۱۳۹۷ فروردین ۱۰, جمعه

تهدید حاشیه‌نشینان برای حکومت آخوندی


حاشیه‌نشینی در تهران

حاشیه‌نشینی یکی از بحرانهای اجتماعی است که نظام آخوندی گریبانگیر مردم کرده است. چالش مردم حاشیه‌نشین برای نظام به حدی است که به گفته مهر‌ه‌ها و رسانه‌هایش حاشیه‌نشینی به یکی از ابرچالش‌ها تبدیل شده است.

واضح است که علت اصلی بحران و ابرچالش حاشیه‌نشینی در گام اول غارت و چپاول سران و سرمداران حکومتی، فساد نهادینه شده در این حاکمیت  و اختلاف طبقاتی ناشی از آن است که جامعه را به ۲قطب اقلیت دارای همه چیز و اکثریت فاقد هیچ چیز تقسیم کرده است.

Bolton’s fiery style reduces risk of war and promotes the Iranian people’s desire for change


President Trump’s appointment of former U.S. Ambassador to the United Nations John Bolton as his
new national security advisor faces resistance in some quarters. Many of those who oppose the selection do so under the false assumption that Bolton will put the United States on war footing with rogue states, most notably the Islamic Republic of Iran. But the argument ignores a fundamental reality: Tehran already is at war with the West and is single handedly responsible for inciting violence in Yemen, Iraq and Syria. American security interests are already compromised.

John Bolton is a realist on Iran



March 27 (UPI) -- The pro-Iranian regime lobby has gone into overdrive since the White House announced that John Bolton would take over from Gen. H.R.McMaster as America's national security

Mitchell B. Reiss column: The coming storm in Iran?


The president of the National Council of Resistance of Iran, Maryam Rajavi, addressed a crowd gathered in front of the European Union Council building in Brussels, in January 2009.

In Iran today, men and women, young and old, rich and poor, are courageously taking to the streets in 
ever-greater numbers and frequency to protest a clerical regime that continues to deny them the basic human rights that are guaranteed to them. Those protests have spread across the country. Last week, the minister of interior admitted that protests were taking place in more than 100 cities.

فراخوان نذیر حکیم دبیرکل ائتلاف ملی سوریه به سازمان ملل برای حسابرسی از بشار اسد و تمامی جنایتکاران جنگی قتل‌عام مردم در سوریه


نذیر حکیم دبیرکل ائتلاف ملی سوریه، ملل متحد را به حسابرسی از بشار اسد و تمامی جنایتکاران جنگی که مرتکب جنایت علیه بشریت در سوریه شده‌اند، فراخواند.
در همین حال ان.بی.سی. نیوز دربارة تحقیقات وکلای حقوق بشر در اروپا دربارة جنایات جنگی دیکتاتوری اسد، گزارش داد: «به گفتة کسانی که این فعالیت‌ها را به پیش می‌برند، اسناد (موجود) به یک نتیجه‌گیری عاری از تردید منجر می‌شود؛ که حکومت بشار اسد، قوانین بین‌المللی جنگ را از جمله از طریق حملات به غیر نظامیان، شکنجه، تعرض و استفاده از تسلیحات شیمیایی…، نقض کرده است».

پاسدارحسین دهقان:احمدی‌‌نژاد مثل در کهنه یک مسجد است. نه می‌توان آن را از جا کند و نه سوزاندش.


سناتور جمهوریخواه لیندزی گراهام می‌گوید انتظار دارد که «لحظات تاریخی» در ماه مه در ارتباط با کره شمالی و ایران در پیش باشد.
به گزارش نشریه واشنگتن اگزمینر، وی این مطلب را چهارشنبه شب در فاکس نیوز در پی ملاقات ۹۰ دقیقه‌ای با رئیس جمهوری بیان کرد.
به گفته این سناتور ارشد، به رغم برخی گزارش‌های منفی رسانه‌ای، پرزیدنت دونالد ترامپ از تمرکز بالا و خوش‌بینی زیادی برخوردار است.


گراهام پس از دیدار با ترامپ: «لحظات تاریخی» در ماه مه در ارتباط با کره شمالی و ایران در پیش است


سناتور جمهوریخواه لیندزی گراهام می‌گوید انتظار دارد که «لحظات تاریخی» در ماه مه در ارتباط با کره شمالی و ایران در پیش باشد.
به گزارش نشریه واشنگتن اگزمینر، وی این مطلب را چهارشنبه شب در فاکس نیوز در پی ملاقات ۹۰ دقیقه‌ای با رئیس جمهوری بیان کرد.

