۱۳۹۶ دی ۱۷, یکشنبه

انعکاس تلویزیون بلژیک و روز نامه نروژی وردنز گانگ از تظاهرات اشرف‌نشانها در همبستگی با قیام ایران

انعکاس تلویزیون بلژیک از تظاهرات در حمایت از قیام ایران

گزارشی از رسانه‌های بلژیک از تظاهرات اشرف‌نشانها در این کشور در همبستگی با قیام مردم ایران: 

در بلژیک تلویزیونهای سراسری وی تی‌ام و وی آر تی بلژیک و هم‌چنین تلویزیون بروکسل طی گزارشهایی از تظاهرات اشرف‌نشانها و هموطنانمان در بلژیک در مقابل مقر کمیسیون و اتحادیه اروپا پخش کردند و با شرکت کنندگان در تظاهرات مصاحبه‌هایی پخش کردند.

تلویزیون بروکسل در گزارش خود از تظاهرات اشرف‌نشانها گفت:‌
تظاهرات کننده‌ها در میدان شومن در بروکسل جمع شدند و خواهان دموکراسی بیشتر در ایران شدند. آنها به حمایت از سلسله تظاهرات جاری در کشورشان به تظاهرات آمده‌اند. بیشماران ایرانی در دهها شهر ایران علیه رژیم دیکتاتوری خامنه‌ای و حسن روحانی دست به تظاهرات زده‌اند.

فیروز محوی از شورای ملی مقاومت می‌گوید:‌ مردم ایران در حال تظاهرات هستند، نسل جوان، که بسیاری از آنها در سنین ۲۰هستند. آنها دارند به جهان می‌گویند که دیگر بس است. از دست این رژیم جان به لبشان رسیده است و آنها خواهان تغییر دموکراتیک هرچه زودتر هستند.

گزارشگر تلویزیون بروکسل گفت: افراد در اینجا و در ایران در شعارهایشان از مریم رجوی و برنامه‌اش برای ایران فردا حمایت می‌کنند.

یک تظاهر کننده می‌گوید:‌ «ما تظاهرکنندگان خواهان سرنگونی رژیم آخوندها در ایران هستیم و از اعتراضات آنها در ایران حمایت می‌کنیم.» «ما تظاهرکنندگان خواهان سرنگونی رژیم آخوندها در ایران هستیم واز اعتراضات در ایران حمایت می‌کنیم. رهبر ما خانم مریم رجوی است. چرا که مشخصه بارز این رژیم نفی حقوق زنان است».

گزارشگر تلویزیون بروکسل می‌افزاید: ولی برای انقلاب دموکراتیک قیمت سنگینی به همراه دارد و از زمان شروع تظاهراتها در روز پنجشنبه، ۳۰نفر جان‌باخته‌اند. 

به گفته نماینده پارلمان اروپا مارک دمسماکر، در این بحبوحه اروپا نباید تنها یک نظاره‌گر باشد. مارک دمسماکر، نماینده پارلمان اروپا از بلژیک که در حمایت از قیام‌کنندگان در ایران در تظاهرات حامیان مقاومت ایران در بروکسل شرکت کرده می‌گوید: «حداقل چیزی که از اتحادیه اروپا انتظار داریم و از خانم موگرینی، این است که بایستند و این رژیم را محکوم کنند».

روزنامه نروژی وردنز گانگ فیلمی از تظاهرات اشرف‌نشانها در مقابل پارلمان این کشور را در وب سایت خود منتشر کرد که در آن یکی از اشرف‌نشانها می‌گوید:‌ ما خواستار نشان‌دادن همبستگی با قیام مردمی در ایران هستیم. ما خواهان آن هستیم که مقامات نروژی بکارگیری خشونت علیه تظاهرکنندگان در ایران را به قویترین شکل محکوم کند.

پرویز خزایی نماینده شورای ملی مقاومت در کشورهای نوردیک در مصاحبه با این روزنامه گفت: تظاهرات مردم رد ایران یک قیام جدی است.