۱۳۹۶ آذر ۲۲, چهارشنبه

جنگ علیه بشریت ادامه دارد : اعدام بیش از 3200 نفر در ایران از شروع ریاست جمهوری روحانی

 روزنامه الریاض(عربستان) ۲۱/۹/۹۶ : « رجوی : رژیم آخوندی منابع استراتژیك خود برای بقا را استفاده كرده است
مقاومت ایران به اقداماتش علیه رژیم آخوندی در همه پهنه ها ادامه می دهد ، همزمان با برگزاری اجلاس سران در زمینه آب و هوا مقاومت ایران همه ایرانیان در پاریس پایتخت فرانسه را به شركت در تظاهرات و حضور در میدان انولید برای متوقف كردن نقض حقوق بشر در ایران و نابودی محیط زیست فراخواند . این تظاهرات همزمان با روز جهانی حقوق بشر و در آستانه كنفرانس سران در مورد آب و هوا در پاریس برگزار می شود .

تخلفات آشكار
مقاومت ایران اعلام كرد كه رژیم ایران تخلفات شدیدی علیه مردم ایران بویژه مخالفین مرتكب شده است و بر ضرورت افشای اقدامات ارگان های دولتی و صنایع نظامی وابسته به سپاه پاسداران در نابودی محیط زیست و همچنین افشای برنامه موشك های بالستیك سپاه و دخالت هایش در منطقه تاكید كرد .
آخرین گزارش سازمان ملل متحد تصویر تاریكی از نقض حقوق بشر در ایران ارائه میكند بنحوی كه بیش از 3200 نفر از شروع دوراهن ریاست جمهوری روحانی اعدام شده اند .
نابودی محیط زیست
مقاومت ایران اضافه كرد كه رژیم آخوندی از یكسو شهروندانش را به قتل می رساند و از سوی دیگر مردم منطقه را با دخالت ها، موشك ها و اقدامات تروریستی اش تهدید می كند .
مقاومت ایران خاطرنشن كرد كه آخوند های حاكم همچنین محیط زیست را با استفاده ویرانگر از ثروت های طبیعی در خدمت سیاست های نظامی اش ویران كرده است ، منافع رژیم و سپاه پاسداران دریاچه ها، رودخانه ها ، مزارع و باغ ها را در معرض نابودی كامل قرار داده است .
مقابله با نفوذ رژیم ایران
در کنفرانسی که در 6 دسمبر سال 2017 در مجلس عوام برگزار شد، اعضای هر دو مجلس از دولت خواستند که برای مقابله با نفوذ مخرب ایران در خاورمیانه عمل کند و سپاه پاسداران را تحریم كند.
لرد كارلایل رئیس مشترك كمیته بریتانیا برای ایران آزاد گفت : در سال 2015یك بیانیه سیاسی از طرف كمیته بریتانیا برای ایران آزاد صادر شد. این بیانیه برای اتخاذ یک سیاست قاطع در رابطه با ایران و حمایت از اپوزسیون دموکراتیک شورای ملی مقاومت ایران فراخوان داد و از آن بیانیه نزدیك به 200نفر از اعضای هر دو مجلس و تمامی احزاب اصلی حمایت كرده بودند.
وی افزود”ولی متاسفانه بریتانیا و قدرتهای دیگر جهان بجای آن تصمیم گرفتند حمایت ایران از تروریسم و نقض حقوق بشر را از گفتگوهای اتمی جدا كنند و الان دولت بریتانیا می‌تواند این اشتباه را با كار با متحدان تصحیح كند و به ایران توضیح دهد كه نفوذ ویران كننده‌اش در خاورمیانه دیگر قابل قبول نیست و سپاه پاسداران می‌باید منطقه را ترك كند و بایستی نیروهایی كه به نیابت از ایران عمل می‌كنند و شبه نظامیان مورد حمایت ایران در عراق و سوریه و لبنان خلع سلاح شوند“.