جیسون رضائیان ” “گروگانی” که چکمه های” گروگان گیر”خود را می‌بوسد



مقاله جیسون رضائیان در روزنامه ی واشنگتن پست نشان می‌‌دهد آقای رضائیان ، لاجوردی و گری سینگ را با هم قورت داده است . خشم لجام گسیخته این فرد نسبت به مبارزین جان بر کف ایران نشان از کینه‌ای پاسدار گونه دارد که قبل از او از طرف مزدورانی چون اکبر گنجی و مازیار بهاری تجربه شده است .
روزنامه ی واشنگتن پست که هنوز در سوگ اوباما مرثیه می‌‌خواند با درج این مقاله نشان داد که همواره به عنوان بخشی از توطئه علیه مردم ایران ادای نقش می‌کند .



ملاقات جان بولتون با وزیر دفاع و معاون رئیس جمهور آمریکا




مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه نهم فروردین پس از دیدار با جان بولتن مشاور جدید امنیت ملی آمریکا گفت:‌ خیلی جای خوشوقتی است که با سفیر بولتون امروز در کاخ سفید صحبت می کنم. او تجربه یی فوق العاده را به تیم ما می آورد. من انتظار دارم با او که به سمت مشاور امنیت ملی منتقل می شود در هفته های آتی کار کنم.


قیام ایران - شماره ۱۲۵ - ادامه تظاهرات و اعتصاب محرومان در شهرهای مختلف کشور




در روزهای هفتم و هشتم فروردین ماه علاوه بر تظاهرات هزاران تن از مردم اهواز در اعتراض به برنامه های توهین‌آمیز تلویزیون حکومتی به هموطنان عرب، دیگر شهرهای میهن نیز شاهد اعتراضات قشرهای به جان آمده از ستم و سرکوب فاشیسم دینی حاکم بر ایران بود:


هیل نشریه کنگره آمریکا:‌ سبک آتشین جان بولتون خواست مردم ایران را برای تغییر ارتقا می‌دهد


هیل نشریه کنگره آمریکا روز چهارشنبه هشتم فروردین 97 طی مقاله‌یی به قلم   ایوان ساشا شیهان (مدیر اجرایی دانشکده امور عمومی و بین‌المللی در دانشگاه بالتیمور درباره انتخاب جان بولتون به‌عنوان مشاور امنیت ملی آمریکا نوشت:‌ «انتصاب جان بولتون سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل به‌عنوان مشاور امنیت ملی در برخی قسمتها با مقاومت مواجه شده است.

بسیاری از آنها که مخالفت می‌کنند با این فرض غلط حرکت می‌کنند که بولتون آمریکا را در جنگ با دولتهای یاغی و مشخصاً  رژیم  ایران قرار می‌دهد.

اما چنین استدلالی این واقعیت بنیادین را نادیده می‌گیرد که تهران پیشاپیش در جنگ با غرب  است و به‌طور یکسویه مسئول تحریک خشونت در یمن، عراق و سوریه است.

جیم فلیپس تحلیلگر ارشد بنیاد هریتیج: نمی‌توان به رژیم ایران و کره شمالی اعتماد کرد




جیم فلیپس تحلیلگر ارشد بنیاد هریتیج گفت: به نظر من، این واقعیت که کره  شمالی در گذشته از همه  توافق‌های دیپلوماتیک مرتبط بامسأله  هسته‌یی تخطی کرده است، تصویر بسیار ضعیفی از آینده ترسیم می‌کند.





جیم فلیپس

خبرگزاری رویتر:‌ بحران آب، محرک اعتراضات در ایران





 خبرگزاری رویتر  با عنوان بحران آب، محرک اعتراضات در ایران نوشت«‌شماری از اعتراضات از ابتدای سال جاری در رابطه با آب در ایران شروع شده است. و یک نگرانی سیاسی فزاینده در ایران به‌خاطر خشکسالی به‌وجود آمده است.



خشکسالی در ایران

سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا: توافق اتمی رژیم ایران جهان را امن‌تر نکرده است




هدر نائرت سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا  در واکنش به اظهارات جان کری وزیر خارجه سابق آمریکا در حمایت از برجام گفت:‌ توافق اتمی رژیم ایران جهان را امن‌تر نکرده و اعمال وحشتناک این رژیم  را متوقف نکرده است.


