۱۳۹۶ اسفند ۹, چهارشنبه

نیکی هیلی: رژیم ایران برای رفتار خطرناک و غیرقانونی خود برگه عبور دریافت می کند.


خبرگزاری رویتر گزارش داد: ایالات متحده بعد از وتوی روسیه، تهدید به اقدام علیه رژیم ایران کرد. رویتر به نقل از نیکی هیلی که در جریان سفرش به هندوراس صحبت می‌کرد، افزود: وتوی قطعنامه فقط حرف ما را تأیید می‌کند که رژیم ایران برای رفتار خطرناک و غیرقانونی خود برگه عبور دریافت می کند.

جنایت علیه بشریت - عضو «هیئت مرگ» در راه ژنو!


درحالیکه شهرهای میهن علیه جباریت ولی فقیه در جوش و خروش هستند و در حالیکه فریاد های مردم بجان آمده علیه ظلم، ستم، ناعدالتی و نقض حقوق بشر در جای چای ایران همچنان جاری است، قرار است تا ولی فقیه طلسم شکسته وزیر جنایتکار خود، علیرضا آوایی را برای شرکت در سی و هفت امین اجلاس جهانی حقوق بشر که از هفتم اسفند در ژنو برگزار می شود، به سوئیس گسیل نماید.

تریبون دو ژنو: پذیرش یک دژخیم رژیم ایران در سازمان ملل، شرم‌آور است


آمدن علیرضا آوایی وزیر دادگستری رژیم ایران به ژنو، خشم و عصبانیت سازمان‌های غیر دولتی را برانگیخت.
این سفر هم‌چنین دلیل دو شکایت از سوی وکیل مارک بونان، یکی در ژنو و دیگری نزد دادستان کل کنفدراسیون سوئیس در برن است.

استاندار ایو بونه - رئیس پیشین سازمان ضد جاسوسی فرانسه




استاندار ایو بونه رئیس پیشین سازمان ضد جاسوسی فرانسه در سخنانش در کنفرانس بین‌المللی پاریس، به ارتباط تنگاتنگ جاه‌طلبی‌های موشک بالستیک و اتمی رژیم آخوندی انگشت گذاشت و گفت: در جهان کشوری وجود ندارد که دارای موشک‌های بالستیک باشد و این موشک‌ها حامل چیزی غیر از مواد انفجاری اتمی باشند. این نشان می‌دهد که این دو پدیده در ارتباط نزدیک با هم هستند. از ده‌ها سال پیش رژیم ایران و کره شمالی در این دو زمینه شریک هم هستند. این البته اتفاقی نیست و یک سیاست آگاهانه است.


سید احمد غزالی نخست‌وزیر پیشین الجزایر


سید احمد غزالی نخست‌وزیر پیشین الجزایر در شروع سخنرانی‌اش در کنفرانس بین‌المللی پاریس به حمایت جهانی روزافزون از مقاومت مردم ایران اشاره کرد، و گفت: شما با تعهدتان پشت یک آرمان عادلانه قرار گرفته‌اید: آرمان مقاومت ایران و مردم ایران. شما هیچ‌گاه، از تلاش برای آگاه‌کردن افکار عمومی و بین‌المللی و افکار دولتمردان درباره حقایق و درستی آرمان مردم ایران خسته نشدید».

راما یاد وزیر پیشین حقوق بشر فرانسه


راما یاد وزیر پیشین حقوق بشر فرانسه در سخنانش، درباره قیام سراسری مردم ایران، گفت: به‌نظرم روزهای دسامبر و ژانویه به‌عنوان روزهای فراموش‌نشدنی هم‌چون یک روز بیداری ایرانیان در خاطره عمومی خواهند ماند.

مهرداد هرسینی: انگیزاسیون واقعا «حاصلی نداشت»!




روایت است که آغاز «انگیزاسیون مذهبی» به اوایل قرن دوازدهم میلادی، زمانیکه آخوندهای حاکم آن دوران فلسفه وجودی تفتیش عقاید را در مقابل «آزادی بیان، آزادی اندیشه و آزادی عقیده» راه‌اندازی نمودند، بر می‌گردد.




