۱۳۹۶ دی ۱۲, سه‌شنبه

پیام رئیس‌جمهور آمریکا: رژیم ایران در تمامی سطوح شکست خورده است زمان تغییر فرا رسیده است


رئیس‌جمهور آمریکا طی پیامی در روز ۱۱ دی در حمایت از قیام مردم ایران اعلام کرد: «به‌رغم توافق وحشتناک اتمی که (رژیم) ایران با دولت اوباما انجام داد، (این رژیم) در همه سطوح شکست می‌خورد. سال‌های بسیاری است که مردم بزرگ ایران سرکوب شده‌اند. آنها تشنه آزادی و معیشت هستند. علاوه بر حقوق بشر مردم ایران، ثروت آنها نیز به سرقت می‌رود. زمان تغییر فرا رسیده است».



در باره این پیام دونالد ترامپ که رسانه های خبری وسیعا منعکس گردید، رادیو اروپا یک در فرانسه گفت: رئیس جمهور ایالات متحده به تغییر رژیم ایران فراخوان داد.
رئیس جمهور آمریکا روز ده دی در پیام دیگری، که به دنبال سانسور اینترنتی و مسدود کردن شبکه های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام توسط حکومت آخوندی فرستاد، ضمن محکومت کردن شدید این اقدام رژیم، اعلام کرد: «(رژیم) ایران که حکومت شماره یک حامی تروریسم است و هر ساعت نقض‌های متعدد حقوق بشری را مرتکب می‌شود، اکنون اینترنت را بسته است تا از برقراری ارتباط میان تظاهرکنندگان مسالمت‌آمیز جلوگیری کند».
دونالد ترامپ از این پیشتر گفته بود که جهان نقض حقوق بشر درایران و سرکوب تظاهرات را با دقت تمام زیر نظر دارد.


حمایت نیوت گینگریچ رئیس پیشین کنگره آمریکا از قیام مردم ایران
نیوت گینگریچ رئیس پیشین مجلس نمایندگان و کاندیدای ریاست‌جمهوری امریکا طی پیامی در حمایت از قیام مردم ایران، گفت: «پرزیدنت ترامپ با حمایت از مردم معترض در ایران علیه دیکتاتوری (حاکم) اقدام درستی انجام می‌دهد».

بیانیه کمیته دو حزبی حقوق بشر سنای امریکا به ریاست سناتور تام تیلیس و سناتور کریس کانز در حمایت از قیام مردم ایران
روسای مشترک کمیته حقوق بشر سنای ایالات متحده سناتور تام تیلیس از حزب جمهوریخواه و سناتور کریس کانز از حزب دموکرات طی بیانیه مشترکی در حمایت از قیام مردم ایران اعلام کردند مردم ایران به نحوی شجاعانه و صلح آمیز به خیابانها آمده اند تا مخالفت خود را با رژیمی ابراز کنند که آنها را سرکوب کرده و حقوق پایه ای بشر را از آنان سلب کرده است . کمیته دو حزبی حقوق بشر سنا همبستگی خود را با خواسته های معترضان ایرانی اعلام می کند و از دولت و کنگره آمریکا می خواهد که به حمایت از حقوق بشر در ایران ادامه بدهد.

بیانیه ریچارد چارنسکی نایب‌رئیس پارلمان اروپا در حمایت از قیام مردم ایران
اتحادیه اروپا باید خشونت‌ نیروهای امنیتی رژیم و سپاه پاسداران علیه تظاهرکنندگان را محکوم کند
مردم قهرمان ایران علیه دیکتاتوری مذهبی تظاهرات می‌کنند. آنها از افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها، فساد حکومتی و شرایط اسفناک زندگی، صبرشان لبریز شده است. مردم شعار می‌دهند: مرگ بر خامنه‌ای، مرگ بر روحانی، مرگ بر دیکتاتور، زندانیان سیاسی آزاد باید گردد.
به‌عنوان نایب‌رئیس پارلمان اروپا، همبستگی کامل خودم را با مردم ایران که خواهان تغییر رژیم هستند اعلام می‌کنم. خانم مریم رجوی فراخوان به استمرار این اعتراضات داده است. این قیام که از شهر مشهد در روز پنجشنبه ۷ دی شروع شد، اکنون به سایر شهرهای بزرگ گسترش پیدا کرده و نسل جوان‌ و زنان، پیشتاز این اعتراضات هستند.
رژیم ایران در اقدامی از روی استیصال، تظاهراتی را علیه سازمان مجاهدین خلق، جنبش اپوزیسیون ایران ترتیب داد و خواستار اعدام‌های بیشتر شد. ما این رفتار رژیم را قویاً محکوم می‌کنیم. اتحادیه اروپا باید واکنش خشونت‌آمیز نیروهای امنیتی رژیم و سپاه پاسداران علیه تظاهرکنندگان را محکوم کند به مردم ایران می‌گوییم: تا زمان برقراری آزادی و دموکراسی، ما در تمامی طول این مسیر، همراه با شما هستیم.
زنده باد ایران آزاد، زنده باد مردم ایران

فراخوان دولت آلمان به رعایت حقوق تظاهرکنندگان در ایران
دولت آلمان، رژیم آخوندی را به رعایت حقوق تظاهرکنندگان فراخواند و گفت: حق تظاهرات و بیان، حقوق پایه‌یی به‌شمار می‌روند و جمهوری اسلامی باید به آن احترام بگذارد.
وزارت خارجه آلمان تأکید کرد که مقام‌های این کشور، تحولات ایران را به‌دقت دنبال می‌کنند.

حمایت وزیر خارجه سوئد از قیام مردم ایران
وزیر خارجه سوئد در پیامی در حمایت از قیام مردم ایران، گفت: «تظاهرات در ایران را دنبال می‌کنیم. مهم است که از خشونت بیشتر جلوگیری شود. آزادی اجتماع، یک حق پایه‌یی انسانی است»