۱۳۹۷ آبان ۹, چهارشنبه

تهران اپوزیسیون ایران را به عنوان آلترناتیو به رسمیت می شناسد ما چرا نشناسیم» ...




مقاله رودی جولیانی، تحت عنوان « تهران اپوزیسیون ایران را به عنوان آلترناتیو به رسمیت می شناسد ما چرا نشناسیم» ...
روزنامه گازتا شیپتاره(آلبانی) ۸/۸/۹۷ : « به قلم رودی جولیانی(شهردار سابق نیویورک). 




توييتهاي افشا شده ؛ زمينه سازي آخوندها براي تروريسم عليه مقاومت


شوراي ملي مقاومت ايران كميسيون امنيت و ضد تروريسم۸ آبان ۱۳۹۷ :«انتشار بخشي از توييت‌هاي ماشين سايبري رژيم آخوندي از سوي مؤسسه توييتر، بار ديگر اين حقيقت را كه مقاومت ايران همواره تأكيد كرده است به اثبات رساند كه منشأ اصلي هرگونه خصومت و شيطان‌سازي عليه شوراي ملي مقاومت و سازمان مجاهدين خلق ايران فاشيسم ديني است. رژيمي كه تنها راه نجات خود را از سرنگوني محتوم، نابودي همين مقاومت مي‌داند.

وزیر دفاع آمریکا: ایران موفق نخواهد شد عراق و سوریه را در مدار نفوذ خود قرار دهد



جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا سه‌شنبه ۳۰ اکتبر با تاکید بر ضرورت خروج حزب‌الله لبنان از سوریه گفت که ایران در قرار دادن عراق و سوریه در دایره نفوذ خود موفق نخواهد شد.
به گزارش رسانه‌ها، متیس همچنین تهران را به تنش آفرینی در یمن، سوریه، عراق و لبنان متهم کرد.

«نفت من کجاست؟» نشستی در بنیاد کارنگی درباره فساد مالی جمهوری اسلامی


بنیاد کارنگی روز سه شنبه میزبان نشستی بود که «خسرو سمنانی» در آن تحقیق گروه «امید برای ایران» را ارائه داد. این تحقیق سعی کرده است به این پرسش پاسخ دهد که «نفت من کجاست؟»
در این تحقیق به فساد در بخش نفت و گاز جمهوری اسلامی پرداخته شده است.



فرانسه: بانک ها آنقدر از تحریم‌ها می‌ترسند که نمی‌خواهند کاری با ایران داشته باشند



اقتصادنیوز؛ جرارد آراد، سفیر فرانسه در آمریکا گفت: حقیقت این است که بانک ها آنقدر از تحریم ها می ترسند که نمی خواهند کاری با ایران داشته باشند.

دیوید پترائوس : چرا جهان باید رژیم ایران را مهار کند

دیوید پترائوس
سایت عرب نیوز در مطلبی در مورد دخالتهای رژیم ایران در کشورهای منطقه خاورمیانه و ضرورت برخورد با آن نوشت: «شاید کسی متوجه پیامدهای دخالت ایران در امور خاورمیانه نشده باشد، اما دیوید پترائوس شده است.

نصب بنر مریم رجوی در تهران - گرامی‌داشت ۷آبان - فعالیت کانونهای شورشی در ایران

نصب بنر مریم رجوی در تهران - فعالیت کانونهای شورشی
ادامه فعالیت‌ کانونهای شورشی، به‌ مناسبت هفتم آبانماه، در شهرهای ایران اسیر

جیمز متیس: دخالت رژیم ایران در سوریه و عراق، برای مردم ایران یک جنگ بی‌ثمر است

جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا
وزیر دفاع آمریکا خواهان خروج رژیم ایران و شبه‌نظامیان مورد حمایت آن از سوریه شد و گفت «این جنگ و دخالت تهران در عراق، برای مردم ایران یک جنگ بی‌ثمر است که فقط هزینه‌اش را می‌پردازند.

