۱۳۹۷ اردیبهشت ۷, جمعه

هیولای فقر بر سر سفره کارگران ایران


هیولای فقر بر سر سفره کارگران ایران
در آستانه روز جهانی کارگر هستیم؛ اما برای کارگران ایران دیگر تمام روزهای سال، روز کارگر شده‌اند. روزهای رنج و استثمار، روزهای فقر و سرشکستگی، روزهای انتظار بی‌پایان برای دریافت حقوق ماه که گاه تا سالی هم می‌کشد و حقوقی به چنگ نمی‌آید. به همین دلایل، کارگران سالی پر حادثه را گذراندند. حوادثی که نشان از شناخت عمیق کارگران نسبت به حاکمیت ولایت فقیه دارد. سالی را شاهد بودیم که صدای کارگران همواره علیه حکومت‌مداران بلند بود.

استقبال جامعه جهانی از دیدار تاریخی رهبران دو کره


دیدار رهبران دو کره
مقام‌های دولتی و رهبران کشورهای مختلف از نشست تاریخی رهبران دو کره استقبال کردند و آن را گامی مهم در راستای رسیدن به صلح توصیف کردند.

آخوند علم الهدی: نمایشگاه لوازم آرایش، این دهان کجی به رهبری نیست؟

آخوند علم الهدی

آخوند علم الهدی گماشته خامنه‌ای در مشهد در جمعه‌بازار امروز این شهر بن‌بست ولی‌فقیه را به نمایش گذاشت  و گفت:‌ نمایشگاه لوازم آرایشی دهن کجی به رهبری نیست؟



سنای آمریکا به مایک پمپئو به‌عنوان وزیر خارجه آمریکا رأی مثبت داد


    مایک پمپئو

سنای آمریکا  صلاحیت  مایک پمپئو را  به‌عنوان وزیر خارجه آمریکا تصویب کرد.

در جلسه امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت 97 سنای آمریکا 57سناتور رأی مثبت و 42سناتور رأی منفی دادند.

مایک پمپئو که جانشین رکس تیلرسون شد پیش از این مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا بود.

عربستان سعودی از شورای امنیت خواست تا موضعی قاطع در برابر «تروریسم ایران» اتخاذ کند

عبدالله المعلمی نماینده عربستان در سازمان ملل متحد
نماینده دائم  عربستان  سعودی در سازمان ملل‌متحد از شورای امنیت خواست تا «موضعی قاطع در برابر اقدامات تجاوزکارانه رژیم  ایران» اتخاذ کند.

به گزارش العربیه عبدالله المعلمی، در سازمان ملل‌متحد روز  پنجشنبه 6 اردیبهشت در نیویورک طی سخنرانی خود در جلسه شورای امنیت درباره منطقه خاورمیانه، گفت: «رژیم ایران به حمایت خود از شبه‌نظامیان مسلح در یمن و سوریه ادامه می‌دهد».

رژیم، برجام، بر لب پرتگاه


دیدار سه روزهٔ رئیس‌جمهور فرانسه از آمریکا و مذاکرات ماکرون و ترامپ که به‌طور عمده روی برجام و تعیین‌تکلیف آن متمرکز بود، پایان یافت؛ اما نتایج این دیدار موضوع اظهارنظرها و تحلیلهای مختلف و متعددی است که در ۲جهت معکوس گمانه‌زنی کرده‌اند و این ۲وجه هم در رسانه‌های خارجی و هم در رسانه‌های رژیم دیده می‌شود.
                                                                                                                                                                                                                                 سخن روز

جوادی‌ آملی: اگر ملت قیام کند همه ما را به دریا خواهد ریخت


آخوند جوادی آملی
آخوند جوادی آملی از آخوندهای حکومتی در قم  روز پنجشنبه 6اردیبهشت 97 در دیدار با  وزیر کار کابینه آخوند روحانی نسبت به قیام مردم ابراز هشدار و گفت: بدانیم که اگر با وجود این مشکلات ملت قیام کند همه ما را به دریا خواهد ریخت به همین جهت حواس‌تان باشد.

