۱۳۹۵ خرداد ۲۶, چهارشنبه

ايجاد بحران معيشتي با تعطيلي ۸۰ كارخانه در بروجرد

سايت هرانا ۲۴/۳/۹۵ : «فرماندار بروجرد گفت كه ۸۰ كارخانه كوچك و بزرگ بروجرد با ۵۰ تا يك هزار كارگر به دليل بحران هاي اقتصادي توان توليد و فعاليت خود را از دست  داده و با اخراج نيروهاي خود تعطيل شده اند و در اين شهرستان بحران معيشتي ايجاد مي كند.

به گزارش خبرگزاري هرانا به نقل از ايلنا، مسلم پورقاسميان ظهر امروز در جلسه انجمن كتابخانه هاي عمومي و كميته نهضت مطالعه مفيد اين شهرستان اظهار كرد: “استان لرستان به عنوان استان الگوي اجراي طرح اقتصاد مقاومتي در كشور انتخاب  شده است بنابراين بايد به  گونه اي عمل شود كه اقتصاد مقاومتي در توليد و اشتغال به عينيت برسد ”.
وي با اشاره به مشكلات فراگير صنايع كوچك و بزرگ شهرستان بروجرد در سال هاي اخير عنوان كرد: “۸۰ كارخانه كوچك و بزرگ با ۵۰ تا ۱۰۰۰ كارگر به دليل بحران هاي اقتصادي توان توليد و فعاليت خود را ازدست داده و با اخراج نيروهاي خود تعطيل شده اند ”.
فرماندار بروجرد با اشاره به مشكلات معيشتي شهروندان بروجرد درنتيجه بيكاري فراگير در اين شهرستان بيان كرد: “به نظر مي رسد عمده ترين دليل بحران معيشتي فعلي ناديده گرفتن اقتصاد مقاومتي و بي توجهي به كاركردهاي فرهنگي در كشور است چراكه فرهنگ زيربناي توسعه اقتصادي پايدار است و تا هنگامي كه به اين مهم توجه نشود نمي توان مشكلات معيشتي مردم را به گونه اي صحيح مرتفع كرد ”.

وي كنترل و نظارت دقيق بر موضوعات فرهنگي را لازمه توسعه اقتصادي دانست و افزود: “بر اين اساس هركجا در كشور به موفقيتي نائل شده ايم درنتيجه توجه به كاركردهاي فرهنگ در كشور است كه يكي از زيرساخت هاي مباحث فرهنگي آموزش وپرورش و مهم ترين ابزار آن كتابخانه هاست ”.... ».