۱۴۰۱ تیر ۷, سه‌شنبه

بنت: ایران در صورت حمله سایبری به اسرائیل بهای آن را خواهد پرداخت

حملات سایبری بزیرساخت‌ها، ضمن افزایش درماههای اخیر،بچالشی بزرگ برایجمهوری اسلامی تبدیل شده است نفتالی بنت، نخست‌ وزیر اسرائیل، با هشدار به جمهوری اسلامی در خصوص حمله سایبری به زیرساخت‌های کشورش گفت «اگر با اسرائیل دربیفتید، بهای آن را خواهید پرداخت.»

بنت، سه‌شنبه، 7 تیر در سخنرانی در دانشگاه تل‌آویو به مناسبت «هفته سایبری» گفت: «همان‌طور که بازدارندگی هسته‌ای وجود دارد، بازدارندگی سایبری نیز شکل می‌گیرد؛ رویکرد ما در قبال دشمنانمان، به‌ویژه ایران… این است که به دنبال ایجاد ویرانی در تهران نیستیم – هرگز سیاست ما این نبوده است. سیاست ما این است که اگر با اسرائیل دربیفتید، بهای آن را می‌پردازید.»

نخست‌وزیر اسرائیل گفت که اقدامات سایبری عمده‌ترین بعد جنگ‌های آینده است و کاری که تا پیش از این با اعزام 50 و 100 کوماندو و با مشکلات زیاد انجام می‌شد، اکنون با صفحه‌کلید عملی می‌شود.

او افزود، اسرائیل با کمک گروهی از «افراد باهوش که پشت صفحه‌کلید کامپیوترها نشسته‌اند، به همان هدفی که پیشتر با اعزام ده‌ها کوماندو حاصل می‌شد، دست می‌یابند».

بنت در ادامه، به اقدامات ایران علیه اسرائیلی‌ها با استفاده از نیروهای نیابتی اشاره کرد و گفت: «اگر شما قلدری می‌کنید و آدم‌هایی می‌فرستید ما به شما ضربه می‌زنیم؛ چه پنهانی و چه سایبری».

اسرائیل درباره حمله روز گذشته به کارخانه‌های تولیدی فولاد ایران تاکنون مسئولیتی برعهده نگرفته‌ است.

حملات سایبری به زیرساخت‌ها، ضمن افزایش در ماه‌های اخیر، به چالشی بزرگ برای جمهوری اسلامی تبدیل شده است. آخرین آن‌ها حملات به دو شرکت‌ فولاد‌سازی در دوشنبه، 6 تیر، بود که به تعطیلی خط تولید فولاد خوزستان منجر شد.

گروه سایبری «گنجشک درنده» مسئولیت این حمله را پذیرفت و اعلام کرد، این اقدام در واکنش به «تجاوزگری‌های جمهوری اسلامی» صورت گرفته است.

مقامات جمهوری اسلامی معمولا پس از هر حمله سایبری، ادعای «اختلال در سیستم‌ها» را مطرح می‌کنند و سپس، از نقش داشتن اسرائیل در آنها سخن می‌گویند.