تظاهرات هزاران نفر از مردم کازرون، اعتصاب بازاریان بانه، دهدشت و کشاورزان اصفهان


روز جمعه ۷ اردیبهشت هزاران نفر از مردم کازرون در میدان اصلی این شهر (میدان شهدا) تجمع کردند و برای اعتراض علیه طرح تقسیم شهر کازرون توسط رژیم، به طرف محل نماز جمعه راهپیمایی کردند.

مردم پس از رسیدن به محل نماز جمعه علیه رژیم شعار دادند.

تظاهرات هزاران نفر از مردم کازرون جمعه ۷ اردیبهشت

سخنرانی ماکرون در کنگره آمریکا ( قسمت ایران و سوریه )


تلویزیون سی ان ان ۵/۲/۹۷:«ماکرون:ما همچنین باید علیه تبلیغات تروریستی که بنیادگرایی را در اینترنت منتشر می‌کند بجنگیم. (تشویق حاضران)
این تبلیغات تأثیر جذب کننده‌ای بر برخی از شهروندان و کودکان مادارد. من می‌خواهم که این نبرد بخشی از تعهدات دوجانبه ما باشد و با رئیس جمهور شما در مورد اهمیت چنین دستور کاری گفتگو کردیم.
 من می‌خواهم این نبرد بخشی از دستور کار جی۷ باشد. زیرا در این مورد هم عمیقاً به زیان حقوق و ارزشهای مشترک ما است.
بنابراین تهدیدات تروریستی وقتی با تهدید توسعه هسته‌ای ترکیب شوند خطرناک‌ترند.

تشویش قانونگذاران جمهوریخواه در مورد تصمیم ترامپ در مورد توافق اتمی ایران افزایش میبابد


سایت هیل ۵/۲/۹۷ : « [موضعگیری سه سناتور مخالف توافق اتمی] تهدید پرزیدنت ترامپ برای خروج از توافق اتمی ایران باعث ایجاد نگرانی و تشویش در كنگره آمریكا از جمله در میان قانونگذاران جمهوریخواهی شده است كه با توافق اتمی مخالفند ولی نگرانند در صورت خروج ایالات متحده از توافق اتمی عواقب جدی وجود خواهد داشت.

۱۳۹۷ اردیبهشت ۶, پنجشنبه

احتمال ابقا فرمان مهاجرتی ترامپ توسط دیوان عالی آمریکا




سایت رادیو فردا ۶/۲/۹۷ : « رویترز می گوید، اظهار نظرهای اعضای محافظه کار دیوان عالی آمریکا در روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت حکایت از آن دارد که آنها با اجرای نسخه سوم فرمان مهاجرتی دونالد ترامپ در خصوص محدودیت برای ورود شهروندان چند کشور عمدتا مسلمان به آمریکا، مخالفتی ندارند.




دوست نزدیک ترامپ با بازپرس ویژه تحقیقات درباره روسیه دیدار کرد


خبرگزاری فارس(رژیم) ۶/۲/۹۷ : « طبق گزارش رسانه آمریکایی، رودی جولیانی دوست نزدیک رئیس جمهور این کشور با بازپرس ویژه تحقیقات درباره پرونده دخالت روسیه در انتخابات 2016 ریاست جمهوری آمریکا دیدار کرد.


 

ديدار رهبران كره جنوبي ورهبر كره شمالي


سایت یورونیوز ۶/۲/۹۷ : « رویترز کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی روز جمعه برای اولین دیدار سران دو کره طی بیش از یک دهه اخیر با عبور از منطقه نظامی در مرز با کره جنوبی وارد این کشور خواهد شد.

مصاحبه با دکتر نبیل العتوم در باره نفوذ ایران در کشورهای عربی


تلویزیون اسکای نیوز(عربی) ۵/۲/۹۷ : « مجری: آیا نفوذ ایران در کشورها مثل لبنان و عراق که وارد کشاکش های انتخاباتی شده است، آیا این نفوذمثل قبل است و یا حداقل در عراق رو به کاهش است؟
دکتر نبیل العتوم مسئول بخش ایران در مرکز بررسیها: بنظر من دنبال این هستیم که موضع میانه داشته باشیم. نفوذ ایران کماکان جدی است چه در عراق وچه در لبنان. ایران ضرورت ایجاد تکیه گاه را در استراتژیش قرار داده است و به پارامترهایی تکیه کرده است.