گفتگوی تلفنی ترامپ با رهبران عربستان و امارات بر سر مداخلات رژیم آخوندی




خبرگزاری رویتر صبح امروز چهارشنبه به نقل از بیانیه کاخ سفید گزارش داد:‌ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا فعالیتهای بی ثبات کننده رژیم ایران و دیگر موضوعات امنیتی و اقتصادی را در تماسهای تلفنی مجزا با رهبران بلندپایه عربستان و امارات مورد گفتگو قرار داد.

تظاهرات اعتراضی در ژنو علیه حضور دژخیم علیرضا آوایی در شورای حقوق بشر


دریک تظاهرات اعتراضی در ژنو همزمان با حضور علیرضا آوایی از قاتلان ۶۷ و وزیردادگستری رژیم آخوندی در کابینه آخوند روحانی، شرکت کنندگان در تظاهرات در مقابل سازمان ملل در ژنو، پذیرش یک جنایتکار شناخته شده را که از آمران و عاملان قتل عام ۳۰هزار زندانی سیاسی درسال ۶۷ است،

زهرپاشی بر علیه زنان، به بهانهٴ ولادت حضرت فاطمه


برگزاری درخشان کنفرانس بین‌المللی روز جهانی زن، در آلبانی با حضور رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت، مریم رجوی، میهمانان دعوت شده و «هزار زن قهرمان اشرفی» بازتاب اجتماعی گسترده‌یی داشت و تکانه‌های قابل توجهی حتی در درون رژیم به‌وجود آورد؛ این تکانه‌ها سرانجام خامنه‌ای را به واکنش واداشت.

وکیل شورای ملی مقاومت در سوئیس خواستار دستگیری علیرضا آوایی به جرم جنایت علیه بشریت شد


به دنبال ورود علیرضا آوایی از قاتلان 67و وزیر دادگستری کابینه روحانی به ژنو، مارک بونان وکیل شورای ملی مقاومت ایران در سوئیس در نامه‌یی به دادستان کل کنفدراسیون سوئیس، خواستار تحت تعقیب قرار دادن علیرضا آوایی به جرم جنایت علیه بشریت در قتل‌عام 67و سرکوب مردم ایران شد.

واکنش وحشت‌آلود سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم از دیدار هیأت کنگره آمریکا با مریم رجوی


                                                  سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم:
                         این اقدامی خصمانه و مداخله‌جویانه علیه نظام است
به دنبال دیدار و گفتگوی هیأت کنگره آمریکا متشکل از دینا روهرا باکر رئیس زیرکمیته اروپا – آسیا و قاضی تدپو  رئیس زیرکمیته تروریسم در مجلس نمایندگان با رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت و تأکید آنها بر حمایت از قیام مردم ایران و لزوم آزادی فوری زندانیان قیام، سخنگوی وزارت‌خارجه رژیم در پاسخ به سؤال ابلهانه خبرگزاری حکومتی دانشجو در خصوص این دیدار در آلبانی گفت:

تظاهرات اعتراضی در ژنو علیه حضور دژخیم علیرضا آوایی + فیلم


فراخوانهای تظاهر کنندگان:
آوایی به‌خاطر ارتکاب جنایت علیه بشریت در قتل‌عام ۶۷
و سرکوب و دستگیری و قتل زندانیان قیام باید محاکمه شود

 سازمان ملل‌متحد به جای پذیرش یک قاتل ۶۷
باید حکومت آخوندی را به آزادی زندانیان قیام
توقف شکنجه و اعدام‌ و دیگر جنایات ضدانسانی وادار کند

رویتر:‌ تظاهر کنندگان در ژنو علیه شرکت آوایی در اجلاس شورای حقوق‌بشر اعتراض کردند


خبرگزاری رویتر  روز سه‌شنبه هشتم اسفند  96 درباره حضور دژخیم علیرضا آوایی رئیس دادگستری کابینه آخوند روحانی  در جلسه شورای حقوق‌بشر در ژنو گزارش داد:‌ در حالیکه علیرضا آوایی در شورای حقوق‌بشر سخنرانی می‌کرد، اعتراض کنندگان در بیرون شورا علیه  وی، تظاهرات کردند.  ‌این مقام رژیم ایران به‌دلیل شرکت در نقض حقوق‌بشر شامل دستگیریهای خودسرانه  افزایش اعدامها در دوره‌یی که او ریاست قضاییه رژیم ایران را داشت در لیست‌گذاری اتحادیه اروپا و سوئیس قرار دارد.

