۱۳۹۵ مرداد ۲۲, جمعه

مريم رجوي: نوار ملاقات آقاي منتظري با مسئولان قتل عام زندانيان سياسي


گواه تسليم ناپذيري زندانيان مجاهد و سند مسئوليت سردمداران رژيم در جنايت عليه بشريت
دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران21/5/95 :« خانم مريم رجوي، رئیس جمهور برگزيده مقاومت ايران، نوار صوتي ديدار آقاي منتظري جانشين وقت خميني با مسئولان قتل عام ۳۰هزار زنداني سياسي در سال ۱۳۶۷ را يك سند تاریخی توصیف کرد که هم تسلیم‌ناپذیری و پایداری ستایش‌انگیز زندانیان مجاهد بر سر پیمانشان با مردم ایران را به ‌قویترین صورت برجسته می‌کند و هم گواه انکارناپذیر مسئوليت سردمداران رژيم آخوندي در جنايت عليه بشريت و این نسل كشي بیسابقه است.
خامنه‌ای که نامش در اظهارات اعضای هیأت مرگ در این جلسه ذکر شده، و در همان سال‌ با صراحت از قتل‌عام‌ حمایت کرد و در ۲۸ سال گذشته پیوسته به ترفیع مقام همین جلادان مبادرت کرده در این جنایت بزرگ سهیم است و باید در پیشگاه مردم ایران پاسخگو باشد و مورد مؤاخذه قرار گيرد. وی افزود: تصریحات آقای منتظری که خود از بانیان و نظریه‌پردازان اصلی ولایت فقیه است، آن‌جا که گفت: «مردم ایران از ولایت فقیه چند‌ششان‌ می‌شود»، و «بعداً خواهند گفت که آقا (یعنی خمینی) يك چهره خونريز و سفاك بود» عدم مشروعیت نظام حاکم از همان دهه ۱۳۶۰ و انزجار عمومي از ولايت فقيه و حقانیت مقاومت برای سرنگونی آن را گواهی می‌کند.
خانم رجوي گفت: اظهارات منتظري خطاب به اعضای چهارگانه هيأت مرگ که این قتل عام را «بزرگترین جنایت در جمهوری اسلامی»‌ توصیف کرد و اذعان اين چهار نفر که در حال کشتار زندانيان مجاهد هستند و برای ادامه آن برنامه‌ریزی می‌کنند، هيچ ترديدي باقي نمي گذارد كه عملكرد اين چهار تن و شمار زيادي از سردمداران رژيم كه دست‌اندرکار اين جنايت بزرگ بودند با هر معيار و تعريفي جنايت عليه بشريت محسوب مي شود. بنابراين جامعه بين‌المللي مؤظف است آنها را در برابر عدالت قرار دهد. به‌خصوص که این چهار نفر و دیگر مجریان قتل عام زندانيان سياسي که در اين جلسه به آنها اشاره شده از ابتداي حكومت آخوندي تا كنون در بالاترين مناصب قضايي، سياسي و اطلاعاتي قرار داشته‌اند. هم اكنون پورمحمدي وزير دادگستري روحاني، رئیسي يكي از بالاترين آخوندهاي حكومتي، رئیس آستان قدس رضوي و از كانديداهاي جانشيني خامنه اي است و نيري رئیس دادگاه انتظامي قضات است. خانم رجوي گفت:‌ تصریحات منتظری در این باره که از مدتها قبل وزارت اطلاعات روي اين قتل عام سرمايه گذاري كرده بود و احمد خمینی «از سه-چهار سال قبل هي مي‌گفت، مجاهدين از روزنامه خوان و مجله خوان و اعلامیه‌خوان‌شان همه باید اعدام شوند»، شهادت دیگری درباره این واقعیت است که قتل‌عام سال ۶۷ یک جنایت برنامه ريزي شده علیه بشریت است‌ و اباطيل رژیم حاکم و پادوهای آن كه مي خواهند این قتل عام را نتیجه عمليات كبير فروغ جاویدان قلمداد کرده و تقصیر جنایت را متوجه خود مجاهدین کنند، بر باد مي دهد.
