۱۳۹۶ آذر ۲۸, سه‌شنبه

قسمتی از سخنرانی پرزیدنت ترامپ حول استراتژی امنیت ملی آمریکا در بنای ریگان در واشینگتن



تلویزیون سی اس پن ۲۷/۹/۹۶ : «  ترامپ :...ما امروز در اینجا هستیم تا موضوعاتی که برای همه ما اهمیت حیاتی دارند یعنی امنیت و رفاه و موضع آمریکا در جهان را مورد بحث قرار دهیم.
من می خواهم راجع به اینکه کجا بوده ایم و الان کجا هستیم و بالاخره استراتژی ما که در سالهای آتی به کجا می رویم صحبت کنم.


طی 11ماه گذشته من دهها هزار مایل سفر کرده ام تا 13 کشور را دیدار کنم و با بیش از 100نفر از رهبران جهان دیدار کردم...
 رهبران ما در واشینگتن توافقات فاجعه بار تجاری را مورد مذاكره قرار دادند كه باعث رساندن بهره های عظیمی برای كشورهای بیگانه بسیاری شده است ولی هزاران كارخانه آمریكایی و میلیونها مشاغل را به آن كشورهای بیگانه فرستادند.
آنها یک تهدید اتمی در كره شمالی را نادیده گرفتند و یك توافق فاجعه بار ، ضعیف و بد بی نظیری را با ایران به انجام رساندند و به تروریستهایی مانند داعش اجازه دادند تا كنترل منطقه وسیعی در سراسر خاورمیانه را بدست بگیرند. آنها انرژی آمریكا را تحت یك كلید قفل شده قرار دادند و مقررات مجازات كننده و مالیاتهای فلج كننده ئی را [در زمینه انرژی ] برقرار كردند...
در سفر ماه گذشته به آسیا اعلام کردم که دیگر مبادله تجارت متجاوزانه را تحمل نخواهیم کرد. ما روندهای سنجشی قوی را وضع کردیم که تروریستها را از خاک آمریکا دور نگه داریم و این روندها هر ماه سخت تر خواهد شد.
برای مقابله با ایران و بستن راهش برای کسب سلاح اتمی من سپاه پاسداران رابخاطر حمایتش از تروریسم، تحریم کردم. من همچنین از تایید توافق ایران به کنگره خودداری کردم.
بدنبال سفرم به خاورمیانه، کشورهای خلیج و سایر کشورهایی که عمدتا اسلامی هستند به هم پیوستند تا با ایدئولوژی اسلامگراهای افراطی و منابع مالی تروریستی آنها بجنگند.
ما با داعش با شکست خردکننده ای یکی پس از دیگری مقابله کردیم. ائتلاف برای شکست داعش اکنون تقربیاً ۱۰۰درصد مناطقی که یکبار بدست این تروریست ها در عراق و سوریه افتاده بود را باز پس گرفتیم....
این استراتژی با چنین دیدی است که، چه ما بخواهیم و چه نخواهیم، در دوران جدیدی از رقابت هستیم. ما این رقابت مهاجم سیاسی،اقتصادی و نظامی که در حال حاضر در سراسر جهان اعمال میشود را می پذیریم. ما با رژیمهای یاغی که امنیت آمریکا و متحدین ما را تهدید میکنند رو به رو هستیم. ما با سازمانهای تروریستی، شبکه های بین المللی جنائی و دیگرانی که خشونت و دشمنی را در سراسر جهان می پراکنند، رو به رو هستیم....
علاوه بر این، استراتژی ما خواهان مقابله، بیاعتبار ساختن و شکست دادن تروریسم و ایدئولوژی افراطی اسلامی، و ممانعت از گسترش آن به داخل آمریکا است. و ما شیوههای جدیدی برای مقابله با آنهایی که از پهنههای جدیدی مانند اینترنت و رسانههای اجتماعی برای حمله به کشورمان و یا تهدید جامعه ما استفاده میکنند ابداع خواهیم کرد....
ما اجازه نخواهیم داد که یک ایدئولوژی متعصب غیرمنعطف به یک مانع نخ نما برای صلح تبدیل شود. ما این دیدگاه که طی سال گذشته به سراسر دنیا حمل کردیم را دنبال می کنیم، دیدگاه یک ملت قوی و مستقل که ما به شهروندانشان و به همسایگانشان احترام می گذاریم...».