طرح خطرناك
نماینده پارلمان دكتر ماثیو آفورد كه ریاست این كنفرانس را بعهده داشت گفت : ” رژیم ایران از پولی كه پس از توافق هسته ای بدست آورد برای ایجاد یك جاده از تهران از طریق عراق و سوریه به دریای مدیترانه و كنترل آن استفاده می‌كند و امروز تلاش می‌كند تشكیلات قبلی خود ”حزب الله “ را از طریق سپاه پاسداران كپی برادری كند. باید بریتانیا به ایالات متحده آمریكا پیوسته و سپاه پاسداران را بعنوان یك ارگان تروریستی نامگذاری كند. نامگذاری تروریستی سپاه پاسداران، این كشور را از بكارگرفتن وجوهی كه در اثر كاهش تحریمها آزاد شد برای تامین مالی فعالیتهای تروریستی اش و سركوب در داخل ایران محروم می‌كند“.
نقض گسترده
سر دیوید ایمس نماینده پارلمان گفت : ” من و دوستانم ماه گذشته از قطعنامه (ای دی ام) در پارلمان حمایت كردیم كه آنچه كه امروز خیلی از سخنرانان در اینجا گفتند را منعكس می‌كند . واقعیت اینستكه این قطعنامه كه حاوی بیش از 50 امضا است، نشان می‌دهد كه برای تحریم سپاه پاسدران توسط مجلس عوام، بطور واقعی حمایت گسترده ای وجود دارد“.
اما نماینده پارلمان مك كیپ گفت: ” ما نباید اعمال خودسرانه سپاه پاسداران كه همچنین شامل دستگیری فعالان اینترنت و وبلاگ نویسان و روزنامه نگاران و كاربران شبكه های اجتمایی به اتهامات جعلی مختلف مانند توهین به اسلام و یا رهبر عالی و اقدام بر علیه نظام می‌شود را فراموش كنیم“
وی افزود در این زمینه ما باید همچنین حمله اینترنتی ای كه ایران در این پارلمان بر علیه ما كرد را به یاد بیاوریم از همین رو وقت آن رسیده است كه رژیم ایران جوابگوی عملكردهای خود، از جنایتهایش در داخل و همچنین پشتیبانی اش از تروریسم در خارج و حملات اینترنتی، باشد. "
كانادا رژیم ایران و رهبری تروریسم
از سوی دیگر نمایندگان و پارلمانترهای سابق و فعلی كانادا رژیم ایران و سپاه پاسداران را به تروریسم در منطقه متهم كردند و رژیم ایران را اولین كشور در زمینه اجرای احكام اعدام دانستند و خواستار محكوم كردن مسئولین قتل عام 1988 شدند و از وارد كردن سپاه پاسداران در لیست خزانه داری آمریكا بعنوان یك جریان تروریستی استقبال كردند .
تعدادی از اعضای پنل و سخنگویان در مورد خطراتی که رژیم ایران و سپاه پاسداران این رژیم برای ثبات منطقه و صدور تروریسم و بنیادگرایی در سرتاسر جهان بوجود آورده اند، صحبت کردند. آنها همچنین تأکید کردند که مرتکبین جنایات علیه بشریت، به ویژه کسانی که در قتل عام 30ر سال 1988 در ایران كه منجر به قتل عام 30هزار تن از زندانیان كه اغلب آنها از مجاهدین خلق بودند ، باید برابر عدالت قرار گیرند، همچنین باید یك کمیسیون تحقیق مستقل توسط سازمان ملل متحد تشکیل شود و مصونیت آنها از مجازات باید پایان یابد.
رجوی محكوم می كند
این وضعیت به پارلمان های كانادا و انگلستان منحصر نشد بلكه محكومیت ها همچنین در پارلمان اروپا نیز ادامه داشت مریم رجوی رهبر اپوزیسیون ایران گفت اقدامات اعتراضی در ایرانجریان داردورویارویی مردم ایران با رژیم ملاها روز به روز افزایش میابد. وی گفت رژیم منابع استراتژیک خود را برای بقاء، خرج كرده و به سرکوب و اعدام بیشتر و همچنین اعمال نفوذ خود در خارج از کشور متوسل شده است.
وی تاكید كرد كه رژیم ایران در وضعیت بسیار ضعیفی قرار دارند و استمرار برنامه موشکهای بالستیک و دخالت در امور کشورهای دیگر منطقه ناشی از ضعف آنهاست. وی تاكید نمود كه برنامه موشکهای بالستیک تهران برای دفاع از ایران نمیباشد. او گفت که این رژیم علیه مردم ایران است و برای ایجاد بحران در منطقه تلاش میكند.
