۱۳۹۵ خرداد ۲۴, دوشنبه

روحاني شيعه لبناني: خطر تروريسم رژيم ولايت فقيه از خطر «داعش» بالاتر است

روزنامه عكاظ - عربستان ۲۱/۳/۹۵  دكتر محمد علي حسيني ـ روحاني شيعه ـ دبيركل شوراي اسلامي عربي لبنان، درباره خطر تروريسم صفوي ايران عليه كشورهاي منطقه عربي هشدار داد. حسيني در يك سخنراني كه در جمع مسلمانان بلژيك ايراد كرد گفت:
تروريسمي كه بيشتر از تروريسم داعش امنيت و ثبات كشورهاي عربي را تهديد مي كند در تروريسم رژيم ولايت فقيه در ايران نمايندگي مي شود و اضافه كرد كه خطر آن بزرگتر از داعش است زيرا امكانات يك دولت را دارد و يك جريان خطرناك در سطح جهاني است وتنها براي جهان عرب نيست. وي اضافه كرد كه: خطر داعش و ايران كه او آنها را اشرار حقيقي جهان توصيف مي كرد ضد بشري و پيروي از ديكتاتوري ديني را نمايندگي مي كنند. حسيني درخصوص گسترش جاه طلبيهاي تروريستي ايران به كشورهاي شمال آفريقا به خصوص مغرب عربي (مراكش ـ تونس ـ الجزاير) هشدار داد و به تهديد اقدام مسلحانه و تروريسم پيروي شده از رژيم ولايت فقيه در تهران عليه مغرب ـ پيش از آنكه رباط براي بستن در و جلوگيري از گسترش شتاب بكند ـ اشاره كرد.
حسيني گفت پروژه ايران در جهان عرب براساس فرقه گرايي پليد، است و به ويژه امنيت و ثبات كشورهاي عربي را تهديد مي كند و ولايت تشيع صفوي براي ايران است و ولايت فقيه بزرگتر از ولايت براي كشور خودش است.
حسيني در سخنراني خود توضيح داد كه: پس از آنكه مقامات مغرب فعال صفوي عبدو شكراني را دستگير كردند ايران به سربازگيري از مغربيها در بلژيك از ميان كساني كه از تشيع صفوي و ولايت فقيه پيروي مي كنند روي آورده است. وي اضافه كرد كه: تهران براي آنان مساجدي را در بلژيك باز كرده است و اگر از آنجا شروع به تشديد ضديت سياسي و امنيتي با كشورشان بكنند بسيار خطرناك است