بیانیه هیأت آمریکا در شورای حقوق بشر: محکومیت حضور و سخنرانی علیرضا آوایی وزیر دادگستری رژیم آخوندها


دفتر نمایندگی آمریکا در مقر اروپایی ملل‌متحد در ژنو، بیانیه هیأت آمریکا در شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره حضور و سخنرانی علیرضا آوایی قاتل 67و وزیر دادگستری رژیم در اجلاس شورای حقوق بشر را منتشر و اعلام  کرد.

تریبون دو ژنو: «پذیرش یک دژخیم رژیم ایران در سازمان ملل، شرم‌آور است»


تریبون دو ژنو:
«پذیرش یک دژخیم رژیم ایران در سازمان ملل، شرم‌آور است»
7اسفند 96 (26فوریه 2018)

 آوایی از عاملان قتل‌عام سال 67در ایران
به‌خاطر دست‌داشتن در جنایت علیه بشریت
در لیست سیاه اتحادیه اروپا قرار دارد

 دادستان کل سوئیس تأیید کرد که شکایتی را دریافت کرده
در آنجا توضیح می‌دهند: «اسناد در حال بررسی هستند»

 سفر علیرضا آوایی وزیر دادگستری رژیم ایران به ژنو
خشم و  عصبانیت سازمانهای غیردولتی را برانگیخته است

اقدامات سرکوبگرانه و لشکر کشی امنیتی در هراس از جشن ملی چهارشنبه‌سوری


در هراس از جشن ملی چهارشنبه‌سوری، ارگانهای نظامی و سرکوبگر رژیم ضدایرانی ولایت فقیه با دستپاچگی به اقدامات سرکوبگرانه و  لشکر کشی امنیتی روی آورده‌اند.

راهپیمایی اعتراضی بازنشستگان و کارگران فولاد اهواز برای نهمین روز متوالی + فیلم


امروز چهارشنبه 9اسفند کارگران به جان آمده فولاد اهواز نهمین روز اعتصاب و پنجمین روز تجمع متوالی خود را با تحصن مقابل استانداری رژیم در این شهر آغاز کردند.

هشدار سرکردگان حکومت آخوندی در هراس از چشم‌انداز توافقِ آمریکا و اروپا در مورد بازنویسی برجام



سرکردگان حکومت آخوندی در هراس از چشم‌انداز توافقِ آمریکا و اروپا در مورد بازنویسی برجام، نسبت به مقابله بین‌المللی با دخالتهای منطقه‌یی و برنامه موشکی رژیم، هشدار می‌دهند.

طالب بساطی وند از بازداشت‌شدگان قیام زیر شکنجه دژخیمان در ایلام جان باخت



با شهادت زندانی قیام طالب بساطیوند، در زیر شکنجه در زندانهای این شهر، شمار دستگیر ‌شدگان قیام که زیر شکنجه به‌شهادت رسیده‌اند دست کم به 13تن می‌رسد.





آسوشیتدپرس: تظاهرات علیه سخنرانی وزیر دادگستری آخوند روحانی در ژنو + عکس

آسوشیتدپرس گزارش داد:‌ اعتراض کنندگان علیه سخنرانی  علیرضا آوایی در سی و هفتمین اجلاس شورای حقوق‌بشر در برابر مقر اصلی اروپایی سازمان ملل‌متحد در ژنو، دست به تظاهرات‌ زده‌اند.

Maryam Rajavi at the Council of Europe 24 January 2018 Call for the rele...

۱۳۹۶ اسفند ۷, دوشنبه

روزنامه البیان مصر:‌ فراخوان 2تن از قانونگذاران به تحریمهای همه‌جانبه علیه رژیم ایران و اخراج پاسداران از منطقه فعالیتهای مقاومت



روزنامه  البیان مصر  نوشت:‌ روز شنبه 5اسفند هیأتی از مجلس نمایندگان آمریکا، با خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران، دیدار و درباره قیام سراسری مردم ایران و نتایج این قیام و گزینش‌های جامعه بین‌المللی در برابر آن گفتگو کردند.