ولیعهد عربستان سعودی برای افزایش فشار بر رژیم ایران فراخوان داد



محمد بن سلمان وليعهد عربستان سعودی
محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی، هشدار داد گزینه در مقابل فشار  علیه رژیم ایران درگیری نظامی است.




فروردين 08 مریم رجوی: معامله با رژیم علیه مردم ایران و صلح و امنیت جهان


روز چهارشنبه ۸فروردین ۹۷، به‌مناسبت آغاز سال نو ایرانی، جلسه‌یی در پارلمان انگلستان برگزار شد. در این جلسه شماری از اعضای دو مجلس انگلستان، وکلا و شخصیت‌های سیاسی و نیز نمایندگانی از جوامع ایرانیان مقیم انگلستان شرکت داشتند. مریم رجوی طی یک پیام ویدئویی به این جلسه، ضمن تقدیر از حمایت‌های نمایندگان و شخصیت‌های انگلستان از آزادی و دمکراسی در ایران، به مروری کوتاه بر تحولات سال ۹۶ پرداخت.

حسین داعی الاسلام: سرنگونی رژیم ایران به یک ضرورت بین‌المللی تبدیل شده است

حسین داعی الاسلام
روزنامه الوسط مصر8فروردین 97 مصاحبه‌یی با حسین داعی الاسلام ترتیب داده است. وی به استمرار قیام مردم ایران برای سرنگون کردن رژیم آخوندی پرداخته و می‌گوید‌:‌ سرنگونی این رژیم اکنون به یک ضرورت بین‌المللی تبدیل شده است

حسین داعی الاسلام گفت: این‌که ولیعهد عربستان سعودی  علی خامنه‌ای را به هیتلر تشبیه کرده است یک واقعیت است که بیانگر طینت فاشیستی رژیم آخوندی است.  دستیابی رژیم ایران به بمب اتمی به همان اندازه خطرناک است که  هیتلر به بمب اتمی دست می‌یافت.

انتشار یک نامه محرمانه پس از ۲۹سال؛ چرا؟


روز پنجشنبه(۹فروردین ۹۷) نامه‌ احمد خمینی پسر خمینی به آقای منتظری در اردیبهشت سال ۶۸، توسط «مؤسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی»، عنوانی که تا به‌حال ناشناخته بود، منتشر شد.

این نامه که کلیشه دست‌خطی آن هم عینا منتشر شده، ابتدا ابراز احساسات و گلایه از ناملایمات و معذرت‌خواهی از لحن تند نامه و تکرار مکررات است و سپس به قسمت اصلی می‌رسد که به قرار زیر است:                                                                                                                                                                                                                      سخن روز

پارلمان انگلستان: گردهمایی سال نو در حمایت از مقاومت سازمانیافته و قیام مردم ایران


گردهمایی آغاز سال نو در پارلمان انگلستان

 حمایت از مقاومت سازمان‌یافته و قیام مردم ایران

در یک گردهمایی که عصر روز چهارشنبه ۸فروردین به‌مناسبت آِغاز سال ۱۳۹۷در پارلمان انگلستان برگزار شد، نمایندگان پارلمان از تمام احزاب انگلستان شرکت داشتند واز فراخوان برای تغییر دموکراتیک در ایران و به‌رسمیت شناختن شورای ملی مقاومت ایران به‌عنوان آلترناتیو دموکراتیک برای استبداد مذهبی حمایت کردند.

ایتالیا: کنفرانس به‌مناسبت فرا رسیدن سال نو در حمایت از قیام سراسری مردم ایران در شهر تورینو

فعالیتهای مقاومت
به‌مناسبت فرا رسیدن سال نو، به دعوت انجمن ایران آزاد و دموکراتیک و با همکاری انجمن کمکهای بین‌المللی جلسه‌یی در شهر تورینوی ایتالیا با حضور شخصیتهای سیاسی و حقوق بشری این کشور، در حمایت از قیام مردم ایران برگزار شد.

سخنرانان این جلسه، همبستگی خود را با مردم بپاخاسته ایران ابراز کردند و بر لزوم حمایت از مقاومت ایران برای تغییر دموکراتیک و استقرار آزادی تأکید کردند.