دستان پینه بسته و فربه شکمان سیری ناپذیر


دستان پینه بسته کارگر و ...
کارگر! همان آشنای غریبی است که صدای نحیفش از پشت دیوارهای بلند پیشرفت و صنعت در گذر تاریخ شنیده می‌شود. آری در طول تاریخ؛ شهرها، تمدنها، راه‌ها، کاخ ها پژواک مظلومیت آنها با تمام درد هایشان است. این، زور بازو و دستان پینه بسته کارگر است که در تمام نمودهای تمدن بشری دیده می‌شود.

دونالد ترامپ: رژیم ایران مشکلی واقعی برای کشور ماست


رژیم ایران مشکلی واقعی برای کشورماست
دونالت ترامپ روز پنجشنبه 26 اردیبهشت 97 طی مصاحبه‌یی تلفنی با فاکس نیوز درباره سفر امانوئل ماکرون به آمریکا گفت:‌ «او اکنون به رژیم ایران  بسیار متفاوت نسبت به زمانی که وارد کاخ سفید شد نگاه می‌کند، این مهم است. ‌

Regime's Authorities Acknowledge The Catastrophic Economic Crisis In The Country And Their Fear Of Explosion Of People's Anger



Concerns about the severity of the deadly economic crises and the fear of a storm that will destroy the integrity of the regime can be seen in many statements by regime officials at various levels, as well as Majlis representatives and government media these days. While revealing the betrayals and plunders

Thursday's Iran Mini Report - April. 26, 2018

blished on 26 April 2018.

• Lacking Media Rights Defenders, Iran Deemed Unsafe for Journalists

Media rights group Reporters Without Borders says Iran has remained one of the world’s most unsafe

واکنش تلویزیون آخوندی به سخنان رؤسای جمهوری آمریکا و فرانسه پس از دیدار در کاخ سفید


دیدار ماکرون و ترامپ در کاخ سفید
تلویزیون حکومت شبکه خبر  آخوندی 5 فروردین در واکنش به سخنان رؤسای جمهوری آمریکا و فرانسه پس از دیدار در کاخ سفید گفت:
مجری: رئیس جمهور آمریکا بار دیگر برجام را احمقانه, مضحک و فاجعه‌بار خواند و گفت چنین توافقی هرگز نباید امضا میشد.
ترامپ در دیدار همتای فرانسوی خود در کاخ سفید گفت اگر ایران غنی سازی را از سر بگیرد با مشکلات بیسابقه ای روبرو میشود .

خبرگزاری نزدیک به سپاه: اعضای یک شبکه وابسته به بریتانیا در ایران دستگیر شدند


العربیه.نت فارسی
خبرگزاری فارس نزدیک به سپاه پاسداران ایران، پنجشنبه 26 آوریل مدعی شد که اعضای یک شبکه «نفوذی» وابسته به بریتانیا، توسط نهادهای امنیتی ایران دستگیر شدند.

در گزارشی که خبرگزاری فارس منتشر کرده، به نقل از «یک منبع موثق» آمده است: « اخیراً اعضای یک شبکه نفوذی وابسته به انگلیس دستگیر شده‌اند که گفته می‌شود بابرخی از عناصر اصلی جریان فتنه و انحراف در ارتباط بوده‌اند».

درباره دیوار مرزی ایران و ترکیه چه می‌دانید؛ آیا تنها برای منع مهاجران افغان است؟

.
پس‌زمینه ساخت دیوار
ترکیه در 8 آگوست 2017 اعلام کرد می‌خواهد یک دیوار بتنی در مرزهایش با ایران بکشد. در آغاز سال جدید رجب‌طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه اعلام کرد که دیوار مرزی تنها در مرزهای ترکیه و ایران کشیده نمی‌شود و ترکیه قصد دارد در مرزهایش با عراق نیز چنین کند. این موضوع نشان می‌دهد نگرانی‌های امنیتی دلیل اصلی ساخت این دیوار است نه مهاجران غیرقانونی افغان.

