت‌های ملی ایرانی برآمد؛ آیین‌ها و سنتهایی مانند چهارشنبه ‌سوری، مهرگان، عید نوروز، سیزده‌بدر و... در این رهگذر اگر توانست با مارک خرافی زدن به آنها وجودشان را انکار کرد، اگر نتوانست تلاش نمود به‌نحوی بار شادی‌زایانهٴ این جشن‌ها و سنتها را تحریف نموده و محتوای آنها را به نفع خود مصادره نماید. سال گذشته چهارشنبه ‌سوری را چهارشنبه‌سوزی نامید.
امسال وقتی دید تیغش نمی‌برد که این سنت ملی را از بیخ منکر شود، با شیادی از در دلسوزی برای این سنت وارد شد تا آن را خراب کند. از جمله اقدامات مضحکه‌آمیز او به میدان آوردن پاسدار ـ تئوریسینی به نام سرهنگ چمنی آذر با منصب دهان‌پرکن «رئیس اداره تبلیغات معاونت اجتماعی ناجا» برای صحبت در مورد چهارشنبه ‌سوری است. این سرهنگ انتظامی که در تمامی عمر خود جز باتون‌کشی و سرکوب کارنامه دیگری ندارد آن‌چنان از چهارشنبه‌ سوری سخن می‌گوید که گویا گوستاو لوبون یا آگوست‌ کنت دیگری ظهور کرده است. او با وقاحت پاسداری خود مدعی «تحریف چهارشنبه ‌سوری!» توسط مردم ایران نیز می‌شود:

 «بهتر است بگوییم، کسانی که با منفجر کردن ترقه و پراکندن آتش سلامتی مردم را هدف می‌گیرند، با تن‌دادن به رفتاری آمیخته به هرج و مرج روحی، آیین چهارشنبه ‌سوری را تحریف کرده‌اند. پس امیدوارم شهروندان عزیز زیبایی این رسم کهن ایرانی را با انجام کارهای خطرناک و استفاده از وسایل خطرناک آتشبازی خراب نکنند.

منفجر کردن بمبهای صوتی و آزار و اذیت‌های بیمارگونه، بیشتر به بدمستی اراذل و اوباش شباهت دارد تا به آیین مهرورزی و خردمندانه چهارشنبه‌ سوری!»

پاسدار ـ تئوریسین تازه به دوران رسیدهٴ نظام یادش رفته که قبل از او تئوریسین عمامه‌داری به نام مرتضی مطهری گفته بود:

 «نوروز و سیزده‌بدر نحس و چهارشنبه ‌سوری احمقانه است اینها از اسلام نیست... اینها ضداسلام است».



چهارشنبه سوری ـ قیامی دیگر علیه «شاه سلطان ولایت»
نمونه‌هایی از فتواهای سران رژیم در مورد چهارشنبه‌ سوری:

سوال: خرید و فروش ترقه و انجام چهارشنبه‌سوری و سیزده‌بدر به اعتقاد نحسی سیزده و احیای مظاهر ملی‌گرایی مانند تخت‌جمشید چگونه است؟ متأسفانه این عمل مورد تشویق قرار گرفته است؟
جواب:
علی خامنه‌ای: «چهارشنبه‌ سوری هیچ مبنای شرعی ندارد و مناسب است از آن اجتناب شود»
مکارم شیرازی: این کارها شایسته مسلمان نیست!

               چهارشنبه سوری ـ پریدن شادیانهٴ جوانان از روی آتش
تحریف نام چهارشنبه ‌سوری و سیزده‌بدر

از دیگر اقدامات حکومت خلفایی و ایران‌ستیز ولایت‌فقیه، برای ریشه‌کن کردن و به فراموشی سپردن سنت‌های و ‌آیینهای ایرانی، تغییر نام آنها در رسانه‌های وابسته به خود است. آنها «چهارشنبه‌ سوری» را «چهارشنبهٴ آخر سال» می‌نامند و به روز سیزده‌بدر می‌گویند: «روز طبیعت». با این روند باید شاهد باشیم به عید نوروز بگویند: «تعطیلات عمومی اول بهار» و...

                                               چهارشنبه سوری ـ فرصت‌ساز قیام و خیزش
واکنش مردم ایران به اقدامات ضدایرانی رژیم در مورد چهارشنبه‌ سوری

چهارشنبه‌ سوری هر سال یک تکانهٴ جدی برای موجودیت رژیم است. زیرا مردم و جوانان ایران همراه با شادمانی و پریدن از روی آتش، چهارشنبه‌ سوری را به جشن همبستگی و مقاومت در برابر حکومت تبدیل می‌کنند آماده‌باش حکومت به قوای سرکوبگر خود و دست زدن به تهدید و ارعاب، وحشت و استیصال حکومت را در برابر این فراخوان به نمایش می‌گذارد. امسال نیز سازمان مجاهدین خلق ایران، برای برگزاری جشن ملی چهارشنبه‌ سوری فراخوان داد. فراخوان چهارشنبه این بار اهمیتی بسا بیشتر از سایر فراخوانهای سالهای قبل دارد؛ زیرا در شرایطی که شعله‌های داغ قیام تن به خاموشی نداده‌اند، هر فروزش آتش در کوچه‌ها، گذرگاهها و خیابانها و میادین، هر هلهله شادی و فریاد و شعار آزادیخواهانه، به یک کانون گرم همبستگی و خیزش تبدیل می‌گردد.

                     چهارشنبه سوری ـ بته‌های آتش، کانونهای گرم همبستگی و خیزش
جرقه‌های ظلمت‌سوز آتش و صدای ترقه‌ها، سکوت و اختناقی را که رژیم ولایت ‌فقیه خواهان آن است، از هم می‌درد و نوید می‌دهد که ظلمت و زمهریر استبداد آخوندی باید به پایان برسد. برافروختن بته‌های آتش، سنگربندان روزهای حماسی 21و 22بهمن 57و نیز خاطرهٴ هنوز سوزان قیامهای 88و 96 را تداعی می‌کند. این روزها را باید دوباره تکرار کرد. ایران را باید از آخوندهای ایران‌ستیز، این ضحاک‌های عمامه‌دار و دشمن کاوه‌ها پس گرفت و این شدنی‌ است.
بیشتر بخوانید:
جشن ملی چهارشنبه ‌سوری، قیامی دیگر علیه دیکتاتوری آخوندی - فراخوان ستاد اجتماعی مجاهدین در داخل کشور