۱۳۹۷ فروردین ۹, پنجشنبه

لابی های رژیم آخوندی در خارج از ایران تهدیدی که باید جدی گرفته شوند :مصعب محمدی

در این نوشتار هدف بررسی لابی های  جمهوری اسلامی ایران در خارج از ایران تحت عناوین مختلف اما با هدف کم کردن فشارهای بین المللی و کمک به ادامه عمر این حکومت است میپردازیم که بیشتر این لابی ها در آمریکا و با هدف همگام کردن سیاسیون آمریکایی با جمهوری اسلامی و در نهایت خرید زمان و فرصت در ادامه حکومت و پیشبرد اهداف آن است یکی از تشکیلات پر قدرت و با نفوذ جمهوری اسلامی  نایاک ” و با مدیریت تریتا پارسی است و نحوه راه اندازی آن توسط “باب نی” و دو نفر از لابیست های مهم آمریکا در سال ۲۰۰۲ است شورای ملی ایرانیان آمریکائی” NIAC، نمونه ای از تلاش رژیم ایران در راه اندازی یکنوع  جدید از لابی در آمریکا بود که از سال ۱۹۹۷ یعنی ریاست جمهوری خاتمی آغاز شد

اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه، کشاورزان اصفهان و دیگر اقشار محروم



کارگران بخشهای مختلف شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه از جمله کارگران بخش کشاورزی آن از صبح روز سه شنبه ۷ فروردین دست به اعتصاب زدند و کار تولید نیشکر را متوقف کردند. آنها با شعار «کارگرهفت تپه ایم، گرسنه ایم گرسنه» و شعارهایی علیه کارفرمایان حکومتی، دست به راهپیمایی زدند.

فرانسه: ایران به حوثی‌های یمن سلاح می‌رساند


ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه

حملات موشکی اخیر شیعیان حوثی یمن به عربستان سعودی موضوع ارسال سلاح از سوی ایران به حوثی‌ها را بار دیگر برجسته کرده است. پس از وزیر خارجه بریتانیا، اکنون وزیر خارجه فرانسه نیز می‌گوید سلاح‌های شیعیان حوثی توسط ایران تأمین می‌شود.

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه، پنج‌شنبه ۲۹ مارس / ۹ فروردین در گفت‌وگو با شبکه آرتی‌ال این کشور گفت: «در یمن مشکلی وجود دارد. روند سیاسی آغاز نشده و عربستان سعودی احساس می‌کند به‌طور منظم مورد حمله حوثی‌ها قرار می‌گیرد؛ حوثی‌هایی که ایران سلاح در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.»

بحران رأس نظام - احمدی نژاد - خامنه ای - لاریجانی، و وخامت حال حمید بقایی براثر اعتصاب غذا



در ادامه بحران راس نظام، احمدی نژاد روز چهارشنبه با ارسال نامه‌ای به خامنه‌ای نوشت حمید بقایی که در اثر اعتصاب غذا درزندان حالش وخیم است، قربانی اراده سیاسی برای تخریب دولت‌های نهم و دهم و اینجانب شده است.



تجمع و اعتراض در اهواز، سوسنگرد، سمنان، مهر و ورزقان


در پی حمله ماموران سرکوبگر انتظامی برای تخریب منازل مردم در منطقه زویه در اهواز، جوانان و مردم به مقابله برخاستند و با‌ آنها درگیر شدند.
در سوسنگرد روز چهارشنبه ۸ یک جوان موتور سوار در اعتراض به توقیف موتور خود توسط مأموران سرکوبگر انتظامی در مرکز شهر، به نشانه اعتراض موتور خود را به آتش کشید.

مخاصمات درونی رژیم برسر شکست برجام، اعلام سال بحرانهای دیپلوماسی


سایت صادق خرازی، سفیر سابق رژیم در فرانسه، سال ۹۷ را سال بحرانهای دیپلوماسی برای رژیم آخوندی اعلام کرد و نوشت: نباید اروپا را به عنوان ضامن برجام از دست داد. ما باید در خصوص سه مقوله (توان موشکی، دیپلماسی منطقه ای و نیز حقوق بشر) به یک تصمیم نهایی برسیم. بازی یک بام و دو هوا دیگر پاسخ گوی شرایط نیست.

سفیرمیچل ریس: توفان آینده در ایران

سفیر میچل ریس
سفیر میچل ریس از مقامهای سابق  وزارت‌خارجه آمریکا طی مقاله‌یی که در روز چهارشنبه 8 فروردین97 درریچموند تایمز دیسپچ درج شده باعنوان توفان آینده درایران نوشت:‌«امروزه درایران مرد وزن پیروجوان،غنی،فقیر،شجاعانه دربزرگترين   تظاهراتهایی تاکنون دیده شده به کرات در اعتراض علیه رژیم مذهبی به خیابانها آمدهاند، رژیمی که حقوق بشر پایه‌یی تضمین شده آنان را، رد میکند. آن تظاهراتها در سراسر کشور گسترش پیدا کرده است. هفته گذشته وزیر کشور پذیرفت که تظاهراتها در بیش از ۱۰۰شهر برگزار شده است.