تصویری آسوشیتدپرس: دیدار نمایندگان ارشد کنگره آمریکا با مریم رجوی در اورسوراواز


نیکی هیلی شرکت علیرضا آوایی وزیر دادگستری رژیم آخوندی در شورای حقوق‌بشر را شرم‌آور دانست


نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل‌متحد  شب گذشته 6اسفند 96 در یک بیانیه مطبوعاتی سخنرانی این هفته  علیرضا آوایی وزیر دادگستری کابینه آخوند روحانی در شورای حقوق‌بشر را محکوم و اعلام کرد:

اروپائیان با مجازات ایران و راضی كردن ترامپ دنبال راهی برای حفظ توافق اتمی هستند-




واشنگتن پست ۴/۱۲/۹۶ : « به قلم: كرن دویانگ- هنگامیكه امانوئل ماكرون رئیس جمهور فرانسه هفته گذشته خواستار تحریم‌های جدید بین‌المللی و “مراقبت” روی برنامه موشكی بالستیك ایران شد، امیدوار بود كه یك فرد خاصی به آن توجه كند.


جریان اصلاحات تکلیف خود را با افکار عمومی مشخص کند


سایت رادیو فردا ۵/۱۲/۹۶ : « عبدالله رمضان زاده، سخنگوی دولت در دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی، در گفت وگو با روزنامه اعتماد تأکید کرده است که مشکل عمومی در کشور، انباشت اعتراضات است . موارد کوچکی که در گذشته وجود داشته و در زمان خود به آنها پاسخ داده نشد، امروز انباشته شده و به صورت تجمع های اعتراضی در جامعه نمود پیدا می کند.

احمدی‌نژاد آنقدر حاشیه امن دارد که هرچه دلش می‌خواهد می‌گوید/قصد زیر و رو کردن تمامی ارکان نظام را دارد


سايت وعده صادق ۵/۱۲/۹۶ : « غلامرضا حیدری، درباره نامه احمدی‌نژاد به رهبری که در آن خواستار برکناری رئیس قوه قضائیه و برگزاری انتخابات زود هنگام ریاست جمهوری و مجلس شده بود، اظهار داشت: موضوع آقای احمدی نژاد به نظر بسیار پیچیده می‌آید؛ اگر بخواهیم نامه سرگشاده‌ای اخیر وی را به مقام معظم رهبری را مورد کنکاش قرار دهیم یکی از عوامل آن جریان اصوالگرایی یا هر جریانی است که ایشان را رئیس جمهور کرد

سرمقاله: زیر پوست جامعه چه می‌گذرد؟


روزنامه جمهوری اسلامی(رژیم) ۵/۱۲/۹۶ : « مسئولان نظام جمهوری اسلامی نسبت به آنچه زیر پوست جامعه می‌گذرد حساسیت بیشتری نشان بدهند. به نظر می‌رسد شرایط ویژه‌ای درحال تحمیل شدن بر جامعه است بطوری که اگر به آن توجه نشود و به موقع با آن مقابله نشود، مشکلات غیرقابل جبرانی پدید خواهد آمد.

مصطفی هجری به عنوان دبیرکل حزب دموکرات کردستان ایران اتنخاب شد


سایت کردستان24(بارزانی) ۵/۱۲/۹۶ : « شانزدهمین کنگره حزب دموکرات کردستان ایران برگزار شد
مصطفی هجری در کنگره شانزدهم حزب دموکرات کردستان ایران در روز 3 اسفند 96 به عنوان مسئول کل حزب انتخاب شد... به گزارش سایت کردستان میدیا، شانزدهمین کنگره حزب دموکرات روز سه شنبه اول اسفند ماه برگزار شد و در ساعت های آخر روز جمعه چهارم اسفند به پایان رسید.




شعارهای کارگران فولاد، رساتر از خطبه‌های نماز جمعه اهواز


سایت رادیو زمانه ۴/۱۲/۹۶ : « کارگران حیطه عمل خود برای اعتراض را گسترش می‌دهند. از صحن کارخانه به خیابان و میدان. کارگران اهوازی پا در حریم تبلیغاتی هر هفته منبریان حکومت هم گذاشتند. خطبه‌های نماز جمعه ۴ اسفند اهواز تحت الشعاع شعارهای اعتراضی دادخواهانه کارگران گروه ملی فولاد اهواز قرار گرفت که در پنجمین روز از اعتصاب خود با در دست داشتن شعارهایشان به نماز جمعه رفتند.