یزدان حاج‌حمزه:‌ سرانجام سقوط «قدرت خرید» حقوق‌بگیران






گرانی در ایران کنونی بیداد می‌کند. قیمت مایحتاج عمومی بی‌وقفه بالا می‌رود. این پدیده فقر‌افزا را بیش از همه کارگران معلمان وسایرحقوق‌بگیران که دستمزد و حقوق آن‌ها از ابتدای سال ۹۷ تاکنون افزایش نیافته هرروزه لمس می‌کنند.



ایران – گرانی مواد غذایی تا سقف ۷۵درصد


بحران معیشتی در حاکمیت فاسد آخوندی که در منطق خود به چرخه فقر و فلاکت در جامعه ضریب دوچندان زده , اکنون با افزایش شدید قیمت کالاهای اساسی نمای دیگری از سوء مدیریت و بی‌برنامگی حکومت آخوندی را نمایش گذاشته است.

مریم رجوی: قدرداني از دانمارك براي ايستادگي و قاطعيت در برابر تروريسم رژیم ايران




رئیس جمهور برگزیده مقاومت طی پیامی ضمن قدرداني از دولت دانمارك براي ايستادگي و قاطعيت در برابر تروريسم افسارگسيخته فاشيسم ديني حاكم بر ايران، تاکید کرد: اتحاديه اروپا بايد بلادرنگ وزارت اطلاعات آخوندها را در ليست تروريستي بگذارد.

۱۳۹۷ آبان ۸, سه‌شنبه

کلنل محمدتقی‌خان پسیان و رضاشاه - قسمت اول

کلنل محمدتقی‌خان پسیان و رضاشاه

کلنل محمدتقی خان پسیان
کلنل محمدتقی خان پسیان
انقلاب مشروطه ایران، پیش از پیروزی انقلاب سوسیالیستی در روسیه و بیش از آن، برای کشورهای استعمارگر، تکان‌دهنده و خطرناک می‌نمود. چرا که نه تنها ایران را از دایره بسته کشور‌های مستعمره خارج می‌کرد، بلکه راه برون‌رفت را به دیگر ملل اسیر نیز می‌آموخت. این، شاید مهم‌ترین علت سرکوب انقلاب مشروطیت ایران بود که ارتجاع، استعمار، و مزدوران داخلی آنها هم‌چون رضاخان را در سرکوب کردن آن، متحد ساخت.

كلنل محمد تقي خان پسيان يكي ازافسران آزاديخواه ايران كه در راه وطن خونش پاكش بوسيله خيانت كاران به زمين ريخته شد-قسمت دوم

انتقام رضاخان از کلنل محمدتقی‌ خان پسیان
حسین مکی در تاریخ ۲۰ساله ایران(جلد ۱ ص ۴۶۴ و ۴۶۵) نوشته است: «عده‌ای می‌خواستند کابینه (قوام السلطنه) را ساقط کنند... ولی سردار سپه (با وجود) کلنل محمدتقی‌ خان و برای آن که از همدستی قوام‌السلطنه و هم‌فکری او در سرکوبی کلنل استفاده کند، از قوام پشتیبانی کرد و نفوذ خود را برای بقای کابینه به‌کار برده و در نتیجه کابینه (قوام) موفق به جلب موافقت مجلس گردید و از سقوط نجات یافت.

بسته اروپایی، هیاهو برای هیچ

بسته اروپایی یا جام‌زهرهای پیاپی؟!

بسته اروپایی یا جام‌زهرهای پیاپی؟!
تمام تقلای رژیم در رابطه با اروپا تحت عنوان حفظ برجام، یافتن مفری بود تا بتواند طناب تحریمها بر گردن نظام را شل کند. حاکمیت آخوندی امیدوار بود که تا قبل از ۱۳آبان، سرفصل شروع تحریمهای اصلی آمریکا، بتواند به توافقی با اتحادیه اروپا دست یابد.

