۱۳۹۵ مرداد ۱۲, سه‌شنبه

رئيس تشكيلات فلسطيني با مريم رجوي ديدار و گفت‌وگو كرد

سايت راديو فردا ۱۰/۵/۹۵ : « محمود عباس، رئيس تشكيلات خودگردان فلسطيني، و مريم رجوي رئيس شوراي ملي مقاومت از گروه‌هاي مخالف جمهوري اسلامي، روز شنبه نهم مرداد در پاريس ديدار و گفت‌وگو كرده‌اند و محور اين رايزني بحران‌هاي منطقه‌اي عنوان شده است. علاوه بر پايگاه‌هاي خبري وابسته به سازمان مجاهدين خلق و شوراي ملي مقاومت، اين خبر در رسانه‌هاي عربي بازتاب گسترده‌اي داشته، و از جمله خبرگزاري فلسطين الحره نزديك به تشكيلات خودگردان فلسطيني و سايت ايلاف، گزارش‌هاي مفصلي درباره اين ديدار منتشر كرده‌اند.
بر اساس اين گزارش‌ها، بحران‌هاي جاري در خاورميانه و طرح‌هاي صلح براي پايان دادن به مناقشه فلسطين، از جمله محورهاي گفت‌وگو بود. آقاي عباس كه بعد از ظهر شنبه در پاريس با وزيران خارجه آمريكا و فرانسه ديدار و گفت‌وگو داشت، در ديدار با خانم رجوي بر ضرورت مبارزه با تندروي ديني و تروريسم تأكيد كرده و او را در جريان ابتكار عمل فرانسه براي پيش‌برد روند صلح فلسطين قرار داده است./  مريم رجوي نيز در گفت‌وگو با محمود عباس نظام جمهوري اسلامي را عامل اصلي تفرقه، بنيادگرايي و تروريسم ‌ در منطقه به ويژه عراق، سوريه، لبنان، يمن و همچنين فلسطين خوانده و گفته است كه رژيم ايران به دليل بحران‌هايي كه در آن گرفتار است، در نهايت ضعف به سر مي‌برد و بيش از هميشه شكننده و آسيب‌پذير است . اوواكنش‌هاي مقام‌ها و رسانه‌اي ايران به نشست اخيرشوراي ملي مقاومت در پاريس را هيستيرك توصيف كرده و نتيجه گرفته كه اين واكنش‌ها نشان مي‌دهد كه نظام ايران بسيار ازهمبستگي مردم ايران و مقاومت با ملت‌هاي منطقه، بسيار بيمناك است .
نشست سالانه شوراي ملي مقاومت ۱۹ تيرماه در پاريس برگزار شد و رسانه‌هاي عربي از حضور هزاران تن از هواداران اين تشكل در نشست پاريس خبر دادند. در اين نشست چهره‌هايي از كشورهاي مختلف سخنراني كردند كه تركي الفيصل شاهزاده سعودي و رئيس اسبق سازمان اطلاعات اين كشور يكي از آن‌ها بود. نشست پاريس با واكنش مقام‌هاي جمهوري اسلامي روبه‌رو شد و از جمله سخنگوي سپاه پاسداران و يك مقام وزارت خارجه ايران، ‌ ضمن اعتراض به حضور تركي الفيصل، در اين نشست، آن را نشانه مشاركت حكومت سعودي در اقدامات به گفته آنان تروريستي گروه مجاهدين خلق دانستند