ناقض حقوق بشر را تحسین نكنید

كریتورز ۴/۱۲/۹۶ : « نویسنده: لیندا چاوز- با وجود حمله ای كه در هفته گذشته ، 17 نفر را در مدرسه پارك لند فلوریدا كشت، ساده است فراموش كردن بحرانهای حقوق بشر كه در سراسر جهان، در سوریه اتفاق میافتد. در سه شنبه، صدها غیر نظامی از جمله كودكان، كشته شدند وقتی دولت سوریه و متحدان آن اقدام به حمله مستقیم به غوطه شرقی تحت كنترل شورشیان كردندـ

۱۳۹۶ اسفند ۶, یکشنبه

آخوند علی یونسی، سعید مرتضوی را مسئول قتل زهرا کاظمی معرفی کرد

آخوند علی یونسی، وزیر اطلاعات آخوندی در زمان محمد خاتمی  روز یکشنبه در گفتگو با روزنامه حکومتی ایران سعید مرتضوی، دادستان وقت را مسؤل قتل  خبرنگار و عکاس ایرانی کانادایی زهرا کاظمی معرفی کرد. وی گفت:‌

کره جنوبی: کره شمالی خواستار مذاکره با آمریکا شده است


مقام‌های کره جنوبی می‌گویند کره شمالی خواستار مذاکره با آمریکا شده است. کاخ ریاست‌جمهوری کره جنوبی روز یکشنبه ساعتی بعد از دیدار رئیس‌جمهوری این کشور با اعضای هیأت کره شمالی اعلام کرد پیونگ یانگ مایل است با آمریکا گفتگو کند.

نیروهای رژیم اسد شهرک الشیفونیه را با گاز سمی کلر مورد هدف قرار دادند+فیلم



ائتلاف ملی سوریه روز یکشنبه ششم اسفند در سایت خود نوشت:‌ نیروهای رژیم اسد بعد از شکست حمله‌شان  شهرک الشیفونیه در غوطه شرقی را با گاز سمی کلر  مورد هدف قرار دادند. در این حمله شیمیایی چند غیرنظامی مصدوم شدند.

سفیر امارات در سازمان ملل: زمان متوقف‌ساختن ارسال موشکهای رژیم ایران به افراطیون در منطقه فرا رسیده است


لانا نُصیبه سفیر و نماینده دائم امارات در سازمان ملل روز یکشنبه ششم اسفند گفت امیدوار است شورای امنیت از قطعنامه درباره  نگرانی از ارسال موشکهای رژیم ایران برای شبه‌نظامیان حوثی در یمن حمایت کند.





احمدی‌نژاد: مشروعیت سران قوا و حضور آنان در این مناصب، با چالشهای مهمی مواجه شده است


با اوجگیری بحران در نظام آخوندی، احمدی‌نژاد روز یکشنبه 6اسفند در یادداشتی با اشاره به اظهارات خامنه‌ای در مورد ;ابراز نارضایتی مردم از عملکرد قوای سه‌گانه نوشت در پی این سخنان، مشروعیت سران قوا و حضور آنان در این مناصب، با چالشهای مهمی مواجه شده است.

تجمع اعتراضی کارگران خط سه مترو تهران + عکس


کارگران و پیمانکاران خط سه مترو تهران؛  امروز یکشنبه 6اسفند در اعتراض به پرداخت نشدن  حقوق‌شان تجمع کردند.
در بنر بزرگی که در دست این کارگران محروم و زحمتکش هست؛ نوشته شده است:
خواجوی(بلند پایه) خدایی می‌کند                 کارگران شرکت گدایی می‌کنند
ما اخلالگر نظم و اراذل و اوباش نیستیم    کارگران ساده تونل مترو هستیم

دیدار نمایندگان ارشد کنگره آمریکا با رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران


فراخوان قانونگذاران به تحریمهای همه‌جانبه علیه رژیم ایران و اخراج پاسداران از منطقه
روز شنبه ۵اسفند ۱۳۹۶(۲۴فوریه۲۰۱۸) هیأتی از مجلس نمایندگان آمریکا، با خانم مریم رجوی، رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران، دیدار و درباره قیام سراسری مردم ایران و نتایج این قیام و گزینش‌های جامعه بین‌المللی در برابر آن گفتگو کردند.