ایران:‌ قتل فجیع یک زندانی در زیرشکنجه در اهواز و دستگیری بیش از ۳۰تن از معترضان

اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران
روز دوشنبه ۶ فروردین ماه (۲۸مارس۲۰۱۸) یکی از هم وطنان عرب به نام علی سواری از زندانیان زندان شیبان اهواز در زیر شکنجه‌های سبعانه دژخیمان به‌نحو فجیعی جان باخت. تصاویر منتشر شده از پیکر این زندانی که مملو از پارگی، کبودی و سوختگی ناشی از شلاق و شوک الکتریکی و وجود حفره‌هایی بر سر و سینه اوست نشانگر شدت شکنجه‌ های اعمال شده بر این زندانی بی‌دفاع است. علی سواری ۵۰ساله و از اهالی کوی سپیدار اهواز بود.

سخنرانیها در کنفرانس واشینگتن در آغاز سال نو در حمایت از قیام دیماه 96 + فیلم

سفير رابرت جوزف
کنفرانس در واشینگتن در آغاز سال نو
قیام دیماه 96 و سیاست ایالات متحده در قبال ایران

 رابرت جوزف، معاون پیشین  وزیر خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحات و امنیت بین‌المللی

سفیر رابرت جوزف، معاون پیشین  وزیر خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحات و امنیت بین‌المللی سخنران دیگر این جلسه بود. وی با تشریح معنی نوروز و بهار به‌عنوان سر آغاز تحول و شکوفایی گفت:

تلویزیون حکومتی: رویارویی خمینی و مجاهدین دردهه ۶۰و عزل منتظری به‌خاطر اعتراض به قتل‌عام 67


جنبش دادخواهی قتل عام 67
در حالی که جنبش دادخواهی و اظهارات منتظری درباره جنایت بزرگ قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷، ولایت خامنه‌ای و رأس حاکمیت را در بحران عمیقی فرو برده است، حکومت آخوندی در تلویزیون حکومتی روز 7فروردین ۹۷ دربارة رویارویی مجاهدین با خمینی و عزل منتظری جانشین ده ساله خمینی به‌خاطر اعتراض به قتل‌عام ۶۷گفت:

حملات موشکی به عربستان، علامت چیست؟

سخن روز
شامگاه دوشنبه (ششم فروردین۹۷) ۷موشک به‌طور پیاپی از یمن به عربستان شلیک شد. عربستان اعلام کرد که موشکها را در هوا رهگیری و منهدم کرده اما بر اثر اصابت قطعات آنها یک نفر کشته و تعدادی مجروح شده‌اند. به‌دنبال این حمله، اگر‌چه حوثیها مسئولیت آن را به عهده گرفتند، اما انگشت اتهام از هر سو به جانب رژیم نشانه رفته است.

مریم رجوی: معامله با رژیم علیه مردم ایران و صلح و امنیت جهان

ریم رجوی
روز چهارشنبه ۸فروردین ۹۷، به‌مناسبت آغاز سال نو ایرانی، جلسه‌یی در پارلمان انگلستان برگزار شد. در این جلسه شماری از اعضای دو مجلس انگلستان، وکلا و شخصیت‌های سیاسی و نیز نمایندگانی از جوامع ایرانیان مقیم انگلستان شرکت داشتند.مریم رجوی طی یک پیام ویدئویی به این جلسه، ضمن تقدیر از حمایت‌های نمایندگان و شخصیت‌های انگلستان از آزادی و دموکراسی در ایران، به مروری کوتاه بر تحولات سال ۹۶پرداخت.

۱۳۹۷ فروردین ۸, چهارشنبه

گرامی باد خاطره مجاهد شهید منیره رجوی، سمبل ۳۰هزار زندانی سیاسی قتل‌عام شده در سال ۶۷


”اینها می‌خواهند انسانیت آدم را نابود کنند و باید با همین هم جنگید“
۷فروردین۱۳۶۸-۲۷مارس۱۹۸۹:

روز هفتم فروردین ۱۳۶۸، اعلام شد که منیره رجوی خواهر‌ کوچکتر مسعود رجوی، رهبر مقاومت، توسط دژخیمان خمینی به‌شهادت رسیده است

سازمان مجاهدین خلق ایران به‌همین مناسبت اطلاعیه‌ای منتشر کرد که در آن آمده است:

