۱۴۰۰ فروردین ۱۱, چهارشنبه

عبدی: هدف اینترنت ملی سانسور است نه استقلال از خارج


 عبدی، تحلیلگرسیاسی با انتقاد ازسخنان اخیرعلی خامنه‌ای،رهبرایران، دررابطه باول بودن فضای مجازی تلاش برای ایجاداینترنت ملی رااقدامی برای سانسورتوصیف کرد.

آمریکا نظام ایران را به نقض حقوق بشر در سوریه،عراق و یمن متهم کرد


گزارش سالانه حقوق بشروزارت امورخارجه آمریکا ضمن انتقاد صریح ازنقض حقوق بشردرایران، چین وروسیه، نظام ایران به نقض حقوق بشردرسوریه، عراق ویمن متهم شده است.

تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه رژیم آخوندی


سه دیپلومات روز چهارشنبه اعلام کردند اتحادیه اروپا ۸فرمانده شبه نظامیان بسیج و نیروی انتظامی و۳ ارگان دولتی رابه دلیل سرکوب مرگبارقیام آبان ۱۳۹۸توسط مقامات رژیم ایران هدف تحریمها قرار خواهد داد.

اسماعیل محدث: آری به سرنگونیِ رژیم آدمخوار آخوندی


راه شناخت یک نیرودرقدم اول، ازراه شناخت و تحلیل شعارهای آن نیرو، بعنوان فشردهٔ ایدئولوژی و مشی و سیاست آن نیرومیسرمیباشددرمرحله بعدی عمقِ شناخت از بررسی همخوانی شعار وعمل آن نیروبدست می آید. هرچه قدر شعار و عمل یک نیرو به هم نزدیکتر باشند، این موضوع می تواند نشانه‌ای از مترقی بودن آن نیرو تلقی شود.

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۵۲۶ شهر از ۲۳۹ هزار و ۶۰۰ نفر بیشتر است


   شمارمبتلایان در۲۴ساعت گذشته برای اولین باردر۱۱۰روز                            گذشته از ۹۳۰۰ تن گذشت

۱۴۰۰ فروردین ۱۰, سه‌شنبه

بن‌بست سانسور و سرکوب در فضای مجازی


                                      سخن روز

در شرایطی که جامعه ایران در آستانهٔ انفجار خشم توده‌های ستمدیده و غارت‌شده توسط حاکمیت آخوندی است؛ ودرشرایطی که خامنه‌ای ورژیمش بیش ازهر زمان برای نجات نظام فرتوت‌شان از توفان سهمگین قیام توده‌ها، به‌دستگاه سرکوب و سانسور آویخته‌اند،

فاجعه کرونا در ایران: آمار جانگداز قربانیان در ۵۲۶شهر از ۲۴۰هزار و ۲۰۰نفر بیشتر است


                         شورای ملی مقاومت ایران

فاجعه کرونا درایران:آمارجانگدازقربانیان در۵۲۶شهراز۲۴۰هزارو۲۰۰نفربیشتراست

دبیرخانه شورای ملی مقاومت: حراج منابع و دارایی های مردم ایران توسط رژیم ‌آخوندی


دبیرخانه شورای ملی مقاومت: رژیم ضد ایرانی آخوندی منابع و دارائی‌های مردم را در یک قرارداد ۲۵ ساله با چین به حراج می‌گذارد

خبرگزاری قضاییه جلادان: حمله و تیراندازی به اماکن نظامی و انتظامی در شوش – سخنگوی مجاهدین


خبرگزاری قضاییه جلادان در روز ۹فروردین به‌نقل از سپاه پاسداران در خوزستان از دستگیری وکشته شدن دوجوان شورشی درشوش خبرداد که روزجمعه ۶فروردین اقدام به حمله و تیراندازی به اماکن نظامی وانتظامی درشهرستان شوش نموده وقصد ورود به مقرهای اماکن مزبور داشتند اما هدف رگبار پاسداران قرار گرفتند.

فعالیت‌های کانون‌های شورشی درباره تحریم سراسری نمایش انتخابات رژیم



آمریکا برای دستگیری یک عضو حزب‌الله لبنان ۱۰ میلیون دلار جایزه تعیین کرد


وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه ۹ فروردین اعلام کرد در برابر دریافت اطلاعاتی که به دستگیری سلیم عیاش، عضو گروه حزب‌الله لبنان بینجامد، ده میلیون دلار جایزه نقدی پرداخت خواهد کرد.

