۱۴۰۱ بهمن ۱۶, یکشنبه

کنفرانس در تورنتور کانادا - «انقلاب دموکراتیک ایران قیامی برای آزادی و دموکراسی» ---- قسمت اول ---

کنفرانس درتورنتورکانادا- «انقلاب دموکراتیک ایران قیامی برای آزادی و دموکراسی»

روز شنبه ۱۵بهمن ۱۴۰۱ کنفرانس در تورنتوی کانادا با حضور شخصیتهای برجسته سیاسی و نمایندگان پارلمان و سنای کانادا به‌مناسبت انقلاب ضدسلطنتی تحت عنوان «انقلاب دموکراتیک ایران، قیامی برای آزادی و دموکراسی» شروع شد.

در این کنفرانس شخصیتهای برجسته سیاسی و نمایندگان پارلمان و سنای این کشور از جمله جان برد وزیر خارجه کانادا(۲۰۱۵)، جودی اسکروـ وزیر مهاجرت کانادا (۲۰۰۵) رئیس کمیتهٔ تجارت بین‌المللی پارلمان کانادا، دیو اپ - نماینده پارلمان کانادا، عضو کمیته امور خارجی و توسعه بین‌المللی، سناتور رابرت توریسلی، لینکلن بلومفیلد معاون پیشن وزیر خارجه آمریکا، دن مویز نماینده پارلمان کانادا، خانم آنا رابرتس نمایندهٔ پارلمان کانادا، دیوید میتس ـ وکیل برجسته حقوق‌بشر در کانادا، تونی کلمنت وزیر سابق خزانه‌داری کانادا، جیمز بزن نماینده پارلمان کانادا، مایکل کوپر نمایندهٔ پارلمان کانادا به سخنرانی پرداختند.

              جان برد وزیر خارجه کانادا (۲۰۱۵):

                   گزیده‌ای از سخنان جان برد، وزیر سابق خارجه کانادا:

... ما اینجا جمع شدیم تا از ایستادگی و مبارزات مردم برای سرنگونی رژیم و جایگزینی آن با یک چیز بهتر حمایت کنیم. اول می‌خواهم سلام گرم بکنم به دوستانمان در اشرف و می‌دانم که هزاران هزار نفر از داخل ایران این برنامه را تماشا می‌کنند و من یک پیام ساده برای شما دارم. کانادایی‌ها در این مبارزهٔ بزرگ در کنار شما هستند.

من هم انگیزه گرفتم از میلیونها ایرانی که به خیابان‌ها آمدند تا این رژیم فاشیستی را سرنگون کنند. زنان، معلمان، اتحادیه‌ها، دانشجویان و به‌خصوص حامیان مجاهدین. آنها یک پیام روشن را به آخوندها می‌فرستند: زمان آن است که شما بروید.

رژیم آخوندی یک برنامه خطرناک اتمی دارد و ما در مقابل آنها ایستادیم. ایستادیم تا بگوییم این رژیمی نیست که بشود با آن تجارت کرد و یک پیام روشن برای جهان فرستادیم و آن این‌که قیام مردم ایران یک پیشینه ۴۰ساله دارد و در تاریخ ایران ریشه دارد. ۱۲۰هزار شهید و اعدام ۳۰هزار زندانی سیاسی به‌خاطر ایستادگی بر مواضع مجاهدین.

در ۴۳سال گذشته دهها هزار از زنان ایران به‌خصوص از حامیان مجاهدین شکنجه و اعدام شدند. وقتی به چهره‌ها آنها نگاه می‌کنم که پشت سر ما هستند هر کدامشان یک داستانی به ما می‌گویند؛ عزم جزم برای مبارزه و ما در کنار این شهیدان قهرمان هستیم.

نقش پیشتاز زنان در این مبارزه مقاومت ایران و سازمان مجاهدین ستودنی است. رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت یک بانوی با کیفیت است و من به‌خاطر رهبری و مخالفت اصولی ایشان با این رژیم درود می‌فرستم و به‌خاطر یک ائتلاف دموکراتیک علیه این دیکتاتوری. مردم ایران خواهان پایان دیکتاتوری هستند و آنها در خیابان‌ها فریاد می‌زنند مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر.

از برنامه ده ماده‌ای خانم رجوی الهام می‌گیرم که خواهان جدایی دین و دولت هست، برابری جنسیتی و یک ایران غیراتمی.

