۱۴۰۱ مهر ۱۳, چهارشنبه

۸۵ نماینده پارلمان اروپا طی بیانیه‌یی سرکوب وحشیانه اعتراضات در ایران را محکوم کردند


۸۵ نماینده پارلمان اروپا از تمامی گروه‌های سیاسی، طی بیانیه‌یی سرکوب وحشیانه اعتراضات درایران را محکوم کردند. دو معاون پارلمان اروپا، ۷تن از روسا و معاونان گروه‌های سیاسی،۱۳تن ازروسا و معاونان کمیسیونهای پارلمانی و ۱۴ عضو کمیسیون خارجی در میان امضا کنندگان می‌باشند

این بیانیه امروز برای شارل میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا، و جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و امور امنیتی، ارسال شد،

در بیانیه آمده است قیام سراسری به ۱۷۰شهر در ۳۱استان گسترش یافته است و رژیم ایران تاکنون ۴۰۰تن را به‌قتل رسانده و ۲۰هزار تن را دستگیر کرده است.

نمایندگان پارلمان اروپا تصریح می‌کنند که «کانون‌های شورشی و اپوزیسیون سازمان‌یافته با پذیرش ریسک زیاد، نقش حیاتی در سازمان دادن و استمرار این اعتراضات دارند و یک جبهه مقاومت در قبال سرکوب ایجاد کرده‌اند.

بیانیه بر نقش و مسئولیت مستقیم خامنه‌ای و رئیسی از جمله قتل‌عام ۳۰۰۰۰ زندانی سیاسی در سال۶۷ که ۹۰درصد آنها از مجاهدین بوده‌اند تأکید می‌کند.

نمایندگاه پارلمان اروپا از دولتهای اروپایی می‌خواهند خواست مردم ایران و مقاومت سازمان‌یافته آنها برای استقرار یک ایران آزاد، دموکراتیک و مبتنی بر جدایی دین و دولت را به‌رسمیت بشناسند؛ کشتار در ایران را قویاً محکوم و پرونده جنایات رژیم را به شورای امنیت ارجاع دهند و جنایتکاران را در مقابل عدالت قرار دهند و اقدامات تنبیهی علیه مسئولان سرکوب مرگبار اخیر مانند رئیسی اعمال کنند؛ و روابط با رژیم را به توقف اعدام، سرکوب و آزادی دستگیر شدگان مشروط کنند به مردم ایران کمک کنند که دسترسی آزادانه و بدون مانع به اینترنت داشته باشند.