۱۳۹۴ دی ۱۷, پنجشنبه

پوريا دليران: ١٢٠هزار نفر با پرونده كلاهبرداري ”پديده“ و ”ميزان“ به روز سياه نشسته اند

 
بحران ”پديده“ و ”ميزان“ وسرگرداني و بي جواب گذاشتن مردم غارت شده و بي پناهي كه براي گذران روزگار و تامين كسري بودجه زندگي شان، بالاجبار در اين نوع پروژه هاي به ظاهر اقتصادي اما درواقع كلاهبرداري، اندوخته ساليان خودرا سپرده بودند، هرروز بيش از پيش ساختار حكومت فاسد آخوندها را افشامي كند.
 
 
نا به ادعاي عوامل دولت آخوند روحاني، اين دولت لااقل 20 سال زمان لازم دارد تا فساد و تباهي دولت پيش از خود را رفع ورجوع كند، كه ”پديده“، تنها يكي از آن ها است...بنا به اذعان همين توجيه گران فساد حاكم، مايه شرمساري شهرمشهد است كه پايتخت معنوي كشور لقب گرفته، اما هيچ سرمايه گذار داخلي و خارجي، جرأت و جسارت سرمايه گذاري در آن را ندارد. ديگر همه فهميده اند كه اينجا به گودال ماري مانند است كه اگر كسي را براي نيشيدن نيابيم، به جان خودمان مي افتيم و شهر را براي ورود سرمايه هاي داخلي و خارجي ناامن مي كنيم.
صدها تن از مردم شهرهای مختلف از جمله مشهد، کرمان، تبريز، کرج و كيش که اموالشان توسط مؤسسه وابسته به باند حکومتی «پدیده شاندیز» چپاول شده، روز چهاردهم دی در مقابل وزارت کشور رژيم در تهران تجمع اعتراضي برگزار كردند. روز پانزدهم دی هم مالباختگان غارت شده از همین مؤسسه در کرمان تجمع اعتراضی برگزار کردند. روزهای قبل علاوه بر تهران در مشهد، کاشمر، کرج، رشت، اصفهان، شیراز، کرمان، یزد و شهرهای دیگر همین گونه تظاهراتها برپا بوده است.
مؤسسه پدیده شاندیز یکی از دهها مؤسسه مالی است که توسط سران رژیم برای چپاول سرمایه‌ها و اندوخته‌های ناچیز مردم در شهرهای مختلف کشور تأسیس شده است.
طی هفته‌ها و ماههای اخیر اسامی مؤسساتی مثل میزان، پدیده شاندیز، آرمان، ثامن الحجج، لیزینگ ایران خودرو، سایه گستران زندگی ایرانیان، شرکت پردیسبان در مشهد، شرکت صدرا لیزینگ خودروهای فرسوده، پروژه نگین غرب، نگین خودرو آفتاب و دهها اسم دیگر از این نوع شرکتهای غارتگر در رسانه‌ها مطرح شده است. این به‌اصطلاح شرکتها با پشتیبانی کامل دستگاههای اجرایی و قضاییه و سپاه و نیروی سرکوبگر انتظامی و تلویزیون رژیم آخوندی، به چپاول مردم مشغولند. آنان با نشان‌دادن در باغ سبز به گروههایی از مردم محروم که با فشار و سختی بسیار چند میلیون تومان پول جمع کرده‌اند تا با آن ماشینی برای مسافرکشی بخرند یا سرپناهی در دوردستها تهیه کنند، وسرازیر کردن پول آنها به این شرکتهای غارتگر، مردم محروم را به خاک سیاه می‌نشانند، به‌نحوی که سپرده گذاران محروم پس از چندی با کلاهبرداری سرکردگان این باندها مواجه می‌شوند و دستشان از همه جا کوتاه می‌شود.
حال سؤال این است که به راستی چرا رژیم آخوندی به هموطنانی که حتی فریب تبلیغات این رژیم را خورده و در مؤسساتش سپرده گذاری می‌کنند نیز دیون خود را نمی‌پردازد؟ پاسخ این سؤال را باید در بافت مافیایی حاکمیت ولایت‌فقیه جستجو کرد. بافتی که برای بقای خودش در عرصه اقتصادی نیز دست باندهای تشکیل دهنده‌اش را در تجاوز به حقوق مردم کاملاً باز گذاشته و از همه ابزار سرکوب هم برای چپاول حقوق آنان استفاده می‌کند.
مالباختگان غارت شده پدیده شاندیز روز 14 دی در شعارهای خود فریاد می‌زدند: «سهامدار پدیده به هیچ‌کس ر‌أی نمی‌ده» و به این ترتیب انزجار خود را از تمامیت رژیم آخوندی و انتخابات قلابی‌اش ابراز می‌کردند. آنها همچنین شعار می‌دادند: «عزا عزاست امروز، زندگی این ملت روی هواست امروز»، «یا حجت بن الحسن ریشه ظلم را بکن»، «سهامدار پدیده فقط دروغ شنیده»، «این استاندار مشهد بلای جان ملت»، «استاندار استاندار دست از دورویی بردار»، «مرگ بر غاصب حق مردم»
مالباختگان غارت شده پدیده نيزدر کرمانشاه فراخوانی برای تجمع اعتراضی در روز پنجشنبه صادر کردند.
روز سه شنبه 15 دی 94 همچنين بیش از 400 تن از مالباختگان غارت شده مؤسسه میزان در مشهد در مقابل دادگاه ارتجاع در بلوار ساجدی نزدیک کیان سنتر تجمع کردند.
همچنين روز سه شنبه 15 دی 94 جمعی از مالباختگان غارت شده پدیده در کرمان تجمع اعتراضی برگزار کردند.
این تجمعات اعتراضی در حالی برگزار می‌شوند که تظاهرات گسترده مالباختگان در مشهد در روز 10 دیماه با یورش نیروهای ضدشورش روبه‌رو شد. نیروی سرکوبگر ضدشورش البته در نزدیکی استانداری خراسان رضوی، اقدام به حمله و هجوم به مالباختگان به جان آمده کرد، شماری را دستگیر و مجروح کرد، اما نتوانست کاری از پیش ببرد زیرا مالباختگان اعلام کردند که روز دوشنبه 14 دی در تهران و در برابر وزارت کشور رژیم دست به تجمع بزرگ خواهند زد.
همچنين مالباختگان خشمگین مؤسسه غارتگر پدیده شاندیز در مشهد ازشدت خشم دفتر خیام این مؤسسه را در مشهد تصرف کردند و در همانجا متحصن شدند.
ساعتهایی پس از این اقدام، مأموران سرکوبگر انتظامی به این محل یورش بردند اما معترضان به مقابله با مأموران انتظامی پرداختند و شعار مرگ بر نیروی انتظامی سر دادند.
...و سرانجام، یکی از جوانان مالباخته پدیده شاندیز به نام شاهین اکبری حداد روز 4 دیماه دست به خودکشی زد.
 وی که کارگر، کافه پدیده بود به‌خاطر شرایط سخت این مؤسسه مجبور به ترک کار شد و در اثر فشار زندگی و بیکاری اقدام به خودکشی کرد.