۱۳۹۸ فروردین ۱۵, پنجشنبه

هراس سرکردگان نظام آخوندی از وضعیت بحرانی رژیم و خطر قیام درسال ۹۸


یکماه مانده به پایان معافیت ۸ کشور از خرید نفت ایران و تشدید تحریمهای نفتی توسط آمریکا، و در شرایطی که فضای جامعه بخصوص بعد از سیل ویرانگر، به شدت متشنج است، مهره‌ها وکارگزاران نظام وحشتزده نسبت به انفجار اجتماعی و چشم انداز تیره و تار نظام در سال ۹۸هشدار می دهند



مهدی مطهرنیا از باند روحانی گفت: «سال ۹۸ سال تحریم‌های شدید نفتی، کاهش فروش نفت و بالطبع ایجاد فضایی است که مسائل اقتصادی در کشور را به عنوان محور اصلی تاثیر گذار در سال ۹۸ تحت تاثیرقرار خواهدداد ».وی در ادامه خاطرنشان می‌کند که بحرانهای اجتماعی اقتصادی و ظرفیت انفجاری جامعه «سال ۹۸ را تبدیل به سال داغی کرده است که می‌تواند حرارتش اجزای این سال را با بحران‌های آتش گونه روبه رو سازد».
این کارشناس حکومتی افزود: «تلاش‌های ایالات متحده آمریکا به سمتی خواهد رفت که پروژه فروپاشی درونی را که حد فاصل میان تغییر رفتار و تغییر رژیم در ایران است را فراهم سازد. دونالد ترامپ سعی می‌کند پرونده ایران را تا سال ۲۰۲۰ و قبل از انتخابات آمریکا به یک حد قابل قبول برساند و سال ۹۸ از این جهت می‌تواند سالی پر رنج و "داغ" محسوب شود.

سایت حکومتی دیپلماسی ایرانی با اشاره به چشم انداز تشدید تحریمهای آمریکا می نویسد:«کارشناسان پیش بینی می کنند که احتمال دارد تصمیم های جدید ترامپ که کاهش شدید صادرات نفت ایران را هدف قرار داده است سبب شود منابع مالی ایران با محدودیت های بیشتری مواجه شود و به این ترتیب فشارهای اقتصادی به ایران بیش از پیش افزایش یابد. این در حالی است که یک سالی است اوضاع اقتصادی ایران مراحل سختی را پشت سر گذاشته است».
محسن جلال پور رییس پیشین اتاق بازرگانی رژیم با اشاره به تصمیمات غلط اقتصادی در رژیم که«با دستور و اجبار و برخورد امنیتی» می خواهد مملکت را اداره کند از فروپاشی درونی نظام ابراز نگرانی کرد و گفت: «گویی همه از هم منفصل، واگرا و بیگانه شده‌ایم و مرتباً به دنبال رفع مسوولیت از خود هستیم. فکر می‌کنم این مساله بسیار نگران‌کننده‌تر از ناآرامی و اغتشاش خیابانی است». وی در مورد پیامد شکاف در نظام افزود: «شاید مشکل اصلی این باشد که در داخل کشور نیز تیم منسجمی نداریم و نه‌تنها پشت هم نیستیم، بلکه گاهی زیر پای یکدیگر را خالی می‌کنیم. کفه این نگرانی آنقدر پر است که در مقابل همه نگرانی‌های دیگر سنگینی می‌کند» وی سپس نتیجه گرفت: «متاسفانه سال ۹۸ هم از نظر اقتصادی و هم از نظر اجتماعی سال سختی خواهد بود».
علی میرزاخانی یک کارشناس رژیم با اشاره به قیام دی ماه ۹۶ نوشت«در مورد اتفاقات سال ۹۶ نیز هنوز نمی‌توان مطمئن بود که مساله دقیقاً چه بود. اما فکر می‌کنم مردمی که از دولت ناامید شوند، به کسانی که چند سال پیشتر ناکارآمدی خود را نشان داده‌اند، پناه نخواهند برد». وی در ادامه هشدار داد: «اگر سیاست‌های اقتصادی روی ریل صحیح نیفتد، این ناامیدی حتماً گسترش پیدا خواهد کرد و ممکن است به همان نوع ناآرامی‌ها با شدت بیشتر منتهی شود».