اردوغان پیشتر در ژوئن 2017 از پایان کار ساخت دیوار مرزی بین ترکیه و سوریه خبر داد. این دیوار در 650 کیلومتر از مرز 910 کیلومتری دو کشور کشیده شد.

مقام‌های دولت ترامپ: آمریکا به‌دنبال یک توافق مکمل با ایران است


دو مقام دولت دونالد ترامپ که در رابطه با توافق اتمی با ایران نیز مسئولیت دارند، می‌گویند واشینگتن به‌دنبال مذاکره دوباره بر سر برجام یا تغییر آن نیست، بلکه قصد دارد با تهران به توافق‌های مکملی برسد تا «کاستی‌ها برطرف شود».
به گزارش خبرگزاری رویترز، کریستوفر فرد، مشاور وزارت خارجه آمریکا در امور امنیت بین‌الملل و منع اشاعه هسته‌ای، روز پنجم اردیبهشت ماه گفته است «ما نمی‌خواهیم برجام را دوباره به بحث و مذاکره بگذاریم و یا آن را دوباره باز کنیم یا چیزی را در آن تغییر دهیم»

شبکه خبری سی ان ان می‌گوید محموله‌های احتمالا تسلیحاتی از ایران به سوریه منتقل شده اند


سی‌ان‌ان اعلام کرده است سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در حال نظارت بر برخی محموله‌های ارسالی ایران به سوریه هستند که احتمال می‌دهند شامل تسلیحات نظامی باشند.
سی‌ان‌ان در گزارشی اعلام کرد: بنابر اطلاعاتی که به دست این شبکه خبری رسیده است، آمریکا در حال نظارت بر چند محموله ارسالی ایران به سوریه است که احتمال می‌دهد شامل سیستم‌های تسلیحاتی برای استفاده دولت اسد از آن‌ها در سوریه است.

مکرون: به نظرم ترامپ از برجام خارج خواهد شد

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت گفته است، دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا از توافق هسته ای شش قدرت جهانی با ایران، برجام، خارج خواهد شد.

به گزارش «سی بی اس» نیوز، رئیس‌جمهوری فرانسه که برای دیداری سه روزه از آمریکا به واشینگتن رفته است، در دانشگاه جرج واشینگتن اظهار داشت: نمی دانم رییس جمهوری شما چه تصمیمی اتخاذ خواهد کرد، اما به نظرم او به دلایل مسایل داخلی، خود را از این توافق خلاص خواهد کرد.

ماموران وزارت اطلاعات خطاب به هاشم خواستار:هر چه می خواهی بنویس و بگو، اما چرا در نوشته ها و صحبت هایت از مجاهدین اسم می بری؟



سید هاشم خواستار از مشهد به من – محمد نوری زاد – زنگ زد و گفت: امروز تنها در باغچه ام (در بیرون شهر مشهد) داشتم بیل می زدم و کشاورزی می کردم که سه نفر از وزارت اطلاعات آمدند پشت در. که در را وا کن بیاییم داخل.

به آنها گفتم: من به شما اعتمادی ندارم. نه شما را می شناسم و نه به داخل راهتان می دهم. شماها کی هستید؟ اگر اطلاعاتی هستید حکم تان را نشانم بدهید.

گرد و خاک‌های ظریف سر ضر‌ب‌الاجل آمریکا در حالیکه هیچ گزینه‌ای روی میز نیست


در حالی که هر روز به پایان مهلت ضر‌ب‌الاجل آمریکا در مورد برجام نزدیک و نزدیکتر می‌شویم، داد و فریاد و گرد و خاک از طرف حکومت بیشتر به هوا پرت میشود!

ظریف در سفر چند روزه‌اش به آمریکا تلاش میکند که آمریکا را برای ماندن در برجام قانع کند.

فراخوان نمایندگان کنگره به‌حسابرسی از رژیم آخوندی به‌خاطر قتل عام ۳۰ هزار زندانی سیاسی در سال ۶۷


در جلسه روز سه‌شنبه مجلس نمایندگان، نمایندگان ارشد هر دو حزب ضمن استقبال از ارائه لایحه ۴۷۴۴، آن‌را برای حسابرسی از رژیم آخوندی به‌خاطر جنایات فاحشش علیه مردم ایران ضروری دانستند.
در این جلسه اد رویس رئیس کمیته خارجی، الیوت انگل رئیس دموکرات‌ها در این کمیته و قاضی تد پو رئیس زیرکمیته تروریسم، قتل عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ را به‌عنوان یکی از جنایات بزرگ رژیم آخوندی، محکوم کردند.