رهبر مقاومت ایران ، اتحادیه اروپا را به اعمال نقش مثبت در صلح و ثبات در خاورمیانه از طریق مسئول شناختن رژیم ایران در رابطه با جنایتهایش علیه مردم ایران و به ویژه قتل عام سال 1988، و همچنین با مشروط ساختن روابط تجاری با رژیم به توقف اعدام ها در ایران فراخواند .
جنایت بی حد و مرز
در همین رابطه ژرارد دبره رئیس گروه دوستان ایران آزاد در پارلمان اروپا گفت طبق گزارش عفو بین الملل بیش از 55 درصد اعدامها در جهان در ایران انجام شده است همچنین بیش از 3000 اعدام در دوره اول ریاست جمهوری حسن روحانی که در سال 2013 آغاز شد، انجام گرفته است و روحانی نه تنها هیچ اقدامی برای توقف این اعدام ها به عمل نیاورده بلكه از آنها به عنوان قانون الهی دفاع کرده است.
بنا به گفته دبره تقریبا 38 سال است که نقض حقوق بشر در ایران مورد بی توجهی قرار گرفته است. و یکی از برجسته ترین موارد نقض حقوق بشر، کشتار بیش از 30 هزار زندانی سیاسی در تابستان سال 1988 است که اکثرا از اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران بوده‌اند. شایان یادآوریست كه همه مقامهای بلندپایه رژیم در این جنایت ضد بشری شرکت داشته و بسیاری از آنها همچنان به دفاع از آن ادامه میدهند.
لزوم قطع روابط
به نوبه خود ریچارد شارنسكی، معاون رئیس پارلمان اروپا، حمایتش را از مقاومت ایران ابراز کرد و گفت: "تا زمانی که اعدام در ایران ادامه یابد و تا زمانی که آزادی بیان در ایران سرکوب شود و تا زمانی که اقلیت های مذهبی از جمله مسیحیان و مسلمانان سنی در ایران سرکوب می شوند، ما نمی توانیم و نباید رابطه عادی با این رژیم داشته باشیم.
اما آنتیا مك انتایر، معاون ریاست حزب محافظه کار بریتانیا تأکید کرد که چهار سال پس از آنکه اتحادیه اروپا و قدرتهای جهانی مذاکرات هسته ای باایران را آغاز کرده‌اند كه همزمان با ورود حسن روحانی به عنوان یک رئیس جمهور به اصطلاح میانه رو به صحنه میباشد، وخامت دائمی حقوق بشر و افزایش تکان دهنده تعداد اعدام ها به چشم میخورد. خانم مك انتایر گفت، اپوزیسیون دموکراتیک ایران تحت رهبری خانم مریم رجوی، با وجود سرکوب در داخل ایران و علیرغم وجود سیاست استمالت در اتحادیه اروپا، پیشرفت چشمگیری داشته است.
او خاطرنشان ساخت که كمپین اجرای عدالت برای خانواده های قربانیان قتل عام سال 1988 مورد توجه گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر در ایران قرار گرفته‌است بطوریكه وی خواستار انجام تحقیقات مستقل در مورد این قتل عام شد.
راه حل در قاطعیت است
خانم رجوی در ادامه تاكید كرد: این تهران است كه به اتحادیه اروپا نیاز دارد و نه بالعکس. تا وقتی جامعه بین المللی در این توهم بسر میبرد که با دادن امتیاز میتواند رژیم ایران را مهار كند، تنها به آخوندها كمك میكند كه همان روش خود را ادامه دهند.
رجوی گفت راه حل واقعی و همه جانبه نشان دادن قاطعیت و نه امتیاز دادن میباشد و بدون قاطعیت در قبال این رژیم تروریست كه به نام دین در ایران حكومت میكند این رژیم بی وقفه در منطقه و جهان جنگ افروزی مینماید. و این آخرین فرصت برای اروپا بمنظور اتخاذ یك سیاست صحیح در رابطه با رژیم آخوندی است و خواستار مشروط كردن روابط با آن به توقف شكنجه و اعدام در ایران شد