هشدار کارشناسان حکومتی در مورد پیامدهای گسترش فقر


گسترش فقر در ایران آخوند زده

گسترش فقر در ایران آخوند زده
معضل فقر در ایران سبب شده است ایادی وحشت‌زده رژیم برای بررسی پیامدهای این وضعیت نشستهای متعدد تشکیل دهند. از جمله یکشنبه ۶آبان ۹۷نشستی در تهران برگزار شد. سخنرانان این نشست هشدار دادند. افزایش فقر احتمال "شورش" مردمی را بالا برده است.

جلوه پیشرو گرامی‌داشت ۷آبان: «نه آخوند، نه قزاق! مصدق روحت شاد»۷آبان؛ پیروزی مردم و کانونهای شورشی


۷ آبان - روز کوروش - عبور سیل آسای مردم به سوی پاسارگاد

۷ آبان - روز کوروش -عبور سیل آسای مردم به سوی پاسارگاد
يك بزرگداشت و اینهمه وحشت حکومتی؟
بزرگداشت کوروش کبیر در روز ۷آبان ۹۷در جامعه و رسانه‌های ایران، دو بازتاب کاملا متفاوت و متضاد داشت؛

هدر نائورت: در روز کوروش کبیر، رژیم ایران باید به سرکوب اقلیتهای مذهبی پایان دهد


                      هدر نائورت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا

هدر نائرت، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پیامی به‌ مناسبت «۷آبان روز کوروش» خواستار توقف آزار اقلیت‌های مذهبی در ایران تحت حاکمیت آخوندها شد.
وی در این پیام از جمله گفت: «بیش از دو هزار سال پیش کوروش کبیر در ایران باستان بردباری مذهبی را ارتقاء داد، در روز کوروش، رژیم ایران باید درسهایی از رهبری او بیاموزد. رژیم ایران باید اذیت و آزار بهاییان، مسیحیان، دراویش گنابادی و سایر اقلیتهای مذهبی در ایران را متوقف کند».

مایک پمپئو: وقتی رژیم ایران از مردم خود می‌دزدد، اقتصاد کشور را نابود می‌کند


 مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا
وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه ۷ آبان در یک پیام توییتری نوشت: «وقتی رژیم حاکم از مردم خودش می‌دزدد، و به جای ایجاد شغل برای ایرانی‌ها، برای (بشار) اسد سرمایه‌گذاری می‌کند، اقتصاد کشور را به نابودی می‌کشد.»

اسکای نیوز: اروپا نمی تواند اقتصاد رژیم ایران را نجات دهد



  آرشیو
کشورهای اروپایی در نجات بحران بزرگ اقتصادی رژیم ایران با بن‌بست روبه‌رو شده‌اند.
هنوز اروپاییها با زمان مسابقه می‌دهند تا کشوری را پیدا کنند که بتواند مکانیزم مالی مرتبط با رژیم ایران را پذیرا شود. چرا که بسیاری عواقب در مقابل این مکانیزم وجود دارد.

توییتهای افشا‌ شده؛ زمینه‌سازی آخوندها برای تروریسم علیه مقاومت



اطلاعیه کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت ایران
انتشار بخشی از توییت‌های ماشین سایبری رژیم آخوندی از سوی مؤسسه توییتر، بار دیگر این حقیقت را که مقاومت ایران همواره تأکید کرده است به اثبات رساند که منشأ اصلی هر گونه خصومت و شیطان‌سازی علیه شورای ملی مقاومت و سازمان مجاهدین خلق ایران فاشیسم دینی است. رژیمی که تنها راه نجات خود را از سرنگونی محتوم، نابودی همین مقاومت می‌داند.

رویترز: بازداشت مأمور وزارت اطلاعات رژیم ایران در دانمارک به اتهام طراحی تروریستی / دانمارک سفیرش را از تهران فراخواند

    پلیس دانمارک
وزارت امور خارجه دانمارک عصر سه‌شنبه هشتم آبان اعلام کرد به‌دنبال بازداشت مأمور وزارت اطلاعات رژیم ایران در دانمارک، سفیرش را از تهران فراخوانده است.

