۱۳۹۸ فروردین ۱۵, پنجشنبه

ادامه فاجعه سیل در استانهای جنوبی و غربی، بیخانمان شدن ۱۵ هزار نفر در پل دختر و نابودی ۶۰ روستا

   مسدود شدن دستکم ۲۶محورجاده های بین شهری تخلیه۶۷روستا درخوزستان.     بیخانمان شدن ۱۵ هزار نفر در پل دختر و نابودی ۶۰ روستا در این منطقه.

درحالیکه بسیاری از شهرها و روستاهای کشور به ویژه در استانهای ایلام، لرستان و خوزستان و هم چنین در مناطق سیلزده در استان گلستان و صفحات شمالی کشور، مردم با آوارگی و بی خانمانی و مشکلات اولیه زندگی روبه رو هستند، سیلهای ویرانگر به ویژه در جنوب و غرب کشور هم‌چنان ادامه دارد و دستکم ۲۶ محور جاده‌های بین شهری دراین مناطق مسدود است.
خورستان هم‌چنان در وضعیت بحرانی به سر می‌برد و به گفته هواشناسی سیلاب اصلی هنوز به خوزستان نرسیده ولی در راه است. ۶۷ روستا در خوزستان از سکنه خالی شده اند.
بیش از ۱۰ روستا در منطقه بامدژ در استان خوزستان به علت بارندگیهای اخیر و افزایش حجم سدهای دز و کرخه و ایجاد سیلاب زیر آب رفته و به دلیل قطع راههای ارتباطی تنها راه کمک‌رسانی توسط هلیکوپتر است.
در پل‌دختردر استان لرستان به رغم کاهش سطح آب، امکانات کافی وجود ندارد به گفته فرماندار رژیم در این شهر، مایحتاج اولیه نظیر آب، نان، غذا، لباس، پتو و چادر نیار است. ۱۵هزار نفر در پل دختر و معمولان بی‌خانمان شده‌اند. امام جمعه رژیم در معمولان اعتراف کرد که ۶۰ روستای این منطقه اصلاٌ خبری از آنها در دست نیست. وی افزود که هلیکوپترها هم آمدند و رفتند ولی هیچ کدام از آنها در معمولان به زمین ننشستند.



دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران در اطلاعیه شماره ۷ خود درباره درگیری پاسداران با مردم سیلزده در روستاهای خوزستان و زخمی شدن شماری از مردم و گستردگی خسارتهای جانی و مالی در لرستان و بی عملی رژیم آخوندی، اعلام کرد: از نیمه شب چهارشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۸ پاسداران جنایتکار به جمعی از مردم معترض روستاهای سیلزده جلیزی و صگور در مسیر دشت آزادگان در خوزستان حمله کردند که به زخمی شدن شماری از اهالی منجر شد.
حال برخی از مجروحان وخیم است. بر اساس گفته شاهدان عینی پاسداران قصد داشتند سیل بندهایی که مردم خودشان ساخته بودند را شکسته و آب را به سمت منازل و مزارع آنها هدایت کنند که خشم و اعتراض مردم را برانگیخت.

سوسنگرد ـ درگیری مردم با مزدوران سپاه پاسداران
صدای تیراندازی
فایل صوتی یک هموطن از صحنه درگیری مسلحانه پاسداران بامردم سیلزده در سوسنگرد
مردم اهواز: اکنون در خفاجیه (سوسنگرد) منطقه دشت آزادگان، مسیر الله اکبر نیروهای امنیتی با سلاح به ما حمله کردند به زور می خواهند آب را به سمت ما باز کنند.هرچه زودتر این صدا پخش شود مردم اسلحه بدست ایستاده و آماده اند.

خانم مریم رجوی بار دیگر تاکید کرد رژیم ابعاد خسارتها و آمار کشته شدگان را بشدت مخفی میکند. در لرستان و خوزستان و ایلام اجساد قربانیان در گل و لای باقی مانده است و شمار زیادی از مردم همچنان در محاصره سیل قرار دارند
اطلاعیه شماره ۷ دبیرخانه شورای ملی مقاومت درباره اعترافهای ناگزیر سرکردگان نظام به گوشه هایی از خسارات و تلفات سیل می نویسد: مدیر کل پزشکی قانونی لرستان، در اذعان به گوشه یی از تلفات سیل در لرستان تعداد کشته شدگان سیل در لرستان را که تا کنون به پزشکی قانونی ارجاع شده است ۱۴ تن ذکر کرد که شامل پلدختر نمیشود. اما شمار واقعی کشته شدگان این استان به ویژه در پلدختر که اهالی می گویند خانه ها با ساکنانش به زیر آب رفته و هنوز هم نمی توان واردآن شد، به مراتب بیشتر است.
حمیدرضا کاظمی عضو مجلس ارتجاع از پلدختر و معمولان نیز گفت «نصف شهر پلدختر، نصف شهر معمولان و حدود ۲۰ روستا به‌طور کامل زیر آب رفته است. امدادرسانی با توجه به اینکه از طریق بالگردها صورت می‌گیرد بسیار محدود است چرا که گستردگی مناطق سیلزده بسیار زیاد است. راه ارتباطی حدود ۱۰۰ روستا همچنان قطع است... مردم روستاها به کوه‌ها پناه‌ برده‌اند و هیچ امکاناتی در حال حاضر در اختیار ندارند. امداد رسانی باید به‌صورت گسترده‌تر انجام شود چرا که گستردگی مناطق سیل‌زده بسیار زیاد است و باید سریع‌تر به مردم امداد رسانی انجام شود».
یک سرباز وظیفه درباره وضعیت سیل زدگان پلدختر گفت که تعداد زیادی از مردم در زمان سیل به پشت‌بام پناه برده‌اند که متأسفانه هیچ خبری از آنها نیست.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت درباره تلاشهای رژیم آخوندی برای پوشاندن ابعاد واقعی خسارتهای جانی و مالی سیل ویرانگر و اعترافات تکان دهنده سرکرده نیروی زمینی سپاه پاسداران ولایت فقیه اطلاعیه‌یی صادر کرد:

در اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت که روز سه‌شنبه ۱۳ فروردین صادر شده، آمده است:
۱۶ روز پس از شروع سیل، رژیم ضد بشری آخوندی ابعاد واقعی خسارتهای جانی و مالی را پنهان میکند و در عین حال با حرکتهای نمایشی و گزارشهای دروغ از کمک رسانیهای دولت و سپاه و ارتش، از بروز خشم مردم جلوگیری میکند.
این اطلاعیه سپس به نقل اظهارات پاسدار پاکپور سرکرده نیروی زمینی سپاه پاسداران در یک گزارش تلفنی به پاسدار سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح خامنه ای پرداخته که طی آن پاسدار پاکپور ضمن دجالبازی راجع به اقدامات نمایشی خودش و دیگر سرکردگان سپاه، به نمونه یی از فجایع سیل، بی دفاعی مردم و خشم آنها از بی عملی و رفتار تبهکارانه سرکردگان نظام ولایت فقیه اعتراف کرده و می گوید: دو سه روز که گفتن سیل میاد تخلیه کنید بدون هیچگونه مثلا پیش زمینه ای بدون اینکه مثلا بهشون چادر بدهند حالا تخلیه کنند کجا بروند بروند روی کوه سرد است الان هم همه جا را آب برده جاده ندارند.
برق برق بعضی جاها که اب گرفته توی خانه ها رو قطع کردن ولی به بقیه پلدختر ولی توی روستاها برق قطع است همه قطع است تو روستاها قطع است چون اصلا همه کابلها افتاده.
مشکلات بسیار زیاده مدیریت نیست هیچ مسئول دولتی جرات نمی کنه برود آنجا وحشتناک است خدا شاهد است اصلا عاصی هستند من تا الان فقط توانستم به یک شکلی از دستشون در بیام بیرون خیلی عصبانی اند و خوب وضع بسیار اسفباری دارند این را من عرض کردم که این دولتیها که می آیند شما بگید که اگر گزارشی چیزی دادن من الان چون تا حالا هم نمی توانستم تماس بگیرم از آنجا آمدم خیلی تو خود روستاها تو شهر وضع خیلی خرابه.

اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت در ادامه به اظهارات سایرسرکردگان حکومت آخوندی اشاره کرده و می افزاید:پاسدار مرتضی کشکولی فرمانده سپاه لرستان نیز در اعتراف به گوشه های دیگری از فجایع ناشی از سیل ویرانگر وبی عملی رژیم، می گوید «حدود ۶۰۰ خانه در بخش جنوبی معمولان به صورت کامل زیرآب رفته، همچنین ۳۰ درصد شهر پلدختر از شب گذشته تا به امروز در محاصره آب قرار دارد...».
رحمانی فضلی وزیر کشور رژیم آخوندی نیز در اعتراف به فجایع سیل می گوید:«برخی مناطق حاشیه رودخانه های خوزستان به ویژه مناطق سوسنگرد، شوش و دزفول» باید تخلیه شود. اما معلوم نیست که مردم محروم این مناطق باید به کجا بروند».
وزیر کشور رژیم، مقصر خسارتهای مالی و جانی را خود مردم دانسته و با وقاحت می گوید: «با وجود پیش بینی و اطلاع رسانی و اختصاص و تجهیز برخی اماکن امن اما برخی از هوطنان از ترس سیلاب ترجیح دادند در منازل خود بمانند یا به ارتفاعات اطراف پناه ببرند».
اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت بایاد آوری اعلام فاجعه ملی به خاطر سیل ویرانگر و قربانیان و خسارتهای فراوان آن از سوی خانم مریم رجوی، خاطرنشان می کند مسئول این فاجعه رژیم ضد بشری آخوندی و سردمداران و سپاه پاسداران آن هستند که با قتل عام محیط زیست، نابودی جنگلها، دزدی های کلان، هدر دادن سرمایه ها در سرکوب و تروریسم و جنگ افروزی، ایران را در برابر حوادث طبیعی بی دفاع گذاشته اند.