۴۱کشته در غوطه شرقی، بعد از توافق آتش‌بس شورای امنیت


بنا‌ به گزارش خبرگزاری رویتر  امروز  یکشنبه 6 اسفند 96  مدت زمان کوتاهی پس از تصویب قطعنامه برقراری آتش‌بس شورای امنیت، بخشی از غوطه شرقی توسط نظامیان اسد یک بار دیگر بمباران شد.

توفان انقلاب، صورت مسألهٴ سرنگونی(گفتگو با محمدعلی توحیدی)



سوال‌: شاهد وقایع و تحولات پرشتابی هستیم:  وضعیت رژیم‌، وضعیت جامعه‌، همین‌طور قیام. این روزها شاهد وقایع خیابان گلستان هفتم، نامه احمدی‌نژاد به خامنه‌ای، سفر ظریف و عراقچی به کشورهای اروپایی بر سر برجام، حرف‌های خامنه‌ای سر برجام، اعتراض غارت‌شدگان، کارگران و معلمان جلو مجلس بودیم.  ظریف هم برای جلسه امنیتی به مونیخ رفت.

مصاحبه با بهزاد نظیری در ارتباط با حضور دژخیم آوایی از عاملان قتل‌عام 67در ژنو اختناق و سرکوب 1396/12/05

                             بهزاد نظیری:
  با سلام به  بینندگان عزیز سیمای آزادی همان‌طوریکه می‌دانید روال معمول این است که در روز افتتاحیه شورای حقوق‌بشر که هر سال در این موقع در ژنو تشکیل می‌شود مقاماتی از کشورها برای سخنرانی در روز افتتاحیه شرکت می‌کنند خوب این یک روال معمول سازمان ملل است ولی خوب در مورد این رژیم که هیچ چیزش با  نورمها و قواعد بین‌المللی سازگار نیست

هادی مظفری: امدادگران بی کفش و سرداروغۀ آر پی جی زن


یک:
 وقتی حیاء و شرم از وجود انسانی رخت برمی بندند، آدمها تبدیل به موجودات انسان نمایی می شوند که متاسفانه شباهت دردناکشان با نوع بشر را از لحاظ فیزیکی و ظاهری همچنان حفظ می کنند. نمونه اش رئیس پلیس حلقه به گوش خامنه ای که گفته است: در برخورد با دروایش می توانستیم با آر پی جی واکنش نشان دهیم!!.




حسین یعقوبی:‌ مضحکه رفراندوم در نظام هاى توتالیتر و بلوف آخوند روحانی




در بستر تحولات و دگرگونی های مداوم جامعه بشری و بویژه بدلیل خصلت دینامیک قانونمندی های حاکم بر آن، اصل انطباق بیش از هرعامل دیگری شرط بقاء پویایی جامعه می باشد.




نیکی هیلی: ما در کنار مردم ایران خواهیم ایستاد و هرکاری که بتوانیم برای کمک به آنها خواهیم کرد


نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل طی سخنانی در بنیاد سیاستها در دانشگاه شیکاگو گفت:‌ ما تصمیم گرفتیم در مورد سایر موضوعات خاورمیانه در جلساتمان(در سازمان ملل) صحبت  کنیم مو‍ضوعاتی مانند نقض حقوق‌بشر  توسط رژیم ایران و حمایت آن از تروریسم یا در مورد تسلیحات غیرقانونی حزب‌الله درلبنان یا در مورد نیم میلیون انسانی که در سوریه کشته شده و ۵میلیون آواره که از سوریه می‌آمدند یا تهدیدات مستمری که از جانب داعش بود یا وضعیت فاجعه انسانی در یمن

آسوشیتدپرس: دیدار قانونگذاران آمریکایی با مریم رجوی در اورسوراواز پاریس


خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی از دیدار قانونگذاران آمریکایی با خانم مریم رجوی در محل اقامت ایشان در اورسوراواز پاریس  نوشت:‌   دینا روهرا باکر (نماینده از کالیفرنیا) و رئیس زیرکمیته اروپا و آسیا-اروپا و تهدیدات در حال ظهور و قاضی تد پو (نماینده از تگزاس) و رئیس زیرکمیته تروریسم و منع تکثیر و تجارت، با خانم مریم رجوی پرزیدنت منتخب شورای ملی مقاومت ایران در اورسوراواز فرانسه ملاقات کردند. آنان حمایت خود را از قیام مردم ایران و خواست آنان برای تغییر رژیم اعلام کردند.