هادی محسنی: خفگی تروریسم دولتی ولایت‌فقیه





 اسدالله اسدی نفر سوم دیپلمات ولی‌فقیه در اتریش، در ژوئیه ۲۰۱۸ (تیرماه۱۳۹۷) دستگیر شد. واشنگتن‌پست ضمن مقاله‌ای در تاریخ ۲۰مهرماه ۹۷ نوشت: "... در شب اول ژوئیه، پلیس در باواریا، خودروی ون اجاره‌ای یک دیپلمات ایران را بعدازآن که از اتوبان خارج شد و به یکپمپ‌بنزین رفت، محاصره نمود..

.

ایران – دورزدن تحریم با واردکردن «بخش خصوصی»!




با هرچه نزدیک‌تر شدن به زمان تحریم‌های اعلام‌شده از سوی ایالات‌متحده علیه دیکتاتوری خامنه‌ای درزمینه های صادرات نفت، بیمه، کشتی‌رانی و همچنین بانکی، اکنون دولت آخوند روحانی از طرحی بنام «واردکردن بخش خصوصی» به شبکه صادرات و فروش نفت از طریق بازار بورس خبر داده است.




۱۳۹۷ آبان ۷, دوشنبه

آخوند فلاحتی : با این مردم جوری برخورد نكنیم كه سیلی پنهان ملائكه الله متوجه صورت ما بشود، كه دیگر جایی برویم كه آب خنك هم نتوانیم بخوریم، مواظب باشیم




‌تلویزیون رژیم ۶/۸/۹۷ : « آخوند فلاحتی خطیب نماز جمعه رشت: هشت آبان روز شهادت بسیجی عزیز 13 ساله شهید فهمیده روز نوجوان تبریك و تهنیت عرض میكنم .. یك روزی برای ما در كتابهای ما از پوتروس میگفتند پتروس میگفتند نمیدانیم چی در كتابها می نوشتند یك چیز افسانه ای درست كرده بودند فداكار بود فلانی فداكار بود ما فداكارانی مثل شهید فهمیده داشتیم كه جانش زیر تانك رفت .





خواسته های جیش العدل برای آزادی اسرای ایرانی


سایت باس نیوز(بارزانی) ۶/۸/۹۷ : « سازمان جیش العدل با صدور بیانیه ای از نهادهای بین المللی درخواست کرده است که میانجیگری کنند تا در قبال آزادی زندانیان سیاسی و مذهبی، اسرای ایرانی را آزاد نماید.

صدور حکم حبس و شلاق برای ۱۵ تن از کارگران شرکت هپکو اراک



داخلی ۶/۸/۹۷ : « روز شنبه ۵آبان۹۷ پانزده تن از کارگران شرکت هپکو اراک که در خردادماه سال جاری در اعتراض به معوقات مزدی و نامشخص‌بودن وضعیت شرکت دست به تجمع اعتراضی زده بودند، در دادگاه ضدمردمی اراک به اتهام اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات و تظاهرات غیر قانونی به یک سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شدند
اتهام آنان شرکت در تجمعات غیرقانونی و تبلیغ علیه نظام عنوان شده است

به‌رغم تدابیر سرکوبگرانه، انبوه مردم از مناطق مختلف کشور به سوی پاسارگاد روانه شدند


نیروهای سرکوبگر جاده‌ها را بسته، برخی از جوانان را دستگیر و خودروها را توقیف می‌کنند
به‌رغم تدابیر سرکوبگرانه رژیم آخوندی، انبوه مردم از شهرها و استانهای مختلف کشور برای بزرگداشت کورش کبیر در روز ۷آبان روانه پاسارگاد شده‌اند. یکشنبه شب و صبح دوشنبه جاده‌های استان فارس، به‌ویژه جاده‌های منتهی به پاسارگاد مملو از خودرو و با ترافیک شدید روبه‌رو است.