کشف ۲۹ تن تریاک / نقش احتمالی سپاه پاسداران در تولید هروئین ۸ فروردین ۱۳۹۷



 کشف ۲۹ تن تریاک در فرودگاه تهران، بحث دخالت احتمالی نهادهای امنیتی را در قاچاق مواد مخدر داغ کرده است. برپایه اسناد ویکی‌لیکس، ایران صاحب آزمایشگاه‌های تولید هروئین شده و مواد مخدر را از راه آذربایجان به غرب می‌رساند.
در آخرین روزهای سال ۱۳۹۶ ماموران گمرک فرودگاه بین‌المللی تهران، در یک هواپیمای اختصاصی که در چین بارگیری شده بود ۲۹ تن تریاک کشف کردند. روزنامه جام جم که در ایران منتشر می‌شود نوشت که یکی از بانک‌های ایران با گشایش اعتبار هزینه این محموله را پرداخت کرده ‌است.


بقایی از زندان اوین : حتی اگر اتهامات قوه قضاییه درست باشد،من مقصرم یا سردار سلیمانی؟


حمید بقایی، معاون رئیس جمهور ایران در دولت دهم، خطاب به قوه قضاییه نوشته اتهام تصرف غیرقانونی او در پولی که گفته شده از سوی نیروی قدس سپاه در اختیار او قرار گرفته صحت ندارد و افزوده: “اما به فرض محال در این داستان ساختگی… آیا بنده مقصرم یا آقای سردار قاسم سلیمانی به عنوان مقام مسئول مجاز در سپاه قدس و تحویل دهنده ارزهای مذکور؟”

کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا به ترامپ: مدیریت نهاد ناظر بر صدای آمریکا و رادیو فردا , راتغییر دهید

به گزارش پایگاه خبری امروز نما ـ رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، خواستار تغییر مدیران انتصاب شده از سوی باراک اوباما، در بنگاه خبر پراکنی آمریکا BBG شد. بی بی جی نهاد ناظر بر صدای آمریکا و رادیو فردا است.

اد رویس،رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا،و از مخالفین توافق هسته ای غرب با رژیم تهران است ،وی در گفتگو با نشریه «واشنگتن فری بیکن» اعلام کرد،در انتظار اصلاحات در بنگاه خبر پراکنی آمریکاست.از مخالفین توافق هسته ای غرب با رژیم تهران است

شلیک موشک شبه نظامیان حوثی حمایت شده توسط رژیم آخوندی به عربستان و واکنشهای گسترده بین المللی


عربستان از شورای امنیت سازمان ملل خواست رژیم آخوندی را به خاطر مجهز کردن شبه‌نظامیان حوثی به موشک مجازات کند.
المعلمی، سفیر عربستان در سازمان ملل در نامه‌ای خطاب به دبیر کل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت، خواستار برخورد با رژیم ایران به خاطر مجهز کردن شبه نظامیان حوثی یمن با موشک های بالستیک شد.

سفر رئیس دولت کره شمالی به چین




دیدار رهبران چین و کره شمالی
به گزارش خبرگزاری  رویتر، کیم جونگ اون، رئیس دولت کره شمالی در رأس یک هیأت بلندپایه به‌طور مخفی روز یکشنبه با قطار به پکن رفت و پس از مذاکرات با مقامهای چینی امروز چهارشنبه به کره شمالی بازگشته است.

انزوای هول‌انگیز آخوندها


انزوای آخوندها
این روزها بحث انزاوی جهانی آخوندها، بیش از هر زمان دیگر مطرح می‌شود.

بحثی که قبل از تحلیل‌گران خارجی، نقل محافل داخلی نظام و مفسران سیاسی و رسانه‌های حکومتی است.

روز دوشنبه ۶فروردین ۹۶ سایت حکومتی اعتماد آنلاین در مطلبی با عنوان «وضعیت سیاست خارجی در سال جدید بسیار نگران‌کننده است» به قلم یک دیپلومات سابق رژیم، به چند محور جدی در این مورد اشاره کرد و از جمله نوشت:

عادل الجبیر: عوامل رژیم ایران و حزب‌الله موشکها را از منطقه شبه‌نظامیان حوثی به عربستان سعودی شلیک کردند