سازمان انرژی اتمی: مشکل ارزی حل نشود، تولید برق نیروگاه بوشهر متوقف می‌شود


سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد به دلیل مشکلات ارزی و تحریم‌های بانکی ممکن است تولید برق در نیروگاه اتمی بوشهر متوقف شود.

هشدار اتاق بازرگانی تهران به توافق ۲۵ ساله ایران با چین: «نباید تمام تخم‌مرغ‌هایمان را در سبد چین قرار دهیم»

 یک روز پس از امضای توافق ۲۵ ساله ایران و چین، حمیدرضا صالحی عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اعلام این که «فعالان بخش خصوصی نیز تاکنون در جریان جزییات این توافق قرار نگرفته‌اند»، هشدار داد: «ما نباید تمام تخم مرغ‌هایمان در بازار نفت را در سبد چین قرار دهیم.»

انتشار جزئیات تکان‎دهنده از هجوم مرگبار شبه‌نظامیان اسلامگرا در موزامبیک


شبه نظامیان اسلام گرا و نیروهای دولتی موزامبیک برای روزهاست که در شمال این کشور با یکدیگر درگیر شده‌اند

کاخ سفید: آمریکا توافق ایران و چین را بررسی خواهد کرد تا از اعمال تحریم‌ها اطمینان حاصل کند

 

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، گفت آمریکا جزییات توافق ۲۵ ساله ایران و چین را بررسی خواهد کرد تا از اعمال تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی اطمینان حاصل کند.


۱۴۰۰ فروردین ۹, دوشنبه

یک قرارداد ننگین و وطن‌فروشانه


                                     سخن روز

روز۷فروردین رژیم آخوندی باچین سندوطن‌فروشانه‌ای تحت عنوان سند جامع همکاری راهبردی ۲۵ساله درتهران امضا کرد.از۶سال پیش که باسفررئیس‌جمهورچین به تهران وملاقات اوبا خامنه‌ای این موضوع مطرح شد، تا امروزرژیم عمداً از انتشارمتن کامل سند جلوگیری کرده و حتی برخی مهره‌های رژیم درجریان جنگ گرگ‌های درون نظام این سند همکاری را مشابه قرارداد ننگین ترکمانچای توصیف می‌کنند.

بیش از یک میلیارد یورو کمک بشردوستانه آلمان برای سوریه

در آستانه برگزاری کنفرانس کمک به سوریه از سوی اتحادیه اروپا در بروکسل، دولت آلمان از ضرورت تداوم کمک به این کشور سخن گفته است. آلمان سال گذشته نیز یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو به امر کمک به سوریه اختصاص داده بود.

۲۳۰ کنشگر و فعال مدنی ایران: سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین فاقد اعتبار و غیرانسانی است


بیش از ۲۳۰ نفر از فعالان سیاسی و مدنی داخل و خارج ایران در نامه‌ای اعتراضی به رئیس‌جمهوری چین،سند همکاری‌های ۲۵ ساله ایران وچین را قراردادی «فاقد اعتبار» و «غیر انسانی» خواندند.

۱۴۰۰ فروردین ۸, یکشنبه

کنفرانس آنلاین در دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت در آمریکا بررسی چشم اندازهای تغییر در ایران


کنفرانس آنلاین دردفترنمایندگی شورای ملی مقاومت درآمریکا- بررسی چشم‌اندازهای تغییر در ایران با حضور شخصیتهای سیاسی، محققان و آکادمیسینها

بستن جاده نیرو رسانی سپاه و بسیج در ایرانشهر توسط‌ کانون‌های شورشی


بستن جاده نیرو رسانی سپاه و بسیج در ایرانشهر و به آتش کشیدن تصاویر منحوس خمینی، خامنه ای و قاسم سلیمانی توسط کانون‌های شورشی

نامه دوحزبی ۴۳سناتور دموکرات و جمهوریخواه به جو بایدن


نامه دوحزبی ۴۳سناتور دموکرات و جمهوریخواه به جو بایدن: از ابزارهای دیپلماتیک برای رسیدن به توافقنامه‌ای استفاده کنید که به‌طور هدفمند

اعتراض یک وزیر پیشین به «غارت اراضی کشاورزی ایران» با چراغ سبز خامنه‌ای

 عباس آخوندی، وزیر پیشین راه و شهر سازی جمهوری اسلامی ایران، نسبت به غارت منابع طبیعی و اراضی کشاورزی» پس از سخنرانی اخیر علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی و نامگذاری سال جدید هشدار داد.

