گزارش روزنامه آلمانی دی ولت از افشاگری جدید شورای ملی مقاومت ایران
گزارش روزنامه آلمانی دی ولت
از افشاگری جدید شورای ملی مقاومت ایران
درباره اداره شرکت هواپیمایی ملی ایران توسط سپاه پاسداران
روزنامه دی ولت
ایرانایر در واقع تنها یک شرکت هواپیمایی نیست
بلکه در خدمت همهجانبه نیات شوم رژیم آخوندهاست
این شرکت هواپیمایی بخشی از عملیات تروریستی در ژنو در سال ۱۹۹۰ بود
که در آن کاظم رجوی توسط رژیم بهقتل رسید
روزنامه دی ولت
پس از تروردکتر کاظم رجوی
این شرکت هواپیمایی پرواز یک هواپیمای خود را به تعویق انداخت
تا فرماندهان عملیات را سوار کرده و از ژنو به تهران پرواز کند
روزنامه دی ولت
به گفته شورای ملی مقاومت ایران
شرکت هواپیمایی ایرانایر بهطور سیستماتیک توسط سرویس مخفی رژیم ایران
برای سازماندهی عملیات تروریستی در اروپا استفاده میشود
از جمله حمله تروریستی برنامهریزی شده رژیم ایران به گردهمایی اپوزیسیون ایران در پاریس
در سال ۲۰۱۸ که پیش از انجام آن خنثی شد
گزارش دیولت آلمان از افشاگری شورای ملی مقاومت درباره تسلط سپاه بر ایران ایر:
روزنامه دی ولت آلمان گزارشی از افشاگری جدید شورای ملی مقاومت ایران درباره کنترل و اداره شرکت هواپیمایی ملی ایران ایرانایر – توسط سپاه پاسداران که در اختیار این روزنامه قرار گرفته منتشر کرد.
در این افشاگری جدید، شورای ملی مقاومت ایران فاش کرد که رژیم آخوندی با نقض قوانین بینالمللی از شرکت هواپیمایی ایرانایر در اقدامات تروریستی و جنگافروزانه خود در منطقه استفاده میکند.
افشاگری جدید شورای ملی مقاومت از جمله بر مبنای اطلاعات موثق دریافتی از شبکه مجاهدین خلق ایران از درون ارگانهای نظامی و اطلاعاتی رژیم میباشد.
در گزارش دی ولت از افشاگری جدید شورای ملی مقاومت درباره بکارگیری شرکت ایرانایر توسط سپاه پاسداران برای پیش برد اهداف نظامی و تروریستی رژیم آمده است.
آلمان و دیگر کشورهای اتحادیه اروپا ظاهراً خواهان اعمال تحریمهای جدید علیه رژیم ایران هستند. یک شرکت هواپیمایی نیز در لیست این تحریمها قرار خواهد گرفت. بر اساس اطلاعاتی که در اختیار روزنامه دی ولت قرار گرفته، از این شرکت هوایی حتی برای برنامهریزی تروریستی در اروپا نیز استفاده میشود.
هر جایی که غرب، مانند امروز، با بحران مواجه است، رژیم ایران بخشی از مشکل است. این در مورد حمایت این رژیم از شبهنظامیان در خاورمیانه که در حال جنگ با اسراییل هستند و همچنین در مورد حوثیها، که تردد کشتیرانی از طریق دریای سرخ را تهدید میکنند، صدق میکند.
به گزارش چندین رسانه بینالمللی، آلمان به همراه هشت کشور دیگر اتحادیه اروپا اکنون در تلاش برای اعمال تحریمهای جدید علیه رژیم ایران هستند.
حامیان تحریمها بر روی شرکت هواپیمایی ایرانایر متمرکز شدهاند که از طریق آن، به خریداران سلاح از ایران در خاورمیانه نیز تسلیحات رسانده میشود.
ایرانایر در واقع، تنها یک شرکت هواپیمایی نیست، بلکه در خدمت همهجانبه نیات شوم رژیم آخوندهاست. در بهار سال گذشته، شمسالدین فرزادی پور، از فرماندهان سپاه پاسداران و نیروی قدس، بهعنوان سرپرست این شرکت هواپیمایی منصوب شد.
فرزادیپور فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران بود و نقش مهمی در عملیاتهای نیروی قدس در سوریه داشت. بر اساس گزارشهای موجود، گفته میشود که وی بهعنوان خلبان، هواپیماهای ترابری ایلیوشین ۷۶ مملو از سلاح را به سوریه هدایت کرده است.