عادل الجبير وزير خارجه عربستان
عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان گفت: عوامل رژیم ایران و حزب‌الله موشکهای بالستیک علیه عربستان سعودی شلیک  کردند و بر حق کشورش در نشان‌دادن واکنش در زمان و محل مناسب  تأکید کرد. وی که  به‌دنبال ملاقات محمد بن سلمان ولیعهد عربستان با دبیرکل سازمان ملل آنتونیو گوترز در مقر سازمان ملل با خبرنگاران صحبت می‌کرد  گفت:  موشکهای بالستیک رژیم ایران از منطقه شبه‌نظامیان در یمن توسط عوامل رژیم و حزب‌الله شلیک شدهاند که نقض نقض جدی قانون بین‌الملل و قطعنامه 2216 سازمان ملل است:

نگرانی یک عضو سابق مجلس ارتجاع نسبت به تکرار قیام دی ماه


عماد افروغ
عماد افروغ عضو سابق مجلس ارتجاع نسبت به تکرار قیام مردم ایران در دیماه ابراز نگرانی کرد و گفت:‌ هر چند اعتراضات دی‌ماه در چند روز به پایان رسید، اما نگرانی از این‌که دوباره این زخم سر باز کند، بین بسیاری از مسئولان وجود دارد.

ولیعهد عربستان سعودی در نیویورک‌ تایمز: رژیم ایران به‌دنبال سلاح هسته‌یی است



محمد بن سلمان ولیعهد عربستان
محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان عربستان، در نشستی با روزنامه‌نگاران و اعضای هیأت تحریریه روزنامه  نیویورک‌تایمز هشدار داد «هدف رژیم ایران تولید سلاح هسته‌ای» است و «باید از همین الآن دست به کار شد».



«سال ۹۷ سا ل انتخاب بین سخت و سخت‌تر»!

قیام مردم مشهد دیماه ۹۶
قیام  سراسری مردم ایران در دیماه سال 96 بر بستری از اعترضات اجتماعی اقشار مختلف علیه نظام ولایت فقیه، شکل گرفت.

گستردگی اعتراضات و رادیکالیزه شدن شعارهای آنها در حدی بود، که  تهدید و ارعاب نیروهای سرکوب نتوانست آنها را مهارکند، و نهایتاً در دیماه به انفجار خشم مردم با شعار مرگ بر خامنه‌ای و مرگ بر روحانی  منجر شد.

تجمع اعتراضی هموطنان عرب در اهواز + عکس

نجمع اعتراضی هموطنان عرب در اهواز
پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۸فروردین۹۷جمعی از هموطنان عرب در اهواز با تجمع در مقابل ساختمان رادیو و تلویزیون  رژیم در خوزستان واقع در بلوار گلستان نسبت به اقدام توهین‌آمیز شبکه 2تلویزیون آخوندها اعتراض کردند.

بهزاد نبوی: باید ماجراجویی را در منطقه کنار بگذاریم

بهزاد نبوی.
بهزاد نبوی از گردانندگان باند فاشیستی مجاهدین انقلاب اسلامی نسبت به عدم سرمایه‌گذاری برای حل بحران  اقتصادی رژیم هشدار داد. وی در مصاحبه با  روزنامه حکومتی  آرمان گفت:‌  بلافاصله بعد از امضای برجام، ده‌ها هیأت بزرگ اروپایی، ژاپنی، کره‌ای و...وارد کشور شدند و به‌دنبال سرمایه‌گذاری بودند. متأسفانه در اثر اتخاذ سیاست‌های ماجراجویانه، آن استقبال اولیه از بین رفت و تقریباً تمام سرمایه‌گذاران، کشورمان را ترک کردند.

بازداشت خانواده معترض به‌قتل زندانی در مقابل زندان شیبان اهواز

قتل زندانی زیر شکنجه در زندان اهواز
به‌دنبال کشته شدن علی سواری در زیر شکنجه دژخیمان در زندان شیبان اهواز؛ خانواده و بستگان وی در اعتراض به این جنایت در مقابل درب زندان شیبان اهواز تجمع  کردند.
تجمع‌کنندگان  خواهان پاسخگویی شکنجه‌گران زندان شدند، اما مأموران زندان به جای پاسخگویی اقدام به بازداشت ۳۰تن از تجمع‌کنندگان کردند.

