۱۳۹۶ دی ۲۹, جمعه

طرح نمایندگان جمهوریخواه کنگره آمریکا برای فشار بر رژیم ایران و رفع نواقص برجام

پیتر روسکام نماینده کنگره آمریکا گفت

پیتر روسکام و لیز چینی و ۲۰تن دیگر از نمایندگان جمهوریخواه کنگره آمریکا طرحی را ارائه کرده‌اندکه فشار را بر رژیم ایران را به‌دلیل نقض حقوق‌بشر، حمایت از تروریسم و برنامه موشک بالستیک افزایش می‌دهد. این طرح برجام را با قرار دادن محدودیتهای شدیدتر بر برنامه اتمی رژیم ایران تقویت می‌کند و نواقص توافق اتمی را برطرف می‌کند تا به‌طور دائمی مانع دستیابی رژیم ایران به توانمندی تسلیحات اتمی شوند. اگر رژیم ایران از این محدودیت سخت تبعیت نکند، تمامی تحریمهای لغو شده مربوط به برجام، مجدداً اعمال خواهد شد.


این طرح به‌دنبال اصلاح نواقص عمده برجام از جمله ماده‌های زمانبندیهای پایانی توافق اتمی، نظام بازرسیهای ناقص و ماده‌هایی است، که به پیشرفت فن‌آوری اتمی و تحقیق و توسعه موشک بالستیکی اجازه می‌دهد.

پیتر روسکام نماینده کنگره آمریکا گفت:‌ «کنگره ۴ماه فرصت اصلاح نواقص برجام را دارد تا به‌طور دائمی مانع از دستیابی رژیم ایران به توانمندی تسلیحات اتمی شود».

وی افزود:‌ «ما طرح سیاست ایران آزاد و تحریمها را ارائه کرده‌ایم تا که به این هدف برسیم و رژیم ایران را به‌خاطر بدرفتاری افسارگسیخته آن با تظاهرکنندگان و ادامه حمایت از تروریسم و پیشرفتها جاری در برنامه موشک بالستیکی مورد حسابرسی قرار دهیم.. علاوه بر افزایش تحریمهای فلج کننده علیه رژیم ایران این لایحه توافق اتمی ایران را تقویت می‌کند و این رژیم را ملزم به تبعیت از محدودیتهای سخت بر روی برنامه‌های اتمی و موشک بالستیکی آن یا مواجه شدن با بازگشت کامل تحریمهای آمریکا می‌کند. پیتر روسکام گفت:‌ ما باید اطمینان پیدا کنیم که اصلی‌ترین کشور حامی تروریسم نتواند اتمی شود».

و لیز چینی نماینده کنگره آمریکا گفت: «توافق اتمی رژیم ایران اوباما شاید زیانبارترین توافقی باشد که کشور ما تاکنون وارد آن شده است و دونالد ترامپ بدرستی این توافق را تأیید نکرد»..