من در ده سال گذشته این بانوی فوق‌العاده را شناختم و دیدم که چقدر شجاع است. هر روز او زندگی خودش را به خطر می‌اندازد و رژیم تلاش می‌کند او را به سکوت بکشاند اما هرگز موفق نمی‌شود. ایشان یک بانوی فوق‌العاده است. خانم مریم رجوی

خانم مریم رجوی:

شما آقای جان برد وقتی وزیر خارجه بودید سفارت رژیم را بستید و اکنون جهان می‌تواند ببیند که سیاست شما درست بوده است.

گردهمایی شما جلوه‌یی از عزم و تکاپوی پر‌شور خلق دلاوری است که برای سرنگونی رژیم ولایت فقیه، قیام و راه‌حل انقلابی را در پیش گرفته است

 اجتماع امروز شما دو پیام اساسی دارد: هم بازتاب صدای مردم ایران است که می‌گوید قیام و انقلاب تا سرنگونی ادامه دارد؛ هم ابراز آمادگی ایرانیان دور از وطن است.

                   جودی اسکرو ـ رئیس کمیتهٔ تجارت بین‌المللی پارلمان کانادا:

گزیده‌ای از سخنان جودی اسکرو ـ وزیر مهاجرت کانادا (۲۰۰۵) رئیس کمیتهٔ تجارت بین‌المللی پارلمان کانادا:

ما به‌روشنی شاهد هستیم یک لحظه سرنوشت‌ساز را در تاریخ معاصر ایران. در پنج ماه گذشته مردم ایران با شجاعت دستگیری و کشتار کنار زدند و به خیابان‌ها آمدند و خواهان تغییر رژیم شدند و خواهان یک جمهوری و دولت دموکراتیک شدند.

 انقلابی که در ایران می‌بینیم مردم از این رژیم خودشان را رها کردند و به این سمت می‌روند که قدرت را از این رژیم پس بگیرند و احترام ما برای آنهاست... به‌خصوص زنان شجاع ایران که نقش پیشتاز را به‌عهده گرفتند و جان خودشان را فدا می‌کنند.

بیش از ۶۰نفر از آنها کشته شدند و تحت شکنجه قرار گرفتند و بعد به‌قتل رسیدند ایرانیها روشن ساختند آنها بین انتخاب بد و بدتر نیستند، یعنی بین جمهور اسلامی و حکومت قبلی، بلکه آنها خواهان یک جمهوری دموکراتیک هستند و با شعار نه سلطنت نه رهبری، برابری دموکراسی این را روشن کردند و باید جهان این را در نظر بگیرد و آنها هم حق دارند از همین بهره ببرند. رژیم انقلاب سال۵۷ را ربود و این را از خانم رجوی شنیدیم و قوانینی را اعمال کرد که نقض قوانین بین‌المللی بود این رژیم و سرکوبی که انجام داده همه دولتهای غربی آن را نادیده گرفتند از جمله کانادا روابط معمول باید متوقف شود. سپاه پاسداران باید به‌عنوان یک گروه تروریستی لیست‌گذاری شود.

به یمن تلاشهای مقاومت ایران قدرت آنها و عزم جزمشان و سازماندهی هزاران خانم شورشی در ایران که از ۲۰۱۴ شروع شد نسل جوان‌تر و زنان ایران در مقابل رژیم ایستاده‌اند و می‌گویند ما دیگر نمی‌ترسیم ما می‌جنگیم می‌میریم و کشورمان را پس می‌گیریم.

ما به‌عنوان پارلمانترها حمایتمان را از احزاب ادامه خواهیم داد و به محکوم کردن رژیم ایران و سرکوبگری آن علیه معترضان نقض حقوق‌بشر و فشار را علیه رژیم ایران افزایش خواهیم داد. همه مسئولان نقض حقوق‌بشر و جنایات را مورد حسابرسی قرار خواهیم داد... از همه شما متشکرم

گزیده سخنان دیو اپ - نماینده پارلمان کانادا، عضو کمیته امور خارجی و توسعه بین‌المللی:

- در ژوئن ۲۰۱۸ دولت ما رأی داد به لیست‌گذاری سپاه پاسداران.

 شما مردم ایران شایستهٴ آزادی هستند و به آن دست خواهند یافت