کنفرانس در واشینگتن - در حمایت از قیام ایران. کنفرانس در واشینگتن در آغاز سال نو

قیام دیماه 96 و سیاست ایالات متحده در قبال ایران

در کنفرانسی که همزمان با فرارسیدن سال جدید در واشینگتن از سوی دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا،  با حضور شخصیتهای سیاسی و دیپلوماتیک و دانشگاهی و همچنین نمایندگان رسانه‌های جمعی برگزار شد، سخنرانان ضمن تبریک فرارسیدن نوروز و بهار، بر ضرورت حمایت از قیام مردم ایران علیه تمامیت رژیم آخوندی تأکید کردند و خواستار به‌رسمیت شناختن آلترناتیو شورای ملی مقاومت ایران به‌عنوان تنها جایگزین رژیم آخوندی شدند

اعتراف وزیر کشور کابینه آخوند روحانی: ویژگی اعتراضها، ابعاد وسیع آن بود. ظرف یکی دو شب به 100شهر رسید


قیام مردم ایران در دیماه 96
رحمانی فضلی وزیر کشور کابینه آخوند روحانی به ابعاد گسترده قیام دی ماه اعتراف کرد و گفت:‌ ویژگی این اعتراض‌ها، ابعاد وسیع آن بود. ظرف یکی دو شب به 100شهر رسید و در 42شهر، درگیری داشتیم. به این معنا که شیشه شکستند؛ آتش زدند. ویژگی بعد این بود که رسانه‌های خارجی و برخی دول آشکارا موضعگیری کردند.

قیام ایران-شماره ۱۲۴ اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه، کشاورزان اصفهان و دیگر اقشار محروم



کارگران بخشهای مختلف شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه از جمله کارگران بخش کشاورزی آن از صبح روز سه شنبه ۷ فروردین دست به اعتصاب زدند و کار تولید نیشکر را متوقف کردند. آنها با شعار «کارگرهفت تپه ایم، گرسنه ایم گرسنه» و شعارهایی علیه کارفرمایان حکومتی، دست به راهپیمایی زدند.

۱۳۹۷ فروردین ۷, سه‌شنبه

هکرهای سپاه چگونه به دانشگاه‌های آمریکا حمله سایبری می‌کردند؟


يک مؤسسه خصوصی در آمریکا به نام « Phishlabs» که دفتر آن در چارلستون در کالیفرنیای جنوبی قرار دارد از سال ۲۰۱۷ تاکنون حملات سایبری هکرهای سپاه پاسداران را زیر نظر گرفته است. بر اساس یافته‌های این مؤسسه خصوصی، وزارت خزانه‌‌داری در هماهنگی با وزات دادگستری آمریکا هکرهای شرکت مبنا مستقر در ایران را شناسایی و ۱۰ فرد مرتبط با این شرکت را در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار داد.

محرک حوادث دی ماه فقط شبکه‌های مجازی نبودند/ مردم ناراضی‎اند/ پرونده خوبی در عدالت اجتماعی نداریم


عماد افروغ، جامعه‌شناس درباره نقش شبکه‌های مجازی در اعتراضات دی‌ماه گفت: به‌هرحال شبکه‌های مجازی به‌عنوان یک شبکه اطلاع‌رسانی می‌توانند نقش‌آفرین باشند. اما آن‌ها نمی‌توانند به‌مثابه یک سازوکار درونی، نقش علّی و تکوینی داشته باشند. نمی‌توانند با یک اشاره حادثه‌ای را ایجاد کنند. تا سازوکارهای درونی و عوامل ایجادی مهیا نباشد هیچ شبکه اطلاع‌رسانی‌ای مجازی و یا غیرمجازی نمی‌تواند یک حادثه‌ را خلق کند.

کارشناسان: نگران نقش ایران و روسیه بعد از شکست کامل داعش در سوریه و عراق هستیم


موسسه هادسون در شهر واشنگتن روز دوشنبه ۶ اسفند میزبان نشستی درباره آینده سوریه و عراق بعد از داعش بود.

عنوان این نشست «نقش امریکا در آینده عراق و سوریه پس از داعش: تجدید ساختار با متحدین و محدود کردن دشمنان» بود.

در این نشست، هلیل فردکین از مشاوران موسسه هادسون گفت: آمریکا بازیگر مهمی برای یافتن راه حل سیاسی و عقب راندن ایران و روسیه در سوریه است.

عفو بین‌الملل: حوثی‌ها علیه سعودی “جنایت جنگی” مرتکب شدن


العربیه.نت
سازمان عفو بین‌الملل روز دوشنبه ۲۶ مارس ۲۰۱۸ با انتشار بیانیه‌ای پرتاب موشک بالستیک از سوی حوثی‌ها به سمت اراضی پادشاهی عربی سعودی را محکوم کرده و گفت که این اقدام می‌تواند جنایت جنگی به شمار آید.