فراخوان به سازمان بین المللی کار – حبس و شلاق برای ۱۵کارگر زحمتکش هپکو

فراخوان به سازمان بین‌المللی کار و اتحادیه‌های کارگری برای محکومیت رژیم ضد کارگری آخوندی
قضاییه رژیم آخوندی در اراک، در یک حکم تعلیقی پنج ساله برای زهر چشم گرفتن از کارگران معترض و اعتصابی، ۱۵تن از کارگران شرکت هپکو را به‌خاطر تجمع اعتراضی آنها در خرداد گذشته به ۷۴ضربه شلاق و یک تا دو سال زندان محکوم کرد. اتهام کارگران هپکو که به پرداخت نکردن حقوق و مزایای خود و عملی نشدن وعده‌های فریبکارانه رژیم معترض بودند، اخلال در نظم عمومی و تبلیغ علیه رژیم عنوان شده است.

ناتو زور بازوی خود را نشان می دهد :ترجمه حمید نصیری

             روزنامه فرانسوی پاریزین: ۲۵ اکتبر۲۰۱۸
سازمان پیمان آنتلانتیک شمالی (ناتو)، امروز در نروژ بزرگترین مانور خود طی بیست سال اخیر را آغاز می کند. اما، با نشانه گرفتن دفاع در برابر روسیه.

داد خواهی شجاعانه هنگامه واحدیان،فرزند معلم زندانی عباس واحدیان



«aهنگامه» فرزند «عباس واحدیان» معلم بازداشتی: اگر سخن گفتن از آزادی و گرفتن حق جرم محسوب می‌شود، افتخار می‌کنم پدرم یک مجرم است

واکنش‌های تند به نامه جنجالی یزدی به شبیری زنجانی




دبیر جامعه مدرسین در نامه‌ای کم‌سابقه آیت‌الله شبیری زنجانی را به خاطر دیدار با شماری از رهبران اصلاح‌طلبان سرزنش کرد. این نامه که “توهین‌آمیز، تهدیدآمیز و حرمت‌شکنانه”” ارزیابی شده واکنش‌های وسیع و تندی در پی داشته است.


درخواست برخی اعضای کنگره آمریکا از ترامپ برای افزودن تحریم سوئیفت به تحریم‌ها علیه ایران



تعدادی از اعضای کنگره ایالات متحده آمریکا با ابراز نگرانی از اینکه تحریم‌هایی که ماه آینده علیه ایران اعمال خواهد شد، برای متوقف کردن سیاست‌های تهران کافی نیست، از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا خواستند که تحریم سوئیفت را به فهرست تحریم‌هایی که علیه ایران اعمال خواهد شد، اضافه کند.


استمداد از جوامع حقوق بشری برای نجات جان آقای هاشم خواستار نماینده جامعه معلمان ایران




نامه اتحاد زندانیان سیاسی به گزارشگرحقوق بشر ایران آقای جاوید رحمان در مورد سرنوشت آقای هاشم خواستار
آقای جاوید رحمان ، رژیم ایران در سایه پرو پاگاندایی که در مورد قتل جمال خاشقچی تبعه عربستان به راه افتاده و خود از بزرگترین عوامل فعال نگهداشتن این پرو پاگاندا است دست به جنایاتی میزند تا در سایه این بی خبری از اوضاع ایران بعضی از مخالفین خود را از میدان بدر کند .

محمود عباس: اگر چه وعد بالفور عملی شده اما معامله قرن هرگز عملی نخواهد شد




محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی روز یکشنبه ۲۸ اکتبر با اشاره به طرح صلحی که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا برای حل نزاع فلسطینی-اسرائیلی قرار است آن را اعلام کند، گفت، این طرح به طور کلی شکست خورده است.