خونین‌ترین روز سرکوب اعتراضات مردمی در میانمار با دست‌کم ۸۹ کشته


همزمان با برگزاری “روزارتش”، هزاران نفراز معترضان به کودتای نظامی در شهر های میانمار دست به اعتراض زدند. پلیس و نیروهای امنیتی میانمار بر روی مردم آتش گشودند و با کشتن دست‌کم ۸۹ نفر، خونین‌ترین روز اعتراضات را رقم زدند.

یک مترجم زن پنتاگون اتهام ارائه اطلاعات طبقه‌بندی‌شده به حزب‌الله را پذیرفت


وزارت دادگستری آمریکا اعلام کردمریم طاها تامسون،مترجم وزارت دفاع این کشور، اتهام انتقال اطلاعات طبقه‌بندی‌شده درباره ماموران اطلاعاتی آمریکا به فردی مرتبط با حزب‌الله لبنان را پذیرفته است

قیمت همه چیز به روز شد به جز درآمد مزدبگیران


گروه اقتصادی: در اقتصاد پرنوسان و تورم زده امروز ایران به سختی می‌توان کالا یا خدماتی را سراغ داشت که بهایش با بهای آدمی همخوانی داشته باشد؛ شاهد این ادعا دست کم دو چیز است یکی چالش جدی که شورای عالی کار در تعیین دستمزد‌های سال ۱۴۰۰ کارگران با آن مواجه بود و چالش دیگر هم دغدغه‌ای بود که مقارن همین ایام در صنعت بیمه برای متولیان تعیین نرخ دیه و بیمه شخص ثالث خودرو به وجود آمده بود
.

فاسدترین اقتصادهای جهان کدامند؟


اقتصادی که به زندگی‌های ما شکل می‌دهد تا چه حد فاسد است؟ این احتمالا جزو آن دسته از پرسش‌هایی است که به ذهنِ آدم‌هایِ درگیرِ نانِ شب نمی‌رسد. با این همه، برای آنهایی که اقتصاد سیاسی را بستری می‌بینند که می‌تواند حتی چند و چونِ زندگی روزمره را هم توضیح بدهد،

۱۴۰۰ فروردین ۶, جمعه

توطئهٔ خامنه‌ای برای چپاول هر چه بیشتر دسترنج مردم – عباس داوری


                  عباس داوری مسئول کمیسیون کار شورای ملی مقاومت ایران

رجزخوانی پهلوان‌پنبهٔ شل‌مغز نظام!


                                              پاسدارعقب مانده

یکی از خزعبلات تکراری و نخ‌نمای عمود لرزان و پوسیده‌ٔ خیمه‌ٔ ولایت در اولین روز سال۱۴۰۰ «گیر»ی بود که به فضای مجازی داد! خامنه‌ای که حرص قدرت مطلقه هر روز او را تشنه و تشنه‌تر می‌کند، از سایتها و صفحات مجازی که به فرمان خودش فیلتر شده به فغان آمده بود.

از جرقه تا انفجار


                                      سخن روز

سه‌شنبه وچهارشنبه،۳و۴فروردین،میهن‌مان ایران درکمتراز۲۴ساعت درشمال وجنوب شاهدشعله کشیدن خشم مردم ستمدیده وخروش جوانان شورشی علیه نیروهای سرکوبگر رژیم بود.

نمای روز ـ بلوف خامنه‌ای و شیادی روحانی در برجام؟

 

چرا پس از تهدید و دود و دم خامنه‌ای علیه برجام، روحانی دوباره کاسهٔ گدایی برجام در دست گرفت؟

مقابله زندانیان سیاسی با دژخیمان زندان گوهردشت کرج

زندانیان سیاسی بند ۴ زندان گوهردشت کرج در یک حرکت جمعی روز چهارشنبه ۴ فروردین به عملکرد ضد انسانی جنایتکاری بنام امین وزیری دادیار زندان، اعتراض کرده و دوربینهای بند را با پوشاندن آنها از کار انداختند.

کانون‌های شورشی - آتش‌کشیدن باشگاه سپاه و تصاویر منحوس خامنه‌ای و قاسم سلیمانی



آمریکا دو پایگاه اینترنتی متعلق به کتائب حزب‌الله عراق را مسدود کرد


آمریکا دو پایگاه اینترنتی متعلق به کتائب حزب‌الله عراق، گروه شبه‌نظامی مورد حمایت ایران را به دلیل ترویج خشونت و نفرت‌پراکنی مصادره و مسدود کرد.

