۱۳۹۵ مرداد ۲۱, پنجشنبه

فایل صوتی منتشر شده از منتظری: اعدام‌های ۶۷ بزرگترین جنایت جمهوری اسلامی است

هيئت مرگ: «در مورد دخترها» التماس مي كرديم که دوخط بنویسند و برگردند زندان ولي این اتفاق نمی‌افتاد
سايت العربيه 20/5/95 : « وبسایت رسمی آیت اﻟله منتظری، فایل صوتی از سخنان او را درباره اعدام زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ منتشر کرده که درآن اعدام های آن سال را بزرگترین جنایت جمهوری اسلامی از هنگام پیروزی انقلاب نام برده شده است.....

 قائم مقام وقت رهبری ایران در بخش دیگری از صحبت‌هایش می‌گوید که خانواده‌های زندانیان نگرانند و قاضی‌های زیادی ناراحت هستند: «دو ماه ملاقات‌ها و تلفن‌ها را قطع کردید. بالاخره خانواده‌ها برخورد می‌کنند. … یکی را محکوم کرده‌اید به شش سال به ده سال، حالا بدون این‌که فعالیت تازه‌ای کرده باشد بگیریم اعدامش کنیم. معنیش این است که ما گه خوردیم و همه دستگاه قضایی ما غلط است. بعضی از قضات به ما مراجعه کردند و ناراحت بودند.» آیت‌الله منتظری در صحبت‌های خود به نامه‌هایی هم که درباره این موضوع به روح‌الله خمینی نوشته است اشاره دارد و به جزییات مطرح شده در این نامه‌ها می‌پردازد و می‌گوید که همه رفقایش با نامه نوشتن به امام مخالف بوده‌اند. در میانه صحبت‌های حسینعلی منتظری، یکی از حاضران در جلسه شرحی از روند محاکمه و اجرای احکام صادر شده می‌دهد و می‌گوید که در مواردی چندین بار با افراد اعدام شده صحبت شده است: «ما تک تک این‌ها را آوردیم توی اتاق. مورد داشتیم که چهار بار با او صحبت کردیم. کرارا داشتیم که سه بار با او صحبت کردیم.» در این صحبت‌ها گفته می‌شود که افراد تا در مورد بر سر موضع بودن زندانی به قطعیت ۱۰۰‌درصد نرسیده‌اند، {حکم اعدام} امضا نکرده‌اند.
....مواردی که تا به حال اجرا کرده‌ایم، تماما مواردی بوده که به اتفاق آرا بود ......به گفته این فرد عضو شورای سه نفره قضایی،، در مواردی حکم اجرا نشده‌ است تا با افراد اتمام حجت بشود و در روز آخر تکلیف آن‌ها را معلوم کنند.
در میان این صحبت‌ها،آیت‌الله منتظری در صحبت‌های خود نسبت به اعدام زنان اعتراض می‌کند و پاسخ می‌شنود که «در مورد دخترها» در مواردی التماس می‌کرده‌اند که دو خط بنویسند و برگردند زندان که گویا این اتفاق نمی‌افتاده است. یکی از مسئولان قضایی حاضر می‌گوید: «ما به این هم اکتفا می‌کردیم که اگر این می‌نوشت که چون سازمان منافقین دارد با این نظام مبارزه می‌کند و اینجانب اگر چه اعتقاد به این نظام ندارم، ولی چون اعتقاد به مبارزه با نظام هم ندارم، لذا … از سازمان جدا شدم. به این هم ما اکتفا می‌کردیم.» آیت‌الله منتظری در واکنش به این صحبت‌ها، می‌گوید: «آقا (خمینی) و شما خیال می‌کنید که با این کار انقلاب را تضمین می‌کنید اما من فکر می‌کنم که اگر یک نفرهم دراین‌ها بیگناه کشته بشود انقلاب ماشکست می‌خورد».او در پایان صحبت‌هایش هم می‌گوید: «من آن‌چه را می‌فهمم نمی‌توانم نظرم را نگویم. به انقلاب هم کمتر از شما اعتقاد ندارم. دلم برای انقلاب می‌سوزد....آیت‌الله منتظري تاکید دارد که نمی‌خواهد تصویرآقای خمینی در تاریخ یک چهره سفاک خونریز باشد....».