فیگارو:‌ فراخوان تام ریج و ایو بونه به روسای جمهور آمریکا و فرانسه به اتخاذ سیاستی قاطع در قبال رژیم آخوندی








فیگارو:‌ فراخوان تام ریج و ایو بونه به روسای جمهور آمریکا و فرانسه به اتخاذ سیاستی قاطع در قبال رژیم آخوندی


ام ریج اولین وزیر امنیت داخلی آمریکا و ایو بونه رئیس سابق امنیت داخلی فرانسه در مقاله مشترکی که در آستانه دیدار رؤسای جمهور آمریکا و فرانسه توسط فیگارو منتشرشد، این دوکشور را به اتخاذ سیاستی قاطع در قبال رژیم آخوندی فراخواندند. توجه شما را به بخشهایی از این مقاله جلب می‌کنیم.

قاضی تد پو: رژیم ایران حکومت شماره یک حامی تروریسم در تمام جهان است


روز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت، در اجلاس مجلس نمایندگان آمریکا لایحه دو حزبی «حسابرسی از (رژیم) ایران به‌خاطر نقض حقوق بشر و گروگانگیری» برای اعمال تحریم‌های جدید علیه حکومت آخوندی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
لایحه لازم‌الجرای ۴۷۴۴ شامل الحاقیه ای پیرامون قتل عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ است که توسط قاضی تد پو نماینده ارشد و رئیس زیرکمیته ضد تروریسم مجلس نمایندگان ارائه شده است.

قاضی تد پو: رژیم ایران حکومت شماره یک حامی تروریسم در تمام جهان است


اذعان سرکردگان رژیم به بحران فاجعه‌بار اقتصادی کشور و هراس از انفجار خشم مردم


اذعان سركردگان رژیم به بحران فاجعه بار اقتصادي کشور

نگرانی از شدت بحرانهای مرگبار اقتصادی و هراس از توفانی که تمامیت رژیم را درهم خواهد پیچید، در این روزها در اظهارات سرکردگان ریز و درشت رژیم و نمایندگان مجلس آخوندی و رسانه‌های حکومتی موج می‌زند. آنها ضمن افشای خیانتها و چپاولهای باند رقیب تقصیر را به گردن دیگری می‌اندازند و برای هم خط‌ و نشان می‌‌کشند.

پاسدار حسین سلامی: دشمنان می خواهند مردم را در مقابل سپاه قرار دهند



پاسدار حسین سلامی جانشین سرکرده کل سپاه پاسداران

پاسدار حسین سلامی جانشین سرکرده سپاه پاسداران با نگرانی از نفرت عمومی از سپاه پاسداران گفت: دشمنان می خواهند مردم را در مقابل سپاه پاسداران قرار دهند


پایگاه آزمایشات هسته‌یی کره‌شمالی فروریخته است



دانشمندان لرزه‌شناسی چین می‌گویند پایگاه  هسته‌یی کره‌شمالی بر اثر لرزه‌های ناشی از انفجارهای آزمایشی سپتامبر گذشته فروریخته و احتمالاً به همین دلیل بلااستفاده شده است. کره‌شمالی چند روز پیش اعلام کرد این پایگاه را تعطیل می‌کند. به گفته دانشمندان چینی، پس از آخرین آزمایش در این پایگاه که ماه سپتامبر سال گذشته انجام شد بخش‌هایی از کوه و دیواره‌های اطراف این پایگاه فروریخته است.