کاهش «بی‌سابقه» حجم تجارت ایران و چین: کمتر از ۲۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰


رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین روز جمعه خبر داد که حجم تجارت تهران و پکن با حدود ۲۰ میلیارد دلار در سال گذشته میلادی، به کمترین میزان خود در طول ۱۶ سال گذشته رسیده است.

کشتی باری اسرائیلی هدف موشک ایران قرار گرفت”


شبکه تلویزیونی اسرائیلی می‌گوید کانتینر اسرائیلی در دریای عمان هدف حمله موشکی واقع شده است. کشتی باربری از تانزانیا عازم هند بوده و به یک شرکت بازرگانی تعلق دارد که در بندر حیفا مستقر است. تل‌آویو هنوز موضع‌ نگرفته است
.

جو امنیتی در گنبدکاووس؛ تهدید سپاه به برخورد در پی بازتاب رسانه‌‌ای


باادامه واکنش‌ شهروندان به تعرض جنسی به دودخترخردسال درگنبد کاووس،‌ درحالی که مقام‌های استان مردم را به تحمل فرامی‌خوانند، فرمانده سپاه پاسداران در پی بازتاب پرونده در فضای مجازی تهدید به برخورد کرده است.

۴۳ سناتور آمریکایی خواستار خودداری دولت بایدن از بازگشت به برجام شدند

 

۴۳ سناتور آمریکایی روز پنجشنبه پنجم فروردین در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری ایالات متحده، از دولت او خواستند که از بازگشت به برجام خودداری کرده و برای دستیابی به توافقی تازه با ایران، که موضوعات دیگر را نیز در بربگیرد، تلاش کند.

زندانی سیاسی هاشم خواستار خواهان تحریم کامل نمایش انتخابات شد


هاشم خواستار، معلم زندانی محبوس در زندان وکیل‌آباد مشهد به مناسبت نوروز ۱۴۰۰ با انتشار پیامی خطاب به مردم ایران ضمن تبریک سال نو، خواهان تحریم کامل نمایش انتخابات رژیم شد. درقسمتی ازپیام آقای خواستارآمده است:«قدرت از لوله تفنگ بیرون نمی‌آید، از قلب‌های مردم بیرون می‌‌آید.

۴۳ سناتور از هر دو حزب خطاب به پرزیدنت بایدن: به دنبال یک توافق جامع با ایران باشید


                                 گراهام منندز

این نامه راباب منندزسناتوردموکرات و لیدزی گراهام سناتورجمهوریخواه تهیه کرده‌اند.

۱۴۰۰ فروردین ۵, پنجشنبه

سیلی حقوق ‌بشر


                                   سخن روز

سه‌شنبه ۳فروردین،شورای حقوق‌بشرملل متحد دراجلاس چهل وششم خودبا تصویب قعطنامهٔ «شمارهٔ۹» دربارهٔ نقض گستردهٔ حقوق‌بشر در ایران، مأموریت جاوید رحمان گزارشگر ویژه حقوق‌بشر در امور ایران را برای یک سال دیگر تمدید کرد.

مصر الیوم: مسعود رجوی می‌گوید بخش اعظم ۲۵۰ هزار ایرانی قربانی کرونا کشتگان جور ولایت خامنه‌ای هستند

                                                                        مصرالیوم

مصر الیوم: مسعود رجوی می‌گوید بخش اعظم ۲۵۰هزار ایرانی قربانی کرونا کشتگان جور ولایت خامنه‌ای هستند

شعبده‌بازی انتخابات ریاست‌جمهوری از نظر مردم ایران ذره‌یی مشروعیت ندارد

کنفرانس آنلاین در دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت در آمریکا؛ بررسی چشم‌اندازهای تغییر در ایران با حضور شخصیتهای سیاسی، محققان وآکادمیسینها


              کنفرانس آنلاین در دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت در آمریکا

در یک کنفرانس آنلاین که در دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا در روز چهارشنبه ۴فروردین برگزار شد، وضعیت داخل ایران، نقض حقوق‌بشر، قیامهای مردمی و چشم‌اندازهای تغییر رژیم مورد بررسی قرار گرفت.

