۱۳۹۶ آذر ۲۸, سه‌شنبه

استراتژی امنیت ملی--سایت کاخ سفید ۲۸/۹/۹۶ : « [ ملاحظات: ترجمه حاضر بخش های ایران از استراتژی امنیت ملی آمریکاست که سندی 56صفحه ای است که توسط کاخ سفید منتشر شده است]


ترامپ: دوستان آمریکایی من، مردم آمریکا من را انتخاب کردند تا آمریکا را دوباره به اوج برسانم. من وعده دادم که دولت من امنیت، منافع و سلامتی شهروندان ما را در اولویت نخست قرار دهد. من عهد کردم که اقتصاد آمریکا را مجدداً زنده کنیم، ارتش را بازسازی کنیم، از مرزهایمان دفاع کنیم، از اقتدار خود حفاظت کنیم و ارزش‌های خود را پیش ببریم..


ما سراسر جهان را علیه رژیم یاغی کره شمالی در می‌نوردیم، و با خطر دیکتاتوری ایران، که آنهایی که مصمم بودند یک معامله پر عیب و نقص هسته‌ای را با آن دنبال کنند آنرا نادیده می‌گرفتند، مقابله می‌کنیم. ما دوستی‌های خود در خاورمیانه را تجدید کرده‌ایم و با رهبران منطقه متحد شده‌ایم تا به بیرون راندن تروریست‌ها و افراط گرایان کمک کنیم، منابع مالی آنها را قطع کنیم و ایدئولوژی خبیثانه آنها را بی‌اعتبار سازیم. ما تروریست‌های داعش را در صحنه‌های نبرد سوریه و عراق منهدم کردیم، و به تعقیب آنها ادامه خواهیم داد تا اینکه نابود شوند. متحدان آمریکا اکنون سهم بیشتری برای دفاع مشترکمان می‌پردازند، و این کار آنها حتی قوی‌ترین اتحادهای ما را هم بیشتر تقویت کرده است. ما همچنین روشن ساخته‌ایم که ایالات متحده دیگر تهاجم اقتصادی یا اقدامات غیر منصفانه تجاری را تحمل نخواهد کرد.
صفحه 2 - جهانی پر از چالش - آمریکا به چالش فزاینده سیاسی، اقتصادی و نظامی، که در سراسر جهان با آن روبرو هستیم پاسخ خواهد داد.
روسیه و چین قدرت، نفوذ و منافع آمریکا را به چالش می‌کشند، و تلاش می‌کنند امنیت و شکوفایی آمریکا را تضعیف کنند. آنها مصمم هستند آزادی و مساوات اقتصادهای [جهان - م] را کمتر کنند، تا ارتش خود را رشد دهند، و اطلاعات و داده‌ها را تحت کنترل خود در آورند تا جوامع خود را سرکوب کنند و نفوذ خود را گسترش دهند. در عین حال، دیکتاتوری‌های جمهوری دمکراتیک خلق کره و جمهوری اسلامی ایران، مصمم هستند مناطق خود را بی‌ثبات کنند، آمریکاییان و متحدان ما را تهدید کنند،‌ و مردم خود را سرکوب سازند. گروه‌های تهدید کننده فراملیتی، از بینادگراهای تروریست تا سازمان‌های جنایتکار فراملیتی، به طور فعالی در صدد هستند تا به آمریکایی‌ها آسیب برسانند. در حالی که ابعاد و ماهیت این چالش‌ها با یکدیگر متفاوت است، ولی آنها در اساس یک هماوردی بین کسانی‌ که برای شرافت و آزادی انسان ارزش قائلند و کسانی‌که مردم را سرکوب می‌کنند و همگون بودن را تحمیل می‌کنند هستند.
صفحه 7 - ستون (پایه) اول: حفاظت از مردم آمریکا، سرزمین آمریکا و سبک زندگی آمریکایی
ما از کشور خود دفاع خواهیم کرد، از جوامع خود حفاظت خواهیم کرد، و امنیت مردم آمریکا را در اولویت نخست قرار خواهیم داد. پرزیدنت دونالد جی ترامپ، ژوئیه ۲۰۱۷
کره شمالی به دنبال توانمندی کشتن میلیون‌ها آمریکایی با تسلیحات اتمی است. ایران از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند و به طور علنی فراخوان به نابودی ما می‌دهد. سازمان‌های بنیادگرای تروریستی مانند داعش و القاعده، مصمم هستند به آمریکا حمله کنند و آمریکاییان را با ایدئولوژی کینه‌توزانه خود دعوت به افراط گرایی کنند. عناصر غیر دولتی نظم اجتماعی را از طریق شبکه‌های قاچاق انسان و مواد مخدر برهم می‌زنند، و از این شبکه‌ها برای اقدام به خشونت و قتل سالانه هزاران آمریکایی استفاده می‌کنند.
صفحه 8 - اقدامات اولویت دار - ارتقاء دفاع موشکی: ایالات متحده در حال ایجاد یک سیستم دفاع موشکی لایه‌ای با تمرکز روی کره شمالی ایران برای دفاع از سرزمین‌مان در برابر حملات موشکی می‌باشد. این سیستم شامل قدرت در هم شکستن تهدیدات موشکی پیش از شلیک موشک می‌باشد. هدف از ارتقاء دفاع موشکی تضعیف ثبات استراتژیک روسیه و چین، و یا برهم زدن روابط دراز مدت استراتژیک با این دو کشور نیست..
صفحه 11- شکست بنیادگرایان تروریست - ایالات متحده همچنین برای توقف و برهم زدن سایر گروه‌های تروریستی خارجی که سرزمین ما را تهدید می‌کنند - منجمله گروه‌های حمایت شده از سوی ایران مانند حزب الله لبنان با متحدان و شرکایمان همکاری می‌کند.
صفحه25- پایه سوم - حفظ صلح از طریق قدرت - مسابقه برای قدرت در تاریخ تداوم داشته است. دوره کنونی نیز از این امر مستثنی نیست.
سه چالش اصلی ( شامل) قدرت های روزیونیست چین و روسیه و کشورهای یاغی ایران و کره شمالی و تهدید سازمان های فراملیتی بخصوص گروه های افراطی تروریست بطور فعالی علیه آمریکا و متحدان و شرکای ما رقابت می کنند.
این رقبا هرچند در ماهیت و ابعاد متفاوتند، در سراسر پهنه های سیاسی اقتصادی و نظامی رقابت نموده و از فن آوری و اطلاعات برای تسریع این رقابت برای آنکه تعادل قوای منطقه ای را به نفع خود تغییر دهند، استفاده می کنند.
اینها رقابت های اساسی میان آنهایی است که از نظام های سرکوبگر حمایت می کنند و کسانی که از جوامع آزاد حمایت می کنند..
صفحه 26- آفت جهان امروز گروه کوچکی از رژیم های یاغی هستند که اصول کشورهای آزاد و متمدن را نقض می کنند.
رژیم ایران از تروریسم در سراسر جهان حمایت می کند. موشک های بالستیکی کاراتر را توسعه داده و پتانسیل از سر گیری کار روی تسلیحات اتمی را دارد تا که بتواند آمریکا و شرکای ما را تهدید کند.
کره شمالی بعنوان یک دیکتاتوری بیرحم بدون توجه به کرامت انسانی حکومت می شود.
صفحه45- استراتژی درزمینه منطقه ای - تغییرات در تعادل قوا می تواند پیامد های جهانی داشته و منافع آمریکا را تهدید کند.
بازارها، مواد خام، خطوط ارتباطی و سرمایه انسانی در درون مناطق کلیدی جهان قرار داشته یا درمیان آنها جابجا می شوند. چین و روسیه در آرزوی قدرت نمایی می باشند ولی کنش و واکنش آنها حداکثر با همسایگانشان می باشد.
کره شمالی و ایران نیز بزرگترین تهدید را به نزدیکترین به خودشان اعمال می کنند .
اما در حالیکه تکثیر تسلیحات نابود کننده و مناطق به هم مرتبط می شوند مهار تهدیدات مشکل تر می شود. و تعادلهای منطقه ای که علیه آمریکا بچرخد می تواند تهدیدها علیه امنیت ما را باهم ترکیب کند.
 صفحه 48- اولویت اقدامات- سیاسی :آمریکا همکاری با متحدان اروپایی و شرکایمان را برای مقابله با نیروهایی که تهدید به تضعیف ارزش های مشترک و منافع امنیتی و دیدگاه مشترکمان می کنند، تعمیق خواهد کرد.
آمریکا و اروپا باهم برای مقابله با خرابکاری و تجاوز روسیه و تهدیداتی که توسط کره شمالی و ایران اعمال شده، همکاری خواهند کرد.ما به پیشبرد اصول مشترک و منافع مان در اجتماعات بین المللی ادامه خواهیم داد.
صفحه 48- نظامی و امنیتی : آمریکا به مسئولیت های دفاعی مان پایبند است و انتظار دارد که سایرین نیز چنین کنند.
ماانتظار داریم متحدان اروپایی مان هزینه های دفاعی را به دو درصد تولیدخالص ملی تا سال 2014 افزایش دهند همراه با آنکه 20درصد از این هزینه را به افزایش توانمندی های نظامی اختصاص دهند.
در مورد جناح شرقی ناتو ما به تقویت بازدارندگی و دفاع و تسریع تلاش های خط مقدم متحدانمان برای بهبود دفاع از آنها ادامه خواهیم داد.
ما به کار با ناتو برای بهبود ترکیب توانمندی های دفاع هوایی و موشکی برای مقابله با تهدیدات موشک بالستیک و کروز که بطور مشخص از جانب ایران نشان داده شده، ادامه می دهیم.
ما همکاری ضد تروریستی و امنیت سایبری را افزایش خواهیم داد.
صفحه 48- خاورمیانه- آمریکا بدنبال خاورمیانه ایست که مکانی امن و زمینی برای رشد تروریست های افراطی نبوده توسط هیچ قدرتی که دشمن آمریکاست تحت سلطه قرار نگیرد و به ثبات بازار نفت جهانی کمک کند.
آمریکا دریافته است که نه آروزهای برای تغییر دموکراتیک و نه عقب نشینی نمی تواند ما را از مشکلات این منطقه مصون نگه دارد.
ما باید درمورد انتظاراتمان در مورد این منطقه واقع بین بوده به نومیدی اجازه ندهیم منافعمان و یا دیدگاهمان برای یک خاورمیانه مدرن را تحت الشعاع قرار دهد.
صفحه 49 - این منطقه محل سکونت خطرناک ترین سازمانهای تروریستی جهان باقی مانده است. داعش و القاعده روی بی ثباتی و صدور جهاد خشونت بار سوار می شوند.
ایران بزرگترین کشور حامی تروریسم دولتی است و از بی ثباتی برای گسترش نفوذش از طریق متحدانش و دست نشاندگان و تکثیر تسلیحاتی و کمک رسانی مالی استفاده می کند.
ایران به توسعه توانایی بیشتر موشک بالستیک و توانایی های اطلاعاتی ادامه داده است و دست به فعالیتهای بدخواهانه سایبری می زند. این فعالیتها بدنبال توافق اتمی 2015 بی وقفه ادامه یافته اند.
ایران به ادامه سیکل خشونت بار در این منطقه ادامه داده و خسارات تاسف باری را برای جمعیت شهروندی ایجاد کرده است. کشورهای رقیب این خلاء ایجاد شده را که با سقوط دولتها و منازعات منطقه یی به درازاکشیده، پر می کنند..
صفحه49- چندین نسل درکشان این بوده که منازعه بین اسراییل و فلسطینیها آزاردهنده اصلی و مانع صلح و سعادت در این منطقه بوده است.
امروزه تهدیدات از طرف سازمانهای تروریستی جهادگرا و تهدید ایران این درک را ایجاد کرده که اسراییل علت العلل مسائل این منطقه نیست.
کشورها بطور فزاینده یی برای مقابله با تهدیدات مشترک، منافع مشترک با اسراییل پیدا کرده اند.
صفحه 49- اولویت اعمال- سیاسی: ما دوستی مان را تقویت می کنیم و دوستی های جدیدی ایجاد می کنیم تا به پیشرفت امنیت از طریق ثبات کمک کنیم.
هرجا ممکن باشد ما اصلاحاتی تدریجی را تشویق می کنیم. ما از تلاشها برای مقابله با ایدئولوژیهای خشونت بار حمایت می کنیم و احترام برای شرافت افراد را بالا می بریم.
ما متعهد می مانیم به اینکه از طریق یک شورای همکاری خلیج قوی به دوستانمان کمک کنیم. ما دوستی استراتژیک و درازمدت مان با عراق مستقل را تقویت می کنیم.
ما برای جنگ داخلی سوریه یک راه حل را می یابیم بطوری که شرایط را برای پناهجویان تعیین می کند که به خانه هایشان بازگردند و زندگیشان را در امنیت بازسازی کنند.
ما با دوستانمان کار می کنیم تا نفوذ بدخواهانه ایران را نفی کنیم ما به این متعهد می مانیم که به تسهیل یک توافق صلح جامع کمک کنیم که مورد قبول هم اسراییلی ها و هم فلسطینیها باشد..
صفحه49 و 50- ارتش و امنیت: ما حضور نظامی آمریکا در منطقه را حفظ می کنیم تا از ایالات متحده و متحدانمان نسبت به حملات تروریستی حراست کنیم و یک توازن مطلوب منطقه یی را نگهداریم.
ما به دوستانمان در منطقه کمک می کنیم تا نهادها و ظرفیت هایشان از جمله نیروی امنیتی برای هدایت تلاشهای ضدتروریسم و مقابله با فعالیتها شورشگری را تقویت کنند.
ما به دوستان کمک می کنیم تا سیستم دفاع موشکی داخلی و سایر توانمندیها را برای بهبود دفاع علیه تهدیدات فعال موشکی، بدست آورند. ما با دوستان مان برای خنثی کردن فعالیتهای بدخواهانه ایران در این منطقه کار خواهیم کرد...».