پایگاه آزمایشات هسته‌ای کره‌شمالی

امانوئل ماکرون:‌ دونالد ترامپ علاقه‌یی به حفظ برجام ندارد


مانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در جریان سفر خود به آمریکا روز چهارشنبه 5اردیبهشت 97 در مؤسسه واشینگتن گفت:‌ به‌نظرم دونالد ترامپ علاقه ای به حفظ برجام ندارد و ترک برجام برای او این یک تعهد انتخاباتی است

بوئینگ تحویلدهی هواپیما به رژیم ایران را به‌تعویق می اندازد


هواپیمای بوئينگ
 
خبرگزاری رویتر امروز پنجشنبه 6اردیبهشت 97 گزارش داد در حالیکه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در حال بررسی این موضوع است که آیا از توافق با رژیم ایران خارج شود یا نه، کمپانی بوئینگ خریداران جدیدی برای جتهایش، پیدا کرده است. رویتر افزود:‌ کمپانی بوئینگ که امیدوار بود امسال جتهایش را به رژیم ایران تحویل دهد، این امر چشم‌انداز تحویلدهی سریع هواپیماهای بوئینگ به این رژیم را بیشتر تیره و تار می‌کند. رئیس کمپانی هواپیماسازی بوئینگ به‌دلیل افزایش درخواستهای خرید دیگر نگران نیست که اگر توافق اتمی رژیم ایران فروبپاشد می‌تواند باعث کاهش تولید جت مسافربری 777 آن گشته و صدها شغل را مورد تهدید قرار دهد.

خامنه‌ای در منگنهٴ انتخاب بین بد و بدتر


سخن روز

به نظر می‌رسد تحولات مربوط به برجام، با سفر ماکرون به آمریکا و مذاکراتش با رئیس‌جمهور و مقامات این کشور، شتاب بیشتری پیدا کرده است. چند خبر زیر نقداً  نشان‌دهندهٴ فضای گفتگوها است:


۱۳۹۷ اردیبهشت ۵, چهارشنبه

کنگره آمریکا: بررسی لایحه دو حزبی برای تحریمهای حقوق بشری علیه رژیم ایران


کنگره آمریکا - بررسی لایحه تحریمهای حقوق بشری علیه رژیم ایران
روز سه‌شنبه 4 اردیبهشت 97 در اجلاس مجلس نمایندگان آمریکا لایحه دوحزبی حسابرسی از رژیم ایران به‌خاطر نقض حقوق بشر و گروگانگیری برای اعمال تحریمهای جدید علیه این رژیم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

گرامیداشت روز جهانی کارگر و فراخوان به اعتراض و خیزش


گراميداشت روز جهاني كارگر و فراخوان به اعتراض و خيزش
کارگران و زحمتکشان

کشاورزان، معلمان، محرومان،

هموطنان خیانت شده و غارت شده توسط شیادان و جلادان حاکم بر ایران،

ضعف و شکنندگی سپاه پاسداران و حمایت ناگزیر خامنه‌ای



روز یکنشبه دوم فروردین۹۷، خامنه‌ای به‌طور بی‌قافیه‌یی با سرکردگان ارتش تحت‌ امر رژیمش دیدار کرد واز ارتش و به‌خصوص از موسوی سرکردهٔ منصوب خودش درارتش بسیار تعریف وتمجید کرد.تلویزیون رژیم ضمن اعلام این خبرگفت:فرمانده   کل قوا با تجلیل از مواضع انقلابی و وحدت‌آفرین امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش، افزودند: «آقای سرلشکر موسوی در عین دلبستگی سازمانی و پایبندی عاطفی به ارتش که حفظ و تأکید بر آن لازم است، سخنان بسیار خوبی در خصوص اتحاد نیروهای مسلح بیان کردند که این سخنان نشان‌دهنده عقل مدیریتی و صفای باطنی است
و ارتش را در چشم مردم بیش‌از‌پیش ارزشمند می‌کند».

جوانان و مردم مریوان شب گذشته با پاسداران سرکوب درگیر شدند.+ فیلم


درگیری شبانه جوانان مریوان با پاسداران سرکوب

این درگیری زمانی به وقوع پیوست که کاوە کهنه پوشی یکی از سرکردگان سپاه پاسداران با درجه سرهنگی فردی به نام حاجی لطیف نامی را، به قتل رساند و خانه وی را به آتش کشید

”سوریه ای شدن ایران یعنی چه؟” سعيد ماسوري



نامه زنداني سياسي سعيد ماسوري از زندان گوهردشت كرج ( رجايي شهر)

”اخیرا می شنویم که نخبگان دلسوخته نظام هرجا می نشینند از ” سوریه ای شدن ایران” سخن ساز می کنند…!!!

