۱۴۰۱ آبان ۹, دوشنبه

برگزاری ”جلسات توجیهی و تنویری“ برای جلوگیری از ریزش نیروهای سپاه خامنه‌ای - دستورات قرارگاه فرماندهی سپاه پاسداران در تهران بزرگ، استان‌ تهران و استان البرز (اطلاعیه شماره ۱۰)


«سه هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان» سرمایه طی ۱۰ روز از بورس تهران خارج شده است


روند خروج سرمایه از بازار بورس و سقوط شاخص کل از چند ماه گذشته ادامه داشته، اما در دوران اعتراضات روند شتابانی گرفته است

نامه‌های سرگشاده فعالان صنفی زندانی؛ اعلام انزجار از خشونت و اتهامات نخ‌نما


فعالان صنفی زندانی در زندان اوین تهران در دو نامه سرگشاده ضمن اعلام انزجار از خشونت سازمان‌یافته حکومت در سرکوب اعتراضات درباره پرونده‌سازی با اتهامات دروغین و وقایع شنبه سیاه اوین افشاگری کردند.

حمایت حکومتی از روبیکا در برابر گوگل: وزارت ارتباطات بیانیه صادر کرد

بدنبال اخطارگوگل بکاربران گوشیهای اندرویددرخصوص ناامن بودن اپلیکیشن روبیکا  نهادهای حکومتی ونمایندگان‌شان بحمایت از این مجموعه پرداختند. مسدودسازی معدود ابزارهای در دسترس گوگل و انتشار بیانیه رسمی، از جمله واکنش‌های دو روز گذشته جمهوری اسلامی به این ماجرا بوده است.

۱۴۰۱ آبان ۵, پنجشنبه

چهل و دومین روز قیام سراسری - مهاباد - به آتش کشیدن دوایر دولتی با شعار «توپ تانک فشفشه آخوند باید گم بشه - مرگ بر خامنه ای»



آلمان: تحریم‌ها و محدودیت‌ها علیه عاملان سرکوب اعتراضات ایران در راه است

 وزارت خارجه آلمان «سرکوب خشن» اعتراضات مردم ایران را به‌شدت محکوم کرد و از اِعمال تحریم‌های بیشتر توسط اتحادیه اروپا علیه عاملان سرکوب و همچنین اعمال محدودیت صدور روادید برای نماینده‌های دیپلماتیک و سازمان‌های حکومتی جمهوری اسلامی خبر داد.

دویچه وله: پاسخ قوی بین‌المللی تنها تاکتیکی است که می‌تواند به خشونت رژیم ایران علیه مردم این کشور پایان دهد


رسانه‌های بین‌المللی جهان همچنان خیزش سراسری مردم ایران علیه حکومت را زیر ذره‌بین دارند و ضمن انتشار تازه‌ترین اخبار اعتراض‌ها و اعتصاب‌ها، این رویدادها را تحلیل‌ می‌کنند.

انتقاد شدید از موضع رابرت مالی درباره خیزش سراسری ایرانیان

 

رابرت مالی، نماینده ویژه دولت ایالات متحده در امور ایران، که مذاکره‌کننده ارشد آمریکا برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ با ایران نیز هست، اخیرا بابت اظهار نظر درباره انقلاب ضدحکومتی مردم ایران و تقلیل آن به «مطالبه» از جمهوری اسلامی مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.

چرا جمهوری اسلامی مظنون اصلی حمله مرگبار شاهچراغ است؟


همزمان با برگزاری چهلمین روز جان باختن «مهسا امینی»، و برگزاری اعتراضات سراسری، عصر روز گذشته(چهارشنبه)، خبرگزاری‎های رسمی در داخل کشور از یک حمله «تروریستی» به حرم شاهچراغ در شیراز خبر دادند.

۱۴۰۱ آبان ۴, چهارشنبه

اعتراضات گسترده دانشجویی با شعار «غرق خون این وطن، کودکان در کفن»


در آستانه چهلمین روز کشته‌شدن مهسا امینی توسط «گشت ارشاد»، تجمعات اعتراضی گسترده‌ای در دانشگاه‌های ایران برگزار شد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل از تحقیق جاوید رحمان درباره سرکوب اعتراضات ایران حمایت کرد


لینداتوماس گرینفیلد،نماینده آمریکا درسازمان ملل حمایت کشورش راازدرخواست جاوید رحمان،گزارشگرویژهحقوق بشربرای تشکیل تحقیقات مستقل درباره نقض حقوقبشرو   سرکوب معترضان در ایران اعلام کرد.

۱۴۰۱ آبان ۳, سه‌شنبه

قیام سراسری - شماره ۷۸، تظاهرات و درگیری در نقاط مختلف تهران و شهرهای مختلف در سی‌ونهمین شب قیام

زلنسکی: روسیه در ازای پهپاد احتمالا به ایران دانش اتمی می‌دهد


ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین هشدار داد که روسیه در ازای هواپیماهای سرنشین ساخت ایران که در جنگ اوکراین از آنها استفاده می‌کند، احتمالا «دانش اتمی» در اختیار رژیم ایران می‌گذارد.

فاکس نیوز: ایران می‌تواند «شریک جنایات جنگی» روسیه در اوکراین شناخته شود

 

میزان حضور جمهوری اسلامی در جنگ اوکراین به حدی رسیده که از یک «ناظر منفعل» فراتر رفته و به «شریک فعال» روسیه تبدیل شده است

رابرت مالی به ایران‌اینترنشنال: پذیرش اشتباه مهم است، در توییتم از کلمات درستی استفاده نکردم

 



مالی، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران، در گفت‌وگو با ایران‌اینترنشنال درباره توییت خود در خصوص مطالبات معترضان ایرانی گفت: «پذیرش اشتباهات مهم است. در این توییت از کلمات درستی استفاده نکردم.»


دانشجویان‌ دانشگاه تهران خواستار مجازات عوامل سرکوب تظاهرات دانشجویی شدن

 دانشجویان در پنج هفته گذشته و در بیش از ۹۸ دانشگاه این کشور، اقدام به برگزاری تظاهرات و تجمع‌های اعتراضی علیه جمهوری اسلامی کرده‌اند

اوکراین: ایران برای سربازان روسی لباس‌های زرهی تامین می‌کند


در حالی که دولت‌های غربی کمک تسلیحاتی ایران به روسیه را به معنای دست داشتن تهران در جنگ قلمداد و محکوم می کنند، به گفته اداره اطلاعات وزارت دفاع اوکراین، جمهوری‌اسلامی برای سربازان روسی لباس‌های زرهی تامین می کند.

سی و هشتمین شب خیزش ایرانیان؛ حمله یگان ویژه به دانش‌آموزان در تهران


خیابان‌های شهرهای مختلف ایران درسی و هشتمین شب خیزش انقلابی مردم این کشور همچنان صحنه تداوم اعتراضات،آزادی‌خواهی وفریادوابراز خشم و انزجار علیه سران رژیم جمهوری اسلامی است.


 درادامه واکنشهابفروش پهپادهای انفجاری ساخت ایران بروسیه واستفاده آن درجنگ علیه اوکراین،نانسی پلوسی،رئیس مجلس نمایندگان آمریکا،گفتکه ایران جهان راناامن میکند.»

۱۴۰۱ آبان ۱, یکشنبه

قیام سراسری - شماره ۷۵ انتشار اسامی ۱۹تن دیگر از شهیدان قیام سراسری مردم ایران

قیام سراسری - شماره ۷۶ سی و هشتمین روز قیام سراسری، تظاهرات و اعتراضهای دانشجویان و دانش‌آموزان و اعتصاب معلمان


قیام سراسری - شماره ۷۶

اعتراف تحمیلی نظام پزشکی رژیم به استفاده سپاه از آمبولانس برای سرکوب


         استفاده سپاه پاسداران از آمبولانس برای سرکوب

شیراز - بزرگراه رحمت - تصویرنگاری از رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت برای دوران انتقال حاکمیت به مردم ایران

یک تحقیق رسمی؛ صداوسیما محیطی غم انگیز در چنبره نیروهای امنیتی


چرامردم ایران باخبار،گزارشها،گفتگو‌ها،تحلیلهاوبرنامهای صداوسیماجمهوری اسلامی اعتماد ندارند؟ این سازمان عریض و طویل، با هزاران کارمند و صد‌ها میلیارد تومان بودجه،چرامرجع خبری مردم ایران نیست،و چه شد که بزرگ‌‌ترین پروپاگاندا جمهوری اسلامی به چنین روزی افتاد؟

اعتراض به جمهوری اسلامی از ایران تا اروپا؛ بیش از صدهزار نفر در برلین تظاهرات کردند

 

همزمان بابرگزاری اعتراضات دربرخی شهرهای ایرانکه باشعار«مرگ بر دیکتاتور» وامسال سال خونه،سیدعلی سرنگونه همراه بوده،هزاران ایرانی ساکن اروپاروزشنبه در برلین پایتخت آلمان تظاهراتی بیسابقه باشعار«مرگ بر جمهوری اسلامی» بر پا کردند.

ادامه خیزش سراسری ایرانیان از کردستان تا هرمزگان؛ خیابان‌ها عرصه آتش و شعار


خیزش سراسری ایرانیان شنبه‌ای دیگری نیزادامه یافت ومعترضان درشهرهای مختلف ایران از تهران و شیراز تا دزفول و بندرلنگه به خیابان‌ها آمدند و خواستار سرنگونی جمهوری اسلامی شدند.

تداوم اعتراضات و سرکوب در سی و ششمین شب خیزش ایرانیان


سی و ششمین شب تظاهرات ضد‌حکومتی مردم ایران همزمان با برگزاری تجمع بزرگ ایرانیان دربرلین،شاهد تداوم اعتراضات درشههای مختلف ایران ازجمله تهران، سنندج، مریوان، مهاباد، بوکان، تنکابن، اراک، مشهد، بندرعباس و دزفول بود.

اوکراین: ایران با فروش پهپاد به روسیه “پول آلوده به خون” به دست می آورد


ولودیمیرزلنسکی،رئیس جمهوری اوکراین،با دروغ خواندن ادعای جمهوری اسلامی مبنی برعدم ارسال پهپادبه روسیه گفت:تهران بافروش هواپیماهای بدون‌سرنشین بمسکو “پول آلوده به خون” به دست می آورد.

ایرنا در گزارشی خشم دولت ایران را از تجمع اعتراضی ایرانیان در برلین فاش کرد


ایرنا،خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران،از بزرگترین تجمع ایرانیان تبعیدی در برلین که دیروزشنبه بیست ودواکتبربا حضورده‌هاهزارنفر برگزار شد به عنوان “پروژه شکست مفتضحانه دشمنان ایران اسلامی”یاد کرد و گزارش های تصویری این تجمع را همگی “ساختگی” و آمارهای شرکت‌کنندگان در آن را “تخیلی” خواند.

۱۴۰۱ مهر ۲۸, پنجشنبه

در سی و چهارمین روز قیام خامنه‌ای چه گفت؟


                          اعتراضات در ایران

پهپادهای ارسالی رژیم ایران به روسیه در نهایت این رژیم را هدف قرار داد


            پهپاد ایرانی بکارگرفته شده در جنگ اوکراین

واشنگتن تایمز: مقامات شورای ملی مقاومت ایران می‌گویند که اعتراضات گسترده پایان «وضعیت موجود» برای رژیم ایران است


   سونا صمصامی نماینده شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا

جلسه «حمایت دو حزبی کنگره آمریکا از قیام ایران برای یک جمهوری دمکراتیک» به‌صورت آنلاین با شرکت شماری از نمایندگان کنگره و پیام خانم مریم رجوی



تحصن هموطنان برای اوین و حفظ جان زندانیان در لندن، برلین و استکهلم از ظهر پنجشنبه ۲۸مهر


                            تظاهرات ایرانیان آزاده

حمایت از قیام مردم ایران- سخنرانی خانم مریم رجوی در اجلاس ”کمیته بریتانیایی برای آزادی ایران“ در پارلمان انگلستان

برای اطلاع و هوشیاری مردم تهران و جوانان شورشگر دستورات و خط کار پاسدار سرلشکر سلامی سرکرده کل سپاه پاسداران برای مقابله با قیام در «عملیات آرام سازی» (اطلاعیه شماره 2)


قیام سراسری - ۶۷ ، سی و چهارمین روز قیام، تظاهرات و اعتصاب دانشجویان، دانش‌آموزان، بازاریان و اعتراضات شبانه


اعتصاب‌های عمومی در ایران؛ از پالایشگاه آبادان تا دانشگاه تهران

 

جان بولتون: اوضاع کنونی ایران شبیه سال آخر حکومت شاه است


جان بولتون،مشاورسابق امنیت ملی آمریکاوسفیرسابق اینکشوردرسازمان ملل. رژیم ایران خودکامه شده وبیش ازهرزمان دیگری اززمان انقلاب۱۳۵۷تحت فشارداخلی  قراردارد.بولتون در این مقاله روز چهارشنبه ۲۷ مهرماه در روزنامه «دیلی تلگراف» تحت عنوان «آیا آیت‌الله‌های مستبد ایران در شرف سقوط هستند؟»

کانادا مجلس خبرگان ایران، مجمع تشخیص و شورای نگهبان را تحریم کرد


کانادا روزچهارشنبه ۲۷مهرماه، با اعلام تحریم‌های جدید علیه شش مسئول و چهار نهاد ایرانی تاکید کرداین افرادونهادهابیشترین تاثیررادر سرکوب معترضان ایرانی و «نقض فاحش» حقوق بشر دست دارند.

دومین ماه خیزش علیه جمهوری اسلامی؛ ادامه اعتراضات دانشجویی و تجمعات شهروندان


روز سه‌شنبه ۲۶ مهر و با آغاز دومین ماه از خیزش سراسری علیه جمهوری اسلامی، دانشجویان دانشگاههای مختلف کشوردست بتحصن زده وتجمع اعتراضی برگزارکردند و شهروندان نیز در نقاط مختلف به اعتراضات و شعاردهی علیه حکومت ادامه دادند.

فقط در تهران ۳۰۰۰ نفر از جمله ۲۰۰ دانش‌آموز و ۲۰۰ دانشجو بازداشت شده‌اند


 نماینده تبریز در مجلس اعلام کرد در جریان اعتراضات اخیر فقط در تهران ۳۰۰۰ نفر از جمله ۲۰۰ دانش‌آموز و ۲۰۰ دانشجو بازداشت شده‌اند.