ترامپ برای ممانعت از طفره رفتن اروپا از تحریم‌های ایران باید چه کند



یادداشتی در >نیویورک پست از ریچارد گلدبرگ، مشاور ارشد «بنیاد دفاع از دموکراسی ها»

تهران اپوزیسیون ایران را به عنوان آلترناتیو به رسمیت می شناسد ما چرا نشناسیم



تهران اپوزیسیون ایران را به عنوان آلترناتیو به رسمیت می شناسد ما چرا نشناسیم
سایت تاون هال ۶/۸/۹۷ : تبعیدیان ایرانی مقیم آمریکا که مخالف رژیم ایران هستند در ماه گذشته به نیویورک شهر من آمدند همان کاریکه جامعه بین المللی درخلال اجلاس سالانه مجمع عمومی ملل متحد انجام می دهد.برای نهمین بار من افتخار سخنرانی در این تجمع اپوزیسیون را داشتم.


اقدامات وحشت‌آلود رژیم ایران در ۷آبان روز کوروش




رژیم ضدبشری و ضدایرانی آخوندی در وحشت از تظاهرات و تجمع مردم در پاسارگاد در ۷آبان روز کوروش به اقدامات گسترده در شهرهای مختلف استان فارس به‌خصوص شهرها و مناطق اطراف برای جلوگیری از تجمع در پاسارگاد دست‌زده است.

هجوم مردم به سمت پاسارگاد برای گرامی‌داشت ۷آبان روز کوروش + فیلم و عکس


خروجی شیراز و ورودی پاسارگاد

  خروجی شیراز و ورودی پاسارگاد
از شب گذشته و صبح امروز دوشنبه هفتم آبان ماه ۹۷، جمعیت بسیار زیادی از هموطنانمان برای گرامی‌داشت ۷آبان روز کوروش به سمت پاسارگاد روانه شده‌اند.

رحمان کریمی: تا به کجا می‌خواهید ملت عاصی را دست‌به‌سر کنید؟



منظر سیاسی – اجتماعی امروز ایران تار و مبهم نیست، هرچند از حیث روان‌شناختی اجتماعی به دلیل ادوار طولانی استبداد و سرکوب، گره‌گاه‌ها و پیچیدگی‌های خاص و مزاحم خود را داراست که نباید در ارزیابی‌ها و بررسی‌های علمی آنان را نادیده گرفت.
هر ناظر بی‌طرف خارجی که به ایران نگاه کند، رژیم فاشیستی فاسد حاکم را در بن‌بست محتوم می‌بیند و ملتی که سرنگونی این رژیم را منتظر است و انتظار خود را به اشکال مختلف مثل اعتراض، اعتصاب تا قیام نشان داده و می‌دهد . 

دژکام امام جمعه خامنه ای در شیراز: برخی چمدانها را برای فرار بسته‌اند اما راهی پیدا نمی‌کنند

آخوند دژکام، امام‌جمعه خامنه‌ای در شیراز، با اعتراف به فضای ترس و نگرانی در درون رژیم،گفت: هنوز تحریم شروع نشده بعضی از این‌ها دچار سکته شده‌اند و بعضی گفته‌اند چمدان خود را بستیم تا فرار کنیم، اما کشوری را برای فرار پیدا نمی‌کنند.



حکم حبس و شلاق برای ۱۵کارگر زحمتکش هپکو



فراخوان به سازمان بین‌المللی كار و اتحادیه‌های كارگري براي محكوميت رژيم ضد كارگري آخوندي
قضاييه رژيم آخوندي در اراك، در يك حكم تعليقي پنج‌ساله براي زهرچشم گرفتن از كارگران معترض و اعتصابي، ۱۵تن از كارگران شركت هپكو را به خاطر تجمع اعتراضي آن‌ها در خرداد گذشته به ۷۴ضربه شلاق و یک تا دو سال زندان محكوم كرد. اتهام كارگران هپكو كه به پرداخت نكردن حقوق و مزایای خود و عملی نشدن وعده‌های فریبکارانه رژیم معترض بودند، اخلال در نظم عمومي و تبليغ عليه رژيم عنوان‌شده است.