بر اساس اطلاعات گروه اپوزیسیون ایرانی، شورای ملی مقاومت ایران که از داخل ایران بهدست آمده و در اختیار روزنامه دی ولت قرار گرفته، رژیم از (شرکت هواپیمایی) ایرانایر برای حمل و نقل پول، سلاح و تجهیزات برای مشتریان خود در منطقه مانند حزبالله و حوثیها استفاده میکند، اطلاعاتی که توسط گزارش رسانهها تأیید شده است.
در سال ۲۰۲۱ یکی از اعضای سابق حزبالله فاش کرد که رژیم ایران از ایرانایر و ماهان ایر در فرودگاه بیروت بهعنوان امکان حمل و نقل برای حمایت از حزبالله استفاده میکنند.
به گفته شورای ملی مقاومت ایران، شرکت هواپیمایی ایرانایر همچنین بهطور سیستماتیک توسط سرویس مخفی رژیم ایران برای سازماندهی عملیات تروریستی در اروپا استفاده میشود. بهعنوان مثال، عوامل و تجهیزات مورد نیاز توسط این شرکت هواپیمایی حمل و نقل میشود. این امر بهعنوان مثال در مورد حمله تروریستی برنامهریزی شده رژیم ایران به گردهمایی اپوزیسیون ایران در پاریس در سال ۲۰۱۸ که پیش از انجام آن خنثی شد، صدق میکند.
یک دادگاه در بلژیک در سال ۲۰۲۱ اسدالله اسدی دیپلمات رژیم و مغز متفکر این حمله را به ۲۰ سال زندان محکوم کرد، اما در سال ۲۰۲۳ توسط دولت بلژیک به تهران تحویل داده شد. اسدی در سفارت ایران در وین بهعنوان یک دیپلمات مشغول به کار بوده و گفته میشود که مسئولیت شبکه سرویس مخفی رژیم ایران در اروپا را برعهده داشته است. بهگفته شورای ملی مقاومت، ایرانایر پشتیبانی از اسدی و شبکه تحت مسئولیت آن را سازماندهی کرده و ارسال تجهیزات به اتریش را انجام میداده است.
شورای ملی مقاومت ایران و مجاهدین خلق در گذشته بارها اطلاعات درونی رژیم آخوندها را افشا کردهاند. این اطلاعات شامل افشای چندین بخش مخفی برنامه هستهیی رژیم ایران نیز میشود که بعداً توسط سرویسهای مخفی غربی یا آژانس بینالمللی انرژی اتمی نیز تأیید شد.
دی ولت در ادامه این گزارش درباره نقش ایرانایر در ترور دکتر کاظم رجوی میافزاید: تحقیقات سوئیس همچنین نشان داد که ایرانایر در عملیات تروریستی در اروپا دست دارد. ظاهراً این شرکت هواپیمایی بخشی از عملیات [تروریستی] در ژنو در سال ۱۹۹۰ بود که در آن کاظم رجوی، فعال حقوقبشر ایرانی و یکی از رهبران شورای ملی مقاومت ایران، توسط رژیم بهقتل رسید. ظاهراً چند نفر از اعضای تیم ۱۳ نفره ترور که تحت پوش دیپلمات عمل میکردند، سلاح هایشان توسط ایرانایر منتقل شده است.
پس از قتل [کاظم] رجوی، این شرکت هواپیمایی پرواز یک هواپیمای خود را به تعویق انداخت تا فرماندهان عملیات را سوار کرده و از ژنو به تهران پرواز کند. در سال ۲۰۰۶، قوه قضاییه سوئیس یک حکم بازداشت بینالمللی علیه علی فلاحیان، رئیس پیشین سرویس مخفی اطلاعات رژیم ایران صادر کرد زیرا معتقد بود که وی مغز متفکر این قتل بوده است.
جواد دبیران از شورای ملی مقاومت ایران در برلین به روزنامه ولت میگوید: «رژیم آخوندها از همه امکانات کشور، حتی خطوط هوایی غیرنظامی، برای پیشبرد اهداف خود در سرکوب و بهویژه صدور تروریسم و افراطگرایی استفاده میکند. از این نظر، شرکت هواپیمایی دولتی ایرانایر نیز مستثنی نبوده است».
به گفته وی سیاست مماشات غرب نسبت به نقض قوانین شناخته شده بینالمللی از سوی رژیم ایران صرفاً مشوق این رژیم «برای ادامه سیاست تروریستی و جنگافروزانه اش» میباشد. دبیران میگوید از اینرو باید پروازهای ایرانایر به اروپا ممنوع شوند، سپاه پاسداران در لیست تروریستی اتحادیه اروپا قرار بگیرد و تحریمها علیه برنامه اتمی رژیم ایران مجدداً فعال و اعمال شوند.