ترامپ:اگر ایران غنی‌سازی را شروع کند با مشکلات بی‌سابقه روبرو می‌شود


رئیس جمهوری ایالات متحده در تازه ترین اظهارنظر درباره توافق هسته ای ایران، این توافق را «احمقانه»، «مضحک» و «فاجعه‌بار» نامید و گفت اگر ایران غنی‌سازی را از سربگیرد، با مشکلات بی‌سابقه روبرو می‌شود.

پرزیدنت دونالد ترامپ روز سه شنبه ۴ اردیبهشت در کاخ سفید میزبان رئیس جمهوری فرانسه بود.

فرانسه از برجام جدید؛ شامل برنامه موشکی ایران و حضور این کشور در منطقه می‌گوید



در تحولی جدید در زمینه توافق هسته‌ای با ایران، امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه تاکید کرد کشورش موضع جدید اتخاذ کرده و خواهان انجام توافقی جدید و افزوده شدن برنامه موشک‌های بالستیک در برجام شد و پرداختن به موضوع حضور این کشور در منطقه شد.


جامعه‌المصطفی العالمیه چیست و چه ربطی به نیروی قدس سپاه دارد ؟


جامعه‌المصطفی العالمیه بخشی از دستگاه دیپلماسی نظام ولایت فقیه به شمار می‌رود؛ وظیفه‌ی این نهاد عضو گیری و آموزش طلاب از کشورهای خارجی است. بودجه‌ی اختصاص یافته به آن نیز قابل توجه است و بخشی از اعتبارات اختصاص یافته به آن در فروردین ۹۷، در گزارش سامانه خزانه‌داری الکترونیک از سوی وزارت اقتصاد اعلام شده است.

گزارشگران بدون مرز: ایران در رده‌بندی جهانی آزادی رسانه‌ها در بین ۱۸۰ کشور جهان رتبه ۱۶۴ را به دست آورد


گزارشگران بدون مرز در تازه‌ترین گزارش‌اش از رده‌بندی جهانی آزادی رسانه‌ها اعلام کرده که ایران در سال ۲۰۱۸ از نظر تأمین آزادی رسانه‌ها در بین ۱۸۰ کشور جهان رتبه ۱۶۴ را به دست آورده است.

پایان اعتصاب غذای گلرخ ایرایی، آغاز اعتصاب غذای اسماعیل عبدی


اسماعیل عبدی معلم زندانی عضو کانون صنفی معلمان از امروز – سه شنبه – در اعتراض به نقض گسترده حقوق شهروندی معلمان و کارگران دست به اعتصاب غذا زده است. همچنین خبر می رسد که گلرخ ایرایی سرانجام به اعتصاب غذای طولانی خود پایان داده است.



                                                                                                                                                                         آغاز اعتصاب غذای اسماعیل عبدی

آلمان: اسد «وحشی» است و باید به خاطر «جنایت‌هایش» مجازات شود


وزير الخارجية الألماني هايكو ماس في الضفة الغربية يوم ۲۶ مارس آذار ۲۰۱۸٫ تصوير: محمد تركمان – رويترز
هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان، ضمن تاکید بر ضرورت مجازات نظام حاکم در سوریه به ریاست بشار توسط جامعه جهانی به خاطر آن‌چه «جنایت‌های این نظام در حق مردم سوریه» نامید، سیاست‌های این نظام را «وحشیانه و غیر انسانی» توصیف کرد.

دفاع شماری از نمایندگان مجلس آخوندی از اقدام وحشیانه ماموران سرکوبگر انتظامی علیه زنان


در حالی که شماری از اعضای مجلس رژیم به خاطر موج تنفر اجتماعی از پخش کلیپی از اقدام وحشیانه مأموران حکومت آخوندی علیه زنان هموطن خواستار پیگیری این موضوع شده‌اند، نایب رئیس مجلس ارتجاع و شماری دیگر از اعضای مجلس رژیم به دفاع از مأموران جنایتکار رژیم پرداختند.

