۱۳۹۵ خرداد ۱۳, پنجشنبه

شمخاني: حضور نظامي ايران در سوريه بر اساس «وحي الهي به علي خامنه‌اي» اس

سايت سحام نيوز ۱۱/۳/۹۵  علي شمخاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي، در نشستي در تهران درباره‌ي انديشه‌هاي دفاعي آيت‌الله خامنه‌اي گفت كه تهديد نظامي سنتي عليه جمهوري اسلامي ايران ديگر وجود خارجي ندارد و علت آن علاوه بر قدرت جمهوري اسلامي ايران، شكست مداخلات نظامي آمريكا در عراق و افغانستان و همچنين ناروشن بودن نتايج يك اقدام نظامي مشابه عليه ايران است.

به گزارش راديو فرانسه و به گفته‌ي علي شمخاني تهديدهاي امنيتي عليه جمهوري اسلامي ايران در حال حاضر بيشتر از جانب گروه‌هاي جهادي و در جنگ‌هاي نيابتي منطقه است كه بارزترين نمونه‌هاي‌شان جنگ‌هاي سوريه، يمن و عراق در حال حاضر هستند.
شمخاني از حضور نظامي ايران در عراق و سوريه با عناوين دفاع از حرم حضرت زينب و مردم مظلوم فلسطين ياد كرد و افزود: اين حضور نظامي، تصميم دفاعي و امنيتي درستي است كه از سوي آيت الله خامنه‌اي گرفته شده است. وي در بخش ديگري از سخنانش تأكيد ادعا كرده كه كليه تصميمات رهبر جمهوري اسلامي مبتني بر وحي الهي است !
به گزارش سحام ، اين نخستين اظهار نظر يك مقام ارشد بلندپايه نظامي در ايران درباره حضور نظامي ايران در سوريه، عراق و يمن است، مقام‌هاي جمهوري اسلامي تا كنون حضور نظامي ايران در كشورهاي عراق، سوريه و يمن را حضوري مستشاري مي‌دانستند، اما حالا علي شمخاني اين حضور را حضوري نظامي بر اساس وحي الهي به علي خامنه‌اي ناميده است