۱۳۹۶ بهمن ۹, دوشنبه

برف و کولاک سنگین ۱۸ استان کشور را سفید پوش کرد


برف و کولاک ۱۸ استان و بسیاری شهرهای مرکزی و شمالی ایران را سفیدپوش کرد، مدارس و دانشگاهها را تعطیل، پرواز در فرودگاهها را متوقف،جاده ها را مسدود و تردد ها را با مشکل روبرو کرد.
بارش برف در سرعین تا ۷۴ سانتی متر رسیده است.


بر اثر برف سنگین بسیاری جاده ها حتی آزاد راه ها و اتوبان ها بسته شدند. اتوبان تهران کرج و تهران ساوه بر اثر برف سنگین مسدود شد و چند تصادف زنجیره ای در اتوبان کرج رخ داد. شنبه شب بسیاری از مسافران و اتومبیل ها در این اتوبان مانده و سرگردان شدند. جاده ها ی مناطق روستایی در استانها ی شمالی بسته شدند. برق بسیاری مناطق در استانهای تهران، مازندران، گیلان، قم، قزوین البرز و زنجان قطع شدند.
مدارس و دانشگاهها در تهران و کرج روزهای یکشنبه و دوشنبه تعطیل شدند.
بارش برف در گیلان، مازندران، گلستان، غرب خراسان شمالی، البرز، تهران، جنوب مرکزی، قم، اصفهان، شمال چهارمحال و بختیاری، سمنان، غرب یزد و بخش‌های مرکزی خراسان رضوی گاهی با وزش باد شدید همراه بود.
رژیم ضد ایران و ایرانی آخوندی در حالیکه از کاهش شدید دمای هوا و یخبندان و لغزندگی جاده ها در کرمانشاه خبر می دهد، هیچ اشاره ای به وضعیت هموطنان زلزله زده که بسیاری از آنها هنوز هم پس از گذشت نزدیک به سه ماه از زلزله این منطقه در چادر زندگی می کنند، نکرد. به اعتراف کارگزاران رژیم در منطقه زلزله زده بیشتر مردم حتی از داشتن کانکس و سرپناه محروم هستند