سايت مريم رجوي

شرایط جدید آمریکا و تنگتر شدن حلقه انزوا

هم‌زمان با بن‌بست برجام در درون رژیم، روز جمعه چهارم اسفند 96 یک مقام آمریکایی صحبت از چند شرط جدید آمریکا برای ادامه برجام کرد.
به گفته‌ این مقام آمریکایی رئیس‌جمهور شش زمینه‌یی که او از اروپائیها می‌خواهد با ایالات متحده کار کنند را ارائه کرد تا با تشکیل جبهه‌یی واحد، از ایرانیها بخواهند رفتارشان را تغییر دهند» این شش شرط یا زمینه، شامل سه شرط جدید حقوق‌بشر، تهدیدات سایبری و فعالیتهای مالی سپاه پاسداران می‌شود.

عربستان: تخصص موشکهای ارسالی رژیم ایران به شبه‌نظامیان یمن، می‌تواند به القاعده گسترش یابد


دولت عربستان اعلام کرد که حمایت رژیم  ایران از شبه‌نظامیان حوثی در یمن می‌تواند باعث انتقال تخصص موشک بالستیک به گروه‌های تروریستی مانند القاعده گردد.

گفتگوهای سران آلمان و فرانسه حول آتش‌بس سوریه با پوتین بعد از توافق آتش بس



به گفته دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه، امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان امروز یکشنبه  ششم اسفند با ولادیمیر پوتین در رابطه با اجرای آتش‌بس سازمان ملل گفتگو می‌کنند. این در حالیست که منطقه رزمندگان سوری پس از آتش‌بس با حملات هوایی جدید کوبیده می‌شوند
.



برنامه‌یین گفتگو بعد از تصویب شدن قطعنامه آتش‌بس 30روزه در شورای امنیت اعلام شد که روی اجرایی شدن این قطعنامه و نقشه‌مسیر سیاسی نایل آمدن به صلحی بادوام در سوریه متمرکز می‌باشد.

ای‌یو ریپورتر: قانونگذاران ارشد آمریکایی در دیدار با پرزیدنت شورای ملی مقاومت خواستار تحریمهای جامع علیه تهران شدند


ای‌یو ریپورتر  نوشت: نمایندگان دینا روهرا باکر، و قاضی تد پو، با خانم مریم رجوی پرزیدنت منتخب شورای ملی مقاومت ایران در پاریس روز شنبه 5 اسفند ملاقات  کردند و در خلال ملاقات فراخوان دادند.

در خلال ملاقات، طرفین قیام مردم ایران را که در اواخر دسامبر و ژانویه شروع شد و به سرعت به شهرها و شهرک‌های ایران گسترش یافت مورد بحث قرار دادند. تظاهراتها و اقدامات اعتراضی در ماه فوریه هم ادامه داشت. در خلال تظاهراتها مردم خواست خود برای تغییر رژیم را به نمایش گذاشتند.

ادامه حملات رژیم اسد علیه غوطه شرقی به‌رغم اعلام آتش‌بس


دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه روز یکشنبه 6 اسفند  ، از ادامه بمباران منطقه غوطه شرقی توسط نیروهای رژیم جنایتکار اسد  خبر داد.

تجمع اعتراضی کارگران خط سه مترو تهران + عکس

کارگران و پیمانکاران خط سه مترو تهران؛  امروز یکشنبه 6اسفند در اعتراض به پرداخت نشدن  حقوق‌شان تجمع کردند.

اد رویس: برنامه‌های موشکی و اتمی رژیم ایران و حمایت از شبه‌نظامیان حوثی کل این منطقه را بی‌ثبات می‌کند


 کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در سایت خود نوشت:‌ اد رویس رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان  آمریکا بعد از دیدار با نیروهای نظامی در پایگاه هوایی الظفرا  در امارات متحده عربی سفر یک هفته‌یی هیأت کنگره به خاورمیانه را که بر روی رژیم ایران و تهدیدات تروریستی متمرکز بود را اتمام رساند.