۱۳۹۶ بهمن ۱۸, چهارشنبه

پیوستن به کنوانسیون پالرمو یکی از نمودهای تنزل بی‌پایان!


به‌‌رغم این که  پیوستن به  کنوانسیون پالرمو(کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی)در مجلس ارتجاع با 5شرط بی‌‌خاصیت به تصویب رسید، هنوز هم کشمکش بر سر آن  در میان باندهای رژیم جریان دارد.


دولت آخوند حسن روحانی و مهره‌‌های باند روحانی  با  اعتراف به این‌که در شرایط حاضر حکومت آخوندی از بسیاری از امتیازات نظام  بانکی بین‌‌المللی محروم است، برای جلوگیری از سخت‌گیریهای بیشتر نظام بانکی بین‌‌المللی  پیوستن به این کنوانسیون را ضروری توصیف می‌کنند.
علی خرم یکی از مهره‌های این باند با غیرمنطقی دانستن سخنان مخالفان   پیوستن به کنوانسیون می‌گوید: ”اگر می‌خواهیم با اقتصاد بین‌المللی همکاری داشته باشیم، اگر می‌خواهیم سرمایه‌گذاری خارجی در کشور انجام شود، اگر می‌خواهیم مشکلات بانکی از نظر نقل و انتقال پول حل شود، باید به این کنوانسیون به‌پیوندیم.“(خبرگزاری ایلنا 16بهمن 96)
جواد ظریف وزیر خارجه  نیز به این استدلال  پوشالی متوسل شده است که  ”ما به‌‌عنوان کشوری که در خط مقدم مبارزه با تروریسم و داعش هستیم معتقدیم برای منافع ملی ما جلوگیری از پولشویی برای ما ضروری است.“ (تلویزیون شکبه دو 16بهمن 96)
خبرگزاری حکومتی ایرنا 17بهمن در رد مخالفت باند خامنه‌ای برای پیوستن به این کنوانسیون   می‌‌نویسد”ماجرای مخالفت بی‌‌قید و شرط برخی منتقدان با عضویت ایران در هر نهاد و سازمان بین‌‌المللی به سریالی دنباله‌‌دار در عرصه سیاسی کشور تبدیل شده است؛ چنانکه در هفته‌‌های اخیر نیز بعد از برجام و FATF، عضویت ایران در کنوانسیون سازمان ملل‌متحد برای مبارزه با جرایم سازمان‌ یافته فراملی (پالرمو)، موضوع بحث و جدل منتقدان دولت قرار گرفته است.“
علاءالدین بروجردی رئیس کمسیون امنیت مجلس  ارتجاع هدف از تصویب پیوستن  به کنوانسیون پالرمو را”گرفتن بهانه از آمریکایی‌ها“ و در راستای” فعال شدن سیستم بانک جهانی “می داند(خبرگزاری ایسنا11بهمن96)
در حالی که وزرات خارجه در تاریخ 9بهمن 96 با انتشار بیانیه‌یی در زمینه ”شبهات“ و تاثیر و پیامدهای منفی“ الحاق به این کنوانسیون پاسخ داده،  وبه‌رغم اظهارات این چنینی در زمینه ” مواهب“ آن!،اما  به قول معروف باز هم رسانه‌ها و مهره‌های باند خامنه‌ای ول کن معامله نیستند و  آن را الحاقی”ذلت بار“،”خودتحریمی“ و ”مخل امنیت ملی“ و حتی الحاقی که باعث می‌شود بودجه  نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران ضدخلقی قعطع شود و... می‌دانند.
در زمینه تعهدات دولت آخوند حسن روحانی به جامعه بین‌المللی و ”پشیمانی“ نمایندگان مجلس ارتجاع  از تصویب آ ن حاجی دلیگانی از عناصر باند خامنه‌ای در مجلس  می‌گوید:”آقایان 41تعهد داده‌اند و یکی از آنها پیوستن به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم و دیگری پالرمو بوده است.“
وی اظهار امیدواری می‌کند که شورای نگهبان مغایرت مصوبه مجلس با اصول قانون اساسی را اعلام کند.(خبرگزاری دانشجو16بهمن 96)
پیش از این نیز پاسدار حسین شریعتمداری نماینده خامنه‌ای در کیهان نوشت ”از ما خواسته‌اند که نه فقط از حمایت نیروهای مقاومت دست بکشیم، بلکه بودجه سپاه پاسداران و نیروی قدس را هم صرفاً به این علت که از نگاه آنان تروریست محسوب می‌شوند قطع کنیم!». (روزنامه حکومتی کیهان 7بهمن 1396 )
دبیر باند فاشیستی مؤتلفه نیز  با برشمردن این واقعیت که هدف اصلی این کنوانسیون «خلع سلاح سپاه پاسداران» می‌باشد،  گفت «تصویب کنوانسیون پالرمو نوعی خود تحریمی و مخل امنیت ملی است. این کنوانسیون یک فراخوان بین‌المللی برای مبارزه با جبهه مقاومت و سپاه پاسداران است، زیرا مفسران تروریسم در کنوانسیون جبهه مقاومت و سپاه را تروریست می‌دانند. امضا این قرارداد به‌مثابه خلع‌سلاح و خلع اقدام سپاه علیه تروریستهایی چون منافقین است. این یعنی بی‌دفاع کردن کشور در برابر دشمنان قسم خورده نظام». (خبرگزاری مهر 9بهمن 1396 ).
حرف اصلی آنها این است  چنان‌چه  حکومت آخوندی به کنوانسیون به‌پیوندد باید در مباره بین‌المللی علیه تروریسم شرکت کند و در این زمینه باید با جامعه بین‌المللی همراهی کند.
این در شرایطی است که از نظر آنها سوژه‌های اصلی این کنوانسیون حزب‌الله لبنان  و شبه‌نظامیان وابسته به آن در منطقه است، که با پیوستن به این کنوانسیون خود نیز   باید علیه این گروهها دست‌نشانده اقدام کند.
در ورای جنگ و جدال و سگ دعوا های باندی در این رابطه، واقعیت این است که پیوستن به این کنوانسیون به‌مثابه تسلیم نامه  آن به خواست جامعه جهانی برای قطع کمک به تروریسم و قطع حمایت  از تروریستهایی است که بقا و دوام آنها در گرو کمکهای مالی و حتی کمکهای لجستیکی و تسلیحاتی به آنها است.
 زیرا بر پایه تعهداتی که  دولت آخوند حسن روحانی  با پذیرش پیوستن به کنوانسیون پذیرفته و یا می‌پذیرد، خود را متعهد می‌داند تا کمکها در زمینه  مالی، لجستیکی، خدمات بانکی و... خود را به گروه‌های تروریستی دست‌نشانده قطع کند.
واضح است که این امر به مثابه  دست شستن از حمایت از تروریستها است که  به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای امر خوردن جام‌زهر منطقه‌یی را تسریع می‌کند.
عدم حمایت از گروه‌های تروریستی در منطقه به‌مثابه این است که به‌طور قابل‌ ملاحظه‌ای نیز دست حاکمیت آخوندی  از دخالت در امور کشورهای منطقه از طریق آنها کوتاه شود.
این شرایط برای رژیم در زمره شرایط خفت‌باری است که خامنه‌ای از آن به‌عنوان تنزل بی‌پایان نام برد و قطعاً ادامه این تنزل به امر سرنگونی نظام ولایت فقیه کمک می‌کند