۱۳۹۸ مرداد ۲۳, چهارشنبه

انفجار زاغه مهمات در پایگاه شبه‌نظامیان حشدالشعبی وابسته به رژیم ایران در نزدیکی بغداد

                        انفجار زاغه مهمات در پایگاه شبه‌نظامیان حشدالشعبی
به گزارش خبرگزاری رویترز، غروب روز دوشنبه ۲۱مرداد آتش‌سوزی بزرگی موجب انفجارهای پیاپی در انبار مهمات شبه‌نظامیان حشدالشعبی از مزدوران رژیم ایران در نزدیکی بغداد شد

انفجار در انبار تسلیحات راکت‌های کوتاه‌ برد کاتیوشا متعلق به یکی از گروه‌های وابسته به رژیم ایران رخ داد، صدای انفجارها در سراسر بغداد شنیده شد. شماری از راکتها به اطراف پایگاه پرتاب شد.

محل انفجار پایگاه الصقر در منطقه عویریج در جنوب بغداد بوده است. بر اساس برخی گزارشها، شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران، نیروهای شبه‌نظامی شیعی از سازمان‌های موسوم  بدر، جندالامام و گردان‌های موسوم به  سیدالشهدا در این پایگاه مستقر هستند. تیپ شماره ۱۴ حشدالشعبی از آنجا مدیریت می‌شود.

به گفته یک سخنگوی اداره بهداشت، این آتش‌سوزی موجب انفجار برخی از موشکهای این انبار شد و بر اثر انفجار و پرتاب شدن این موشکها به فاصله چند کیلومتری محل حادثه ۱۴تن،‌که بیشترشان کودک بودند،‌ زخمی شدند.

رویترز به‌ نقل از یک منبع امنیتی نوشت این انبار مهمات در یکی از پایگاههای پلیس فدرال عراق در حومه جنوب بغداد قرار گرفته بود و موشک‌های کوتاه برد و کاتیوشا در آن نگهداری می‌شد.

تصاویر و فیلم‌های شبکه‌های اجتماعی توده دود برخاسته به آسمان را نشان می‌داد.

برخی از رسانه‌های محلی نیز گزارش دادند که ترکشهای این انفجار به نزدیکی ساختمان سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد برخورد کرده است.

یک منبع پلیس عراق گفته است این آتش‌سوزی احتمالاً بر اثر بی‌توجهی در انبار کردن مهمات و همچنین گرمای بالای هوا روی داده است.

این سومین انفجار در پایگاههای شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در عراق در کمتر از پنج هفته اخیر است.

وزارت کشور عراق دستور تحقیق در ابن باره را صادر کرده است.