۱۳۹۵ مرداد ۲۰, چهارشنبه

معاوضه نوزاد با پنج کیلو پنیردر ایران آخوندزده

به گزارش خبرگزاري حکومتي ایرنا، در حال حاضر نوزاد انسان بی هیچ دغدغه ای درلایه هایی از شهرهمچون هر کالای دیگری به قیمتی بسیارناچیز حتی کمتر ازچند صد هزار تومان خرید وفروش می شوند و البته که هیچ نهادی هم پاسخگوی این واقعیت تلخ نیست !
فروش نوزادان یکی دیگر از واقعیت های تلخ شهرمان است که در کنار دیگر آسیب ها و بزه های اجتماعی هرروزه کنار گوشمان اتفاق می افتد.
نتیجه بررسی ها همچنین گویای آن است که از سرنوشت نامعلوم کودکان فروخته شده اطلاع درستی دردست نیست. حتی فروشندگان انسان هم از سرنوشت کالای زنده فروخته شده خود اطلاعی در دست ندارند یعنی آدمیزاد را می فروشند و خلاص.. !.
این کودکان غالبا یا تک والدی هستند و یا اصلا والدی برای آنها وجود ندارد و عموما هم فاقد شناسنامه وهویت مشخصی می باشند.
هیچ آمار رسمی ودقیقی هم از میزان کودکان و نوزادان خرید وفروش شده در شهرها وجود ندارد.
گویی این روزها داستان تلخ کودکان سرراهی شیرخوارگاه ها به داستانی کهنه بدل شده است و این داستان با مدرنیته شدن تکنولوژی جای خود را به کودکان فروشی سپرده است.
و حال آنکه تنها می گوییم فروش انسان زنده درجامعه درد است، فاجعه است، بحران قرن است اما کجاست راهکارش...؟
پاتوق دلالان نوزاد در خیابان های پایین شهر
محقق علوم رفتاری که به عنوان شاهدی عینی خود ناظر فروش نوزادی در خیابانی بوده است به خبرنگارایرنا می گوید: در برخی از کوچه های مرکزی و پایین شهر دلالان براحتی در خیایان فروش نوزاد را در گوش عابران زمزمه می کنند این موضوع آنقدرعادی اتفاق می افتد که هیچ کس حتی اعتراضی هم نمی کند.
وی می افزاید: فروشندگان انسان در کنار دیگر دلالان خیایانی برای فروش جنس خود تبلیغ و بازاریابی می کنند و در صورت توافق نوزاد را به نرخی ارزان می فروشند.
این فرد می گوید: چانه زنی بر سرانتخاب چهره نوزاد ممنوع است و به قول معروف جنس را اگر چه آدمیزاد است اما درهم می فروشند و دستت می دهند البته که جنس دختر و پسر بودنش را تو تعیین می کنی که البته نوزاد پسر گرانتر است.

اگر به آنها بگویی که از کجا مطمئن شوم که نوزاد معتاد نیست به تو می گویند با شرط ببر اگر موردی بود با ۵ کیلو پنیر معاوضه کن !!

خرید نوزاد انسان بهتر از توله سگ..

این محقق به خبرنگار ایرنا می گوید: وقتی از خریداری سوال کردم که هدفش از خرید این نوزاد چیست؟ پاسخ داد: هدف خاصی را دنبال نمی کنم اما خرید نوزاد انسان را بهتراز خرید یک سگ می دانم . ترجیح می دهم پولم را بابت بچه آدمیزاد بدهم.

در پی رخداد این فجایع تلخ انسانی، این سوالات مطرح می شود:چرا هیچ نهادی پاسخگوی چرایی این درد اجتماعی نیست؟ چرا نوزادان انسان در خیابان های شهر براحتی خرید و فروش می شوند اما نظارت جدی براین موضوع صورت نمی گیرد؟ نوزادان چگونه و زیرنظر چه افراد، باند و یا گروه مافیایی به فروش می رسند؟ هویت آنها چه می شود؟

نکته قابل تامل آنکه ابزارقانونی بازدارنده ای درحمایت از کودکان درکشور هم وجود دارد اما به نظر می رسد با وجود خلاءهای اجرایی بدرستی به اجرا درنمی آید.
..................

مرجان پرستار یکی از بیمارستان های تهران در باره روش کار و محل خرید و فروش نوزادان به گزارشگر خبرگزاری حکومتی تسنیم می گوید: «دلالان و واسطه ها پس از شناسایی نوزادانی که ناخواسته یا نامشروع به دنیا می آیند اقدام به خرید و فروش آنان می کنند.»

او با بیان این که این اتفاق در بیمارستان های دولتی و بزرگ و بیمارستان هایی که زایشگاه دارند، بیشتر رخ می دهد، می گوید: «در این بیمارستان ها به دلیل بالاتر بودن تعداد نوزادان متولد شده در مقایسه با بیمارستان های خصوصی و کوچک، شناسایی افراد سخت تر است که این امر مهمترین دلیل بالاتر بودن آمار خرید و فروش نوزادان متولد شده در مراکز دولتی است.