۱۳۹۵ مرداد ۲۶, سه‌شنبه

سي امين روز اعتصاب غذاي زنداني سياسي ارژنگ داودي

ايران خبر25/5/95 : « زنداني سياسي ارژنگ داودي روز دوشنبه25مرداد وارد سي امين روز اعتصاب غذا و داروي خود شد. وي از روز بيست و هفتم تيرماه در اعتراض به وضعيت ضدانساني زندانها دست به اعتصاب غذا زد و خواستار بازديد احمد شهيد گزارشگر ويژه ملل متحد، از زندانهاي رژيم ايران و مصاحبه با زندانيان سياسي و عادي شد.

اين زنداني سياسي اعلام کرد تا رسيدن به خواسته هاي خود، به اعتصاب ادامه خواهد داد. زنداني سياسي ارژنگ داودي فارغ التحصيل دانشگاه تگزاس آمريکا پيش از اين بارها در اعتراض به وضعيت زندانها و رفتار دژخيمان زندان دست به اعتصاب غذا زده است. وي در آخرين اعتصاب غذاي خود در سال گذشته و در اعتراض به انتقال اجباري و عدم رعايت اصل تفکيک جرايم٫ بيش از 44روز در اعتصاب غذا بود.
ارژنگ داوودي متولد ۱۸ مهرماه ۱۳۳۲ در شهر آبادان است. وي در آبان ماه ۱۳۸۲ دستگير و در بيدادگاه رژيم به رياست قاضي حسن زارع دهنوي (حداد)، شعبه ۱۵ به رياست قاضي جنايتکار صلواتي و در شعبه يک بيدادگاه کرج به رياست قاضي آسف الحسيني با اتهاماتي از جمله ضد نظام جمهوري اسلامي، توهين به خميني و خامنه اي جلاد و محاربه از طريق هواداري از سازمان مجاهدين در زندان مجموعاً به ۲۳ سال وهشت ماه زندان، پنج سال محروميت از حقوق اجتماعي، انفصال دائم از مديريت مجتمع آموزشي فرهنگي پرتو حکمت، ۷۴ ضربه شلاق، تبعيد به زندانهاي جنوب کشور و اعدام محکوم شد. به دنبال فشارهاي بين المللي در خرداد ماه سال جاري اعلام شد که حکم اعدام ايشان شکسته و به پنج سال حبس در تبعيد کاهش پيدا کرده است