جمشید پیمان: در رویارویی با رژیم جمهوری اسلامی: کی در کدام صف است؟ بخشش یا انتقام؟

  

مقدمه کوتاه: آقای مسعود رجوی سرمشق زیبایی به من داده! مضمون و جوهره‌ی سخنش این است: هرکس را که از جبهه‌ی رژیم جمهوری اسلامی یکسره ببُرد و به جبهه‌ی آزادی‌خواهان سرنگونی طلب بپیوندد، پذیرا باش!

الف ــ در‌بابِ معنی و گستره ی " انتقام و بخشش:

حسین یعقوبی: از زانو زدن در مقابل شیطان تا مزدور نفوذی

 سالها بود که ماشین ترور رژیم با خیال راحت در دیار فرنگ آدم می کشت و عموما هم در پناه سیاست مماشات از مجازات جدی در امان می ماند.‌ سناریوی تکراری و موضع رسمی از پیش تعیین شده رژیم آخوندی هم همواره نسبت دادن جنایتات ارتکابی به خود مجاهدین و اختلافات درونی آنها بود!


رحمان کریمی: نقش تعیین‌کننده و غیرقابل انکار رهبری در جوامع استبدادی

استبداد حاکم فقط متکی بتورگسترده پلیسی و شدت سرکوب خود نیست. به همان نسبت که ارتجاعی باشد ازابزار گوناگون تبلیغاتی بهره می گیرد برای القا و پراکندن جاهلیت فکری خود درمیان مردم.این وظیفه احزاب وسازمان های مترقی ست که به مقابله بر خیزند. اولین کاری که دیکتاتورها می کنند، قطع رابطه آنان بامردم است. واین هدف را باکشت وکشتاروپرکردن زندانها برای خود ممکن می کنند. قاعدتا قشر روشنفکر جامعه است که این مفارقت و خلأ را شجاعان با قلم و قدم پر کند.

عزیز فولادوند: «کلمه قبیحه آزادی» دُکترین نوری ـ میرپنج

 «کلمه قبیحه آزادی»  --- دُکترین نوری ـ میرپنج

 اندیشه همیشه مورد تعرض بوده است. نظام استبدادی، «اندیشه برتر» را از آنِ خود می داند، همچناکه حقیقت را. تجاوز و تبعیض، حافظ استبداد است. بویژه تجاوز به اندیشه. در نظام مستبد، گفتمان ِ کنترل و هدایت ِ فرد غالب است. اندیشه بطور سیستماتیک و مهندسی شده مورد تجاوز قرار می گیرد.

 

گرسنگی دادن به زندانیان و تهدید آنها توسط جلادان زندان مرکزی ارومیه


دژخیمان خامنه ای در زندان مرکزی ارومیه با گرسنگی دادن به زندانیان و تهدید آنها به افزایش مدت زندانشان، فشارهای ضدانسانی بر زندانیان را افزایش داده اند.

مقابله زندانیان سیاسی با دژخیمان زندان گوهردشت کرج


زندانیان سیاسی بند ۴ زندان گوهردشت کرج در یک حرکت جمعی روز چهارشنبه ۴ فروردین به عملکرد ضد انسانی جنایتکاری بنام امین وزیری دادیار زندان، اعتراض کرده و دوربینهای بند را با پوشاندن آنها از کار انداختند.

فعالیت‌های کانون‌های شورشی در شهرهای میهن با شعار سال ۱۴۰۰ سال سرنگونی


نصب پوستروتراکت مسعود و مریم رجوی بر در و دیوار شهرها و هفت سین با نوشته سال ۱۴۰۰، سرنگونی ۱۰۰درصد توسط کانون‌‌های شورشی

بروکسل - مقر اتحادیه اروپا - تظاهرات ایرانیان آزاده همزمان با اجلاس کشورهای عضو ناتو

 

روزچهارشنبه ۴ فروردین، جمعی ازایرانیان آزاده واشرف‌نشانان دربروکسل همزمان جلسه وزیرخارجه آمریکاورهبران اروپایی دربرابرمقراتحادیه اروپابتظاهراتپرداختند.

حمله سانسور جدید در ایران با شعار مبارزه با «ولنگاری» در فضای مجازی


 غلامرضا جلالی رییس سازمان پدافند غیر عامل ایران از «ولنگاری در فضای مجازی کشور» انتقاد کرد و آن را تقدیم دو دستی به «دشمن» برای اجرای انواع عملیات شناختی در شرایط جنگ اقتصادی دانست.