افزایش مخاصمات درونی حکومت آخوندی با حضور زنگنه در مجلس آخوندی


حضور زنگنه، وزیر نفت دولت آخوند روحانی در مجلس رژیم به صحنه‌ای دیگری از شدت گرفتن مخاصمات درونی حکومت آخوندی و وحشت از فوران خشم مردم تبدیل شد.

کریمی قدوسی: «الان هم همچون نگرانی هایی هست هشدارهای امنیتی تکاندهنده ای هم دارم که انشاالله عرض میکنم دو روز گذشته هم در کمیسیون امنیت بحث کردم ممکن است بعضی از مطالبی که بنده عرض میکنم یک کمی شنیدنش برای بعضی ها تلخ باشه ولی خدا گواه است هدفم جلوگیری از تکرار حوادث تلخ گذشته نه چندان دوری ست که باعث ایجاد مشکلاتی در کشور شده ...».

سخنان وحشت آلود سردژخیم قضائیه خامنه ای در هراس از خطر مجاهدین و بحرانهای رژیم


آخوند صادق لاریجانی، رئیس قضاییه خامنه‌ای درباره خطر مجاهدین گفت: «دشمن گزینه حمله نظامی را از ذهن خود خارج کرده، اما تقابلی چند جانبه با نظام را آغاز کرد تا ضربه بزند. چهره‌های ضد جمهوری اسلامی در اطراف رئیس جمهور آمریکا جمع شده اند؛ که از گذشته بیشترین بهره مندی از مجاهدین برای مقابله با نظام را در دستور کار خود دارند و مجاهدین را برای برهم زدن امنیت نظام بسیج کرده اند»

بحران رژیم بر سر سرنوشت برجام همزمان با سفر مکرون به آمریکا


همزمان با سفر رئیس جمهور فرانسه به آمریکا و تمرکز گفتگوها پیرامون توافق اتمی و مداخلات منطقه یی و برنامه موشکی رژیم آخوندی، نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس رژیم که اظهاراتش روز سه شنبه ۴اردیبهشت در خبرگزاری رسمی رژیم منتشر شده، درباره ارزیابی حکومت آخوندی ازتحولات جاری، می گوید: تحلیل ما و گام هایی که آمریکایی ها در دو سال گذشته برداشتند و همچنین با توجه به تغییرات چند ماه اخیر در سیاست خارجی آمریکا و شروطی که ترامپ برای تمدید سه ماهه گذاشت, نشان می دهد که آنان می خواهند از این توافق خارج شوند.

اعتصاب و تجمع بازاریان بانه، تحصن کشاورزان اصفهان، اعتراضات کارگران، غارت‌شدگان و سایر اقشار به‌جان‌آمده از ستم آخوندی


روز سه شنبه چهارم اردیبهشت پیش از شروع سخنرانی آخوند شیاد روحانی در ورزشگاه تختی تبریز، رژیم آخوندی گله هایی از نیروی سرکوبگر انتظامی و همچنین ماموران لباس شخصی را در وحشت از اعتراضات مردمی، در خیابان باغشمال مستقر کرد.

رژیم آخوندی - استثمار کارگران با قراردادهای سفید


بروز بحران در میان خانواده بزرگ کارگری که اکنون خود را با رشد روز افزون تحصن، اعتراضات و تظاهرات گسل های زحمت کش و بجان آمده در شهرها، کارگاه های تولیدی و صنعتی به نمایش گذاشته است، به یقین ریشه در نوع تفکر و دیدگاه حکومت فاسد و سرکوبگر آخوندی نسبت به حقوق مسلم کارگران میهن امان را دارد.

تظاهرات اعتراضی اشرف‌نشان‌ها علیه حضور وزیر خارجه فاشیسم دینی در نیویورک


ایرانیان آزاده و حامیان مقاومت ایران، یک تظاهرات اعتراضی را علیه حضور جواد ظریف وزیر خارجه فاشیسم دینی حاکم بر ایران و حکومت رکورد دار اعدام درجهان، هم‌زمان با سخنرانی او در شورای روابط خارجی در نیویورک در روز سوم اردیبهشت، برگزار کردند.