سهیلا دشتی: ارتقا آموزش در جهان، فروش آموزش در حاکمیت آخوندی






کنفرانس بین‌المللی مشاوران کار و تحصیلی جهان از دوم تا چهارم ماه اکتبر(۱۰تا۱۲مهرماه) در یوتوبوری سوئد برگزار شد.
در این کنفرانس محققین و استادان دانشگاه در رشته‌های علوم انسانی، جامعه‌شناسی، اقتصاد، روانشناسی و تعلیم و تربیت تحقیقات جدید خود را معرفی می‌کردند و در مورد مطالعات خود به بحث و گفتگو نشستند.


 

سیاست عامدانه رژیم برای فقر گسل‌های کارگری



بحران معیشتی در دیکتاتوری ولی‌فقیه که هرروز ابعاد تازه‌تری به خود می‌گیرد، اکنون بسیاری از اقشار ضربه‌پذیر، به‌ویژه کارگران و زحمت کشان را به پرتگاه سقوط کشانده است.

ابراهیم مازندرانی: سرنوشت مشابه بازار و بازاریان در نظام ولایت‌فقیه با دریاچه ارومیه






هنوز چهار ماه از اعتصاب سراسری بازاریان و اصناف در تیرماه نگذشته بود که دومین اعتصاب آن‌ها ایران را فراگرفت و لرزه بر اندام پوسیده رژیم ولایت‌فقیه انداخت.
در اعتصاب اول که در حدود ۱۱ روز به طول انجامید بازاریان و کسبه و اصناف در شهرهای بزرگ و کوچک ایران دست به اعتراض و اعتصاب زده و از گرانی سرسام‌آور، مخصوصاً مواد اولیه و صعود شتابان قیمت ارز و رکود اقتصادی به فغان آمده بودند...



کرنش و مجیزگویی روحانی از ولی فقیه نظام هنگام معرفی وزرا به مجلس آخوندی





آخوند روحانی در سخنرانی خود در مجلس ارتجاع در دفاع از چهار وزیر جدید کابینه‌اش، به کرنش و مجیزگویی از ولی‌فقیه ارتجاع پرداخت و گفت: امیدش به این است که در شرایط حساس کنونی، خامنه‌ای هدایت نظام را بر عهده دارد.


۱۳۹۷ آبان ۴, جمعه

مریم رجوی، گل آرزوها


درباره «پاسیوناریا» یا «گل احساسات»، چیزهای زیادی شنیده و خوانده‌ام. می‌دانم که اسپانیا و تاریخ مقاومتش، به این گل سرزمین خود، بسیار می‌بالد؛ «پاسیو ناریا» بانوی مقاومت اسپانیا در جنگهای داخلی آن کشور بود. یعنی ”دولوروس ایباروری” که به‌خاطر سخنرانیهای آتشینش به یک افسانه زنده تبدیل شده بود. او با سخنان پرشور و احساسات نیرومندش غوغا می‌کرد‌. پاسیوناریا سمبل زیباترین احساسات آزادیخواهانه مردم اسپانیا بود.

The Charge of Corruption on Earth for Environmental Activists and Suspicious Murder of an Environmental Activist


Published on 26 October 2018.
Terrorism, widespread arrests, fabricating cases and eliminating prisoners are the regime's toolkittoconfront the uprising

Iran: Imprisoned Civil Rights Activist Pens Open Letter


Published on 26 October 2018.

By Mahmoud Hakamian

Atena Daemi is a civil rights activist that was arrested on 21st October 2018. She was immediately put into solitary confinement where she remained for 86 days before being transferred to the women’s part of Tehran’s notorious Evin Prison. The following May, she was charged with insulting the country’s supreme

اخبار مهم روز مقالات حقوق بشررسانه‌ها گوناگونآموزه هاپيوندسيماي آزادياساسنامهآرشيو خروج سپاه از مخابرات؛ خصوصی‌سازی یا نرمش قهرمانانه در برابر تحریم؟



سپاه پاسداران سهام میلیاردی مخابرات و همراه اول را واگذار کرد. این اقدام در پی دستور خامنه‌ای مبنی بر خروج نظامیان از کارهای “غیرمرتبط” انجام گرفت. برخی اما دلیل اصلی را “نرمش قهرمانانه” سپاه در برابر تحریم‌ها می‌دانند.سپاه  سهام میلیاردی مخابرات و همراه اول را واگذار کرد. برخی دلیل این اقدام را نرمش قهرمانانه سپاه در برابر تحریم‌ها می‌دانند


یک مقام ارشد حشدالشعبی : هرچه داریم از ایران است







ایران بریفینگ / شیخ اکرم الکعبی در گفت‌وگوی تفصیلی با ایسنا ضمن تشریح حوزه‌های فعالیت تشکیلات متبوع خود در کشورهای سوریه و عراق در مورد روابط این جنبش با جمهوری اسلامی ایران توضیحاتی را ارائه کرد که تاکنون به آن نپرداخته شده، وی اعلام کرد که هر چه این جنبش دارد از ایران است و از تلاش‌های بی‌دریغ تهران برای به ثمر رسیدن این جنبش تشکر کرد او همچنین از نقش رهبری ایران و سردار سلیمانی در جبهه مقاومت، خواب اسرائیل و ۳ کشور عربی امارات، عربستان و قطر برای فتنه‌انگیزی طایفه‌ای و افق روابط ایران و عراق با توجه به روی کار آمدن دولت جدید بغداد نیز سخن گفت.




تاکید بولتون بر تلاش برای «فشار اقتصادی حداکثری» بر ایران در سفر به ایروان




جان بولتون، مشاور امنیت ملی ایالات متحده که به ارمنستان سفر کرده، روز پنج‌شنبه در ایروان در مصاحبه‌ای با رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی گفت که موضوع تسهیل تجارت مرزی ارمنستان با ایران، تا زمانی که سیاست‌های ایران تغییر نکرده، با معضل روبه‌رو خواهد ماند.


«واقعیتها در همان حدی که هست»!


واقعیت ایران: حکومت آخوندی، سرنگون، سرنگون!
واقعیت ایران: حکومت آخوندی، سرنگون، سرنگون!
مدتی است خامنه‌ای و روحانی همنوا شده‌اند که نظام در بن‌بست نیست، بحرانی وجود ندارد؛ مشکل هست اما بحران و بن‌بستی در کار نیست و این حرفها تبلیغات دشمنان است. روز ۲۲مهر آخوند حسن روحانی حاکمیت آخوندی را به بیمار محتضری تشبیه کرد که اگر «امید درمانی» نشود دیگر کارش تمام است.

حاتم بخشیهای رژیم آخوندی و داستان تلخ کودکان بازمانده از تحصیل

وضعیت تحصیل کودکان ایران زمین- آرشیو
وضعیت تحصیل کودکان ایران زمین- آرشیو
تا کنون آمار دقیقی از بازماندگان تحصیل در رژیم آخوندی ارائه نشده اما با اصطلاح معاون امور زنان و خانواده آخوند روحانی، طی هفته گذشته در مراسم افتتاح مدرسه‌ای در ایرانشهر، اذعان کرد سیستان و بلوچستان، بالاترین آمار بازمانده از تحصیل در سطح کشور را به خود اختصاص داده است.

ایران؛ تشدید انزوای منطقه‌یی و تحریم بین‌المللی رژیم

برگزاری اجلاس ۴جانبه در استانبول در ۵آبانماه
رگزاری اجلاس ۴جانبه در استانبول در ۵آبانماه
روز ۵آبان ۹۷ یک اجلاس ۴جانبه با شرکت کشورهای ترکیه، روسیه، آلمان و فرانسه در استانبول برگزار می‌شود که موضوع آن بحران سوریه است. آنچه که در این اجلاس جلب‌توجه می‌کند، غیبت رژیم آخوندی در این اجلاس است. اجلاسی که در رسانه‌ها از آن به‌عنوان "فرمول چهارگانه" یاد می‌شود.