گفتگو با اعضای هیأت مرگ كه در ۲۴ مرداد ۶۷ كمتر از سه هفته پس از شروع قتل‌‌عام صورت گرفت بار دیگر به وضوح کثرت هولناک شمار اعدام شدگان را فاش می‌کند و بر تمام فریبکاریهای رژیم برای کتمان ابعاد این جنایت خط بطلان می‌کشد. منتظری از جمله توضیح می‌دهد که: «‌در (زندانهای) شهرها همه کارها را کردند و ... در اهواز خیلی افتضاح بوده» است.
خانم رجوي تأكيد كرد: اظهارات منتظري مانند اعدام يك دختر ۱۵ساله و اعدام يك زن باردار در اصفهان و همچنين اظهارات دژخيمان در اين جلسه از ابعاد شقاوت و كينه رژيم آخوندي عليه زنان مجاهد و مقاومت شكوهمند آنان پرده بر‌مي دارد. منتظري خطاب به اين دژخيمان مي گويد من به خميني گفتم بر اساس فتواي اكثر فقها، زن حتي اگر محارب هم باشد نبايد اعدام كرد، اما او قبول نكرد و گفت زنان را هم بايد اعدام كرد.
در فایل صوتی فاش شده یکی از اعضای هيأت مرگ مي گويد: «در مورد دخترها خدا شاهد است كه تا انجا كه مي‌توانستيم ،چانه زديم، من‌ كه اعصابم خیلی قوی است پريروز كه فقط یکی رو ديدم......... داغان شده بودم ،به التماس افتاديم كه اين دو خط را بنویسد و ما بگوییم که او به‌زندان برگردد».
خانم رجوي با درودهای بیکران به‌ همه سربداران قتل عام شده به‌ویژه زنان و دخترانی که سردژخیمان خمینی را این‌چنین به‌عجز کشاندند، گفت آنها بهای ایستادگی بر سر آرمان آزادی و برابری را پرداختند و فردای آزاد ایران بی‌گمان از همین فداکاری رویان خواهد شد. این آینده‌یی است که تحقق آن، قابل تردید نیست.
خانم رجوي با درود به اعضا و هواداران مقاومت و ايرانيان شريف و آزاده یی كه از چند هفته پيش در كارزار بزرگداشت بيست و هشتمين سالگرد قتل عام زندانيان سياسي، به رساندن پيام آن شهيدان سرفراز در داخل و خارج ايران مشغولند، عموم هموطنان به‌ویژه جوانان را به دادخواهی قتل عام شدگان اين رژيم فراخواند و گفت اين دادخواهي يك وظيفه ملي و مبارزاتي و جزيي از كارزار مردم ايران براي سرنگوني رژيم آخوندي و احقاق حق حیات سیاسی مردم ایران است که رژيم آخوندي در قتل عام سال ۶۷ به‌سهمگین‌ترین صورت ممکن در صدد نابودي آن بر آمد. خانم رجوي افزود: خامنه‌ای و رژیم او که همه جزییات و اطلاعات این جنایت را پنهان کرده‌اند را باید وادار کرد که اسامی کامل قتل‌عام شدگان و نشانی مزار یک به‌یک آنها و گورهاي جمعي را اعلام کنند. وي تأكيد كرد تا آنجا که به مردم ایران برمی‌گردد، هر چند سال که سپری شود از خواست خود درباره محاکمه یک‌ به ‌یک سران رژیم بر سر این قتل عام دست برنخواهند داشت. ملل متحد و شورای امنیت باید ترتیبات سیاسی و حقوقی محاکمه بین‌المللی سران این رژیم به اتهام جنایت علیه بشریت را فراهم کنند