۱۳۹۵ مرداد ۱۵, جمعه

ديدار رجوي و عباس اولين ديدار آنها نيست... و دولت فلسطين از تهران خواست معذرت خواهي كند

الشرق الاوسط ۱۴/۵/۹۵ : « ديدار رجوي و عباس اولين ديدار آنها نيست.. و دولت فلسطين از تهران خواست معذرت خواهي كند
محمد محدثين: هيچ كسي جهان اسلام و اين منطقه را مانند ايران بهم نريخته است
يكي از مسئولين جنبش فتح كه توسط محمود عباس پرزيدنت فلسطين رهبري مي‌شود، گفت رهبري ايران تلاش مي‌كند بعد از بحراني كه اخيرا در روابط فلسطين و ايران بوجود آمد، فضا را آرام كند. اين بحران بدليل حمله اي بود كه مسئولين ايران بخاطر ديدار دوشنبه گذشته پاريس ميان رئيس محمود عباس با مريم رجوي رهبر اپوزسيون ايران به وي كردند
.
يكي از مسئولين جنبش فتح به ”الشرق الاوسط“ گفت ايرانيان بعد از بحران اخير نامه اي براي آرام كردن فضا ميان دو طرف فرستاده اند. و بهمين دليل ديروز سفير تهران در پاريس با سفير فلسطين ديدار كرد و آنها ”يعني ايرانيها“ تلاش مي‌كنند كه به اختلاف فعلي پايان دهند. اين مسئول فلسطيني كه نخواست نامش فاش شود از حمله اي كه ايران بدليل ديدار عباس و رجوي انجام داد، تعجب كرد و گفت ديدار عباس و رجوي ديدار اول آنها نبود و قبلا ديداريهايي بين اين دو انجام شده بود ....كما اينكه قبل از آن ياسر عرفات با مريم رجوي ديدار كرده بود و به صفت جنبش فتح ما با آنها از قديم دوست و در ارتباط مي‌باشيم. اما چيزي كه اين بار اتفاق افتاد انتشار اين موضوع در رسانه ها بود .... منبع ديگري در ”فتح“ به ”الشرق الاوسط“ گفت ”همانطور كه دكتر صائب عريقات دبير كل كميته اجرايي از ايرانيها خواست، آنها مي‌بايستي بخاطر توهيني كه به عباس كردند از وي معذرت خواهي كنند“. در روزهاي اخير مسئولين ايراني به شدت به محمود عباس حمله كردند.....يك منبع مسئول در جنبش فتح گفت: ....”چرا ايران عباس را از ملاقات با اپوزسيون ايران منع مي‌كند ولي به خودش اجازه مي‌دهد نه تنها با تمامي اپوزسيون فلسطين ديدار و از آنها پشتيباني كند، بلكه آنها را براي خرابكاري تشويق مي‌كند. اين رژيم دهها سال است كه از انشعاب در فلسطين حمايت كرده و با تمامي امكانات خود و منجمله حمايت سياسي و معنوي و مالي وحتي تسليحاتي بر عليه دولت قانوني و حكومت و سازمان آزاديبخش فلسطين كار كرده است......“جنبش فتح شديدا به ايران پاسخ داد و گفت: ”بعد از مطالعة دقيق اظهارات توهين آميز معاون وزير خارجه ايران نسبت به رئيس و فرماندهي كل.. براي ما شناعت نقش كساني كه با حمله سازماندهي شده به رئيس مردم فلسطين و فرمانده جنبش آزاديبخش ملي و آرمان فلسطين به طرحهاي فلسطين خدمت مي‌كنند، به اثبات رسيد “.ايران هميشه تلاش كرده است كه ”صفوف فلسطينان را تخريب و انشعابات را تعميق نمايد ”. و مسئولين ايران ”هميشه به ارزشهاي قدر شناسانه جنبش فتح كه به انقلاب ايران پناه داد و با انواع وسائل مادي و نظامي و مالي به آن كمك كرد و پايگاههايش را بر روي انقلابيون گشود، خيانت كردند“.
به نوبه خود محمد محدثين رئيس كمسيون خارجة ”شوراي ملي مقاومت“ گفت اتهاماتي كه خامنه اي ديروز به حكومت سعودي و دولتهاي ديگر عربي وارد كرد، نشان دهنده هدفهاي شريرانه اوست كه قصد دارد رويكرد خصمانه خود در منطقه را ادامه دهد. محدثين در اظهارات ويژه اي به ”الشرق الاوسط“ گفت : خامنه اي و رژيم وي ”كساني هستند كه خنجر خود را در پشت جهان اسلام و مردم منطقه فرو كرده اند“. وي سپاه پاسداران آخوندها را متهم كرد كه در يمن و در حق مردم و بخصوص زنان و كودكان آن دست به بدترين نوع جنايتها مي‌زند و اين نيروها شهر تعز را بيش از يك سال است كه محاصره كرده و مردم آنجا را از دستيابي به مواد غذايي و دارو محروم نمود اند. ....رئيس كميسيون خارجة ”شوراي ملي مقاومت“ تهران را متهم كرد كه 80هزار نيروي مسلح به سوريه اعزام كرده و ”تروريستهاي وابسته به رژيم ايران بدترين جنايتها را در كشورهاي مختلف منطقه و منجمله اردن انجام مي‌دهند “.اما در رابطه با اينكه خامنه اي ديگران را به برقراري رابطه با اسرائيل متهم مي‌كند، محدثين گفت: در دوره‌اي كه خامنه اي رئيس جمهور بود، رژيم تهران ”در جريان جنگ ايران و عراق از اسرائيل سلاح مي‌خريد“ و اضافه كرد هيچ كس در روي زمين وجود ندارد كه ايران و اين منطقه و جهان اسلام را مانند اين رژيم بهم ريخته و ويران كرده باشد.».