۱۳۹۵ خرداد ۲۶, چهارشنبه

مريم رجوي: راه حل در ريشه كن سازي آخوندها در سوريه و تمام منطقه و سرنگون كردن آنها در ايران نهفته است


سايت دنيا الوطن- فلسطين ۲۳/۳/۹۵ به ابتكار شوراي ملي مقاومت ايران عصر روز شنبه 11ژوئن 2016 يك شب همبستگي با مردم و مقاومت سوريه و با حضور خانم مريم رجوي رئيس جمهور منتخب مقاومت و تعدادي از شخصيتهاي برجسته و مسئولين اپوزسيون در اور سور واز برگزار شد. مسئولين اپوزسيون سوريه عبارت بودند از:

هيثم مالح رئيس كميسيون قانون و ميشل كيلو از اعضاي هيئت سياسي ائتلاف و دكتر نصر الحريري از رهبران ائتلاف و سهير الاتاسي عضو هيأت عالي مذاكرات و نغم قادري عضو هيأت عمومي و رئيس سابق ائتلاف و خانم دكتر تغريد الحجلي وزير سابق فرهنگ در دولت موقت سوريه و غسان عبود رئيس تلويزيون اورينت و سرتيپ مثقال البطيش و سرتيپ مصطفي شيخ از فرماندهان ارتش آزاد و سرتيپ عبد الاله بشير النعيمي رئيس ستاد سابق ارتش آزاد و.. بودند
خانم رجوي ايستادگي و قهرمانيهاي رزمندگان سوريه را ستود و ياد آوري كرد كه مهمترين عنصر حل و فصل دائمي و موثر، بحراني كه اين منطقه را از هر سو احاطه كرده است خلع يد كردن رژيم آخوندها از تمامي كشورهاي منطقه است و اضافه نمود تا وقتي پاسداران در سوريه حضور دارند اين كشور روي صلح و آرامش را نخواهد ديد. تا زماني كه اين رژيم از مذاكرات بين المللي مربوط به سوريه اخراج نشود اين مذاكرات به نتيجه نخواهد رسيد. تا زماني كه اين رژيم از سوريه و عراق اخراج نشود مقابله با گروه داعش، به نتيجه قاطعي منتي نخواهد شد.
 رجوي تاكيد كرد اگر آخوندهاي حاكم بر ايران، در عراق و سوريه دخالت و جنايت نمي كردند، پديده زشت داعش به اين سرعت در خاورميانه گسترش پيدا نمي كرد و حملات تروريستي در فرانسه و ساير كشورها هم شعله ور نمي شد.
رجوي گفت امروز ثابت شده است كه  هياهويي كه آخوندها به قول خودشان عليه استكبار و آمريكا راه مي اندازند، در واقع پوشش فريبكارانه يي براي دشمني با ملت هاي منطقه بوده و هست. آخوندها كشتار و قتل عام و آواره كردن مردم سوريه و ويراني كردن اين كشور را تحت عنوان گمراه كننده دفاع از حرم حضرت زينب توجيه مي كنند و مي خواهند همچنين به فاجعه آفريني خود با صورت اسلامي و شيعي، مشروعيت بدهند ولي بطور واقعي امروز نه شيعه، نه سني، نه مسلمان و نه مسيحي، نه عرب، نه فارس، نه ترك و نه افغاني دشمني بدتر از رژيم آخوندها ندارند. رئيس جمهور منتخب مردم و مقاومت سوريه را مخاطب قرار داد و گفت: ”در اين سالها، قدرتهاي بزرگ نه تنها با شما نبودند، بلكه رو در روي شما قرار گرفته و متحد دژخيم دمشق بوده و يا بي تفاوت بودند“ و شما با تكيه به نيروي خودتان مقاومت كرديد و اين ايستادگي، به شما قدرت مي دهد كه در مقابل فشارهاي بين المللي كه از شما مي خواهد از خواسته هاي خود كوتاه بيائيد و ابتكار عمل را به آنها بدهيد، ايستادگي بيشتري بكنيد. انقلاب سوريه و اين ايستادگي و تكيه به نيروي خود ميدان بزرگي را براي كشته شدن عناصر نظام آخوندها فراهم كرده است. آخوندها در باتلاق جنگ سوريه فرو رفته اند و در معادله سوريه هر تحولي كه اتفاق بيفتند آنها شكست خواهند خورد. تجربه مهم شما اين است كه الويت در عرصه سياسي و بين المللي، به نشان دادن نقش رژيم ايران و ضرورت مقابله با آن است. زيرا ديناميسم اصلي بقاي اسد، رژيم ايران است كه با اعمال نفوذ يا فريبكاري تلاش مي كند طرف هاي ديگر را به جنگ عليه اپوزيسيون بكشاند. و اين مهم است كه آمريكا وديگر قدرتهاي غربي و سازمان ملل تلاش مي كنند حضور اين رژيم را ناديده بگيرند.
خانم رجوي تاكيد كرد. به خاطر دست داشتن مستقيم در كشتار صدها هزار نفر از مردم سوريه و ويران كردن اين كشور، خامنه اي و بشار اسد بايد در دادگاههاي بين المللي محاكمه شوند. اعدام و شكنجه صدها هزار نفر از مردم ايران و انواع تبهكاريهاي ديگر بخشي از پرونده خامنه اي است كه بايد پاسخگوي آن باشد.
ورژيم آخوندي به عنوان بزرگترين عامل جنگ و تفرقه در جهان اسلام، بايد از كنفرانس كشورهاي اسلامي اخراج شود.
در اين شب همبستگي كه توسط مشاور مطبوعاتي هيئت عالي مذاكرات اپوزسيون سوريه اداره شد شماري از شخصيتهاي فرانسوي و شخصيتهايي از كشورهاي مسلمان شركت كردند و سيداحمد غزالي، نخست وزير سابق الجزاير و علامه سيد محمدعلي حسيني دبيركل شوراي اسلامي عربي در لبنان و شيخ تيسير التميمي قاضي القضات سابق كل فلسطين و خليل مرونمدير مسجد اوري و رئيس كميته مسلمانان فرانسه براي دفاع از حقوق اشرفيان وشيخ مسكين دبيركل شوراي امامان فرانسه و رئيس كميته مسلمانان فرانسه عليه افراط گرايي و براي حقوق بشرو دكتر انور مالك نويسنده و گزارشگر سابق سوريه در اتحاديه عرب و عبدالله خلف هماهنگ كننده جريان سعد حريري در فرانسه و طاهر بومدرا رئيس سابق حقوق بشر ملل متحد در عراق و مسئول پرونده اشرف در ملل متحد ورضا الرضا دبيركل هيأت شيعه جعفري عراق و صباح المختار رئيس انجمن عرب در انگلستان و استاد جلال گنجه اي مسئول كميسيون مذاهب و آزادي اديان شوراي ملي مقاومت ايران از ديگر سخنرانان اين شب همبستگي بودند.

يك نمايشگاه عكس در رابطه با پنج سال مقاومت قهرمانانه مردم سوريه از طرفي و فاجعه وحشتناك رژيم ايران و متحدان آن در اين كشور از طرف ديگر برگزار گرديد و يك برنامه موسيقي انقلابي و مردمي از طرف گروه هنرمندان و خوانندگان معروف سميح شقير از جمله برنامه هايي بود كه وارد شب همبستگي با مردم سوريه شد و حاضران را متعجب كرد».