۱۳۹۸ فروردین ۱۵, پنجشنبه

برایان هوک: شرکای اروپایی ما علیه رژیم ایران بعد از یک توطئه بمب‌گذاری در پاریس واکنش نشان دادند

    برایان هوک
برایان هوک هماهنگ‌کننده اقدامات علیه رژیم آخوندی در وزارت‌خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی روز سه‌شنبه ۱۳ فروردین ۹۸ گفت:‌ آمریکا برای مقابله با رفتارهای شرورانه رژیم ایران تنها عمل نکرده است.
شرکای اروپایی ما علیه رژیم ایران بعد از یک توطئه بمب‌گذاری در پاریس واکنش نشان داده و تلاش برای یک‌ سوءقصد در دانمارک را خنثی کردند. اتحادیه اروپا در ماه ژانویه وزارت اطلاعات و امنیت و دو مأمور رژیم ایران را به‌خاطر نقش آنها در این فعالیتها تحریم کرد.

شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا با فعالیت‌های شرورانه رژیم ایران در اروپا و همچنین نقش کنونی آن در جنگهای منطقه مخالفت کرد. بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله انگلستان،آلمان، فرانسه، دانمارک، هلند، آلبانی و صربستان برای مقابله با تروریسم رژیم ایران در خاک کشورهایشان خواه با فراخواندن سفرا یا اخراج دیپلماتهای رژیم ایران و حذف سفرهای بدون ویزا یا محروم کردن از حق فرود شرکت هواپیمایی ماهان ایر هم‌ چنان که اخیراً آلمان انجام داد، دست به اقدام زده‌اند.

تحریم‌های ما طیفی از تهدیدات را هدف قرار داده است به‌ویژه حمایت رژیم ایران از تروریسم، گسترش موشکی، برنامه هسته‌یی آن، نقض حقوق‌بشر و سایر موضوعات.

همچنین ما بیش از ۷۰مؤسسه مالی مرتبط به این رژیم و شعبه‌های خارجی و داخلی آن را تحریم کرده‌ایم.

وی گفت که ما شبکه‌های غیرقانونی نقل و انتقال نفت ایران را هدف قرار داده‌ایم که رژیم وحشی اسد و نیروهای نیابتی تروریست مانند حزب‌الله را ثروتمند می‌کند.

تحریم‌های نفتی ما از ماه مه ۲۰۱۸ تقریباً یک میلیون و ۵۰۰هزار بشکه نفت از صادرات نفت رژیم ایران را از بازار خارج کرده است. این تحریم‌ها این رژیم را از بیش از ۱۰میلیارد دلار درآمد محروم کرده است. این از دست دادن حداقل ۳۰میلیون دلار در روز است. و این فقط درآمدهای نفتی است.

وی در ادامه افزود، در ماه نوامبر ما به هشت کشور معافیت دادیم، معافیت نفتی برای این‌که از بالا رفتن ناگهانی قیمت نفت جلوگیری کنیم. من می‌توانیم امروز تأیید کنم که سه کشور واردکننده الآن وارداتشان به صفر رسیده است. این ما را به نقطه‌ای می‌رساند که ۲۳کشوری که زمانی وارد کننده نفت خام ایران بودند وارداتشان به صفر رسیده است.

هوک اضافه کرد که بیش از ۱۰۰شرکت بزرگ کسب و کارشان را از ایران بیرون کشیدند. شرکتهایی مانند توتال و زیمنس از بازار ایران خارج شدند و میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری را با خودشان بردند. از آنجایی که سپاه پاسداران بیش از نیمی از اقتصاد ایران را کنترل می‌کند، این فقدان سرمایه‌گذاری به‌معنی پول کمتر برای نیروی قدس و شبکه نیروهای نیابتی رژیم ایران است. تحریم‌های ما در حال قطع کردن حمایت رژیم ایران از نیروهای نیابتی آن است. برای اولین بار در یک بازه زمانی طولانی آنها دسترسی کمتری به درآمد برای گسترش تروریسم و جنگ‌طلبی دارند.

در ماه مارس حسن نصرالله رئیس حزب‌الله لبنان عملاً درخواست کمک می‌کرد که این برای اولین بار بود. او مجبور شده است دست به اقدامات برای صرفه‌جویی بزند گزارشاتی است که برخی از شبه نظامیان حزب‌الله نیمی از حقوق خود را در یافت می‌کنند و به سایرین فقط ماهی ۲۱۰۰دلار پرداخت می‌شود. سایر شبه نظامیان حزب‌الله ۶۰درصد حقوق ماهانه‌شان را دریافت می‌کنند. تجزیه تحلیل جدیدی که ماه پیش توسط مؤسسه واشنگتن منتشر شد این یافته‌ها را تأیید می‌کند.حزب‌الله تقریباً هزار دفتر خود را تعطیل کرده و استخدام نفرات جدید را متوقف کرده است.

حزب‌الله این سختی شرایط را به تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران مرتبط می‌کند که تاریخاً برای این گروه سالانه ۷۰۰میلیارد دلار تأمین می‌کرده است.این ۷